Aambeien operatie

Ik ben 12 maart geholpen (HAL methode) het is mij allemaal erg meegevallen. Ook de ruggenprik waar ik tegenop zag. Napijn heb ik niet gehad. Alleen sinds vandaag merk ik dat er volgens mij toch weer een aambei zit. Ik wacht het even af.

Reactie

hoi,
    ik heb ook al lang en vaak behoorlijk last van aambeien. Het is niet iets waar je zo met iemand over aan de praat komt. Ik heb dus ook geen idee of mijn klachten erg zijn of matig.
    Met welke klachten is er bij jullie besloten tot een ingreep?
    Was dat op je eigen verzoek, of dacht je arts dat het nodig was?

vriendelijke groeten van
    Nele

Reactie

hoi,

k heb een vraagje voor jou, ik heb het pas ondergaan zo'n operatie, het doet verschrikkelijk veel pijn, zoals je beschreef een hel, heb je enkele tips voor mij om de pijn te verzachten, en hoelang duurt het vooraleer het geneest

mvg, hanan

Reactie

Pijn verzachten.... hmm tja. Ik keek heel erg uit naar wat ik at, vrijwel niets, beetje vla enzo. Pijnstillers slikken, Movicol gebruiken en bankhangen 😉

2 weken even doorbijten.

Reactie

hoi
    ja dat doe ik nu eigenlijk ook, ik heb besloten om niets te eten en gewoon afwachten, ik kan dit echt niet meer volhouden, tis echt letterlijk een hel wat ik meemaak op dit moment, ik probeer zo weinig of helemaal niet naar het wc te gaan, gewoon alles ophouden.

Reactie

Ophouden zeker niet dan, straks komt het moment dat het niet meer kan en dan baal je nog erger. Dus Movicol nemen en meteen gaan als het moet, veel vezels eten, donker (heel donker) bruin brood enzo

Reactie

ja maar ik durf echt niet, ik wacht tot de wonde geneest, het kan toch niet lang meer duren, tis al een week en 2 dagen geleden, gebruikte je een soort zalf voor te verdoven

Reactie

Nee, alleen pijnstillers. Heb dus geen idee of een zalf helpt. Vraag anders je huisarts wat de mogelijkheden zijn voor extra pijnstilling.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik ben studente farmacie en moet vrijdag een presentatie geven ivm aambeien(hemorro?den).

Mijn vraag:
    Wanneer is het noodzakelijk om een aambei te laten weghalen door een chirurg en wanneer is het voldoende om de aambei gewoon te behandelen met een zalfje tot ze weer verdwijnt?

Heeft dit te maken met de grootte?
    probeerd men mss steeds eerst met zalfjes en gaat men pas over tot een operatie wanneer de aambei dan niet goed reageerd?
    heeft men mss kwaadaardige aambeien?
    Wat is het verschil tussen een aambei en een pistel? of is dit hetzelfde?

Graag antwoord voor vrijdag en alvast bedankt!

Reactie

Er zit een "flubbertje" bij mijn anus. Doordat ik zo hard perste bij de bevalling van mijn kind, heb ik er zo'n ding aan overgehouden. Ik wil het weg laten halen. Schaam me met sex en soms doet het zeer met dragen van een string. Ik ben al eens naar de dokter geweest en die zegt dat ik dat beter niet kan doen i.v.m. moeilijke genezing omdat je toch moet poepen, pijnlijk. Maar het houdt me toch bezig. Heeft iemand dit ook?

http://www.dokter.nl/forum/Hart-bloed-bloedvaten/75939-Aambeien-chirurg.html

Reactie

Ik was mijn eigen topic gestart maar aangezien er hier al 1 is zal ik het hierin verder vragen.

Gisteren ben ik naar mijn huisarts gegaan zoals gezegd.
    Hij heeft ook in mijn anus gekeken en behalve enkele uitwendige heb ik ook enkele inwendige aambeien, zo blijkt.

Hij zei me dat het al oude zijn en dat hij gelukkig niet moet snijden. dat kan kloppen want ik heb dit al heel heel lang, al zeker meer dan 15 jaar maar wel nooit echt last van gehad. Gewoon een periode van enkele dagen (meestal 2 tot 4 dagen) en dan weer gedurende maanden/jaren niets.

het is de eerste keer dat ze zo gezwollen zijn en zon pijn doen. Voordien wist ik dus niet dat het aambeien waren, ik dacht gewoon een beetje irritatie.

Ik moet nu 2 zakjes Venoruton 1000 per dag pakken en dit gedurende een maand. Ook smeer ik HEC van Chauvin op mijn aambeien: het is een zalf die daar speciaal voor dient zegt de bijsluiter.

De pijn is echter niet meer te houden. Afgelopen weekend deed het enkel heel pijn als ik lang rechtop bleef (zitten of staan) maar van zodra ik ging liggen ging de pijn stillaan weg tot ik er geen last meer van had.

Nu is die pijn wel gestadig blijven steigen sinds vorige week donderdag toen het begonnen is.

Gisterenavond en vandaag is de pijn echter zo hard gestegen dat het niet meer om aan te houden is. Ik ben echt niet van het frele type en kan wel wat pijn verdagen maar dit is echt onmenselijk aan't worden!!

Ik had dit aan mijn huisarts gezegd en hij zei me dat het onmogelijk is dat ze pijn doen.

Wat moet ik nu doen? Beduidt zulke pijn op iets ernstig of is het veilig om medicatie + dieet en verzorging gewoon verder te zetten en afwachten of het helpt?

Ik ben nu wel geen arts maar naar mijn gevoel zijn die dingen wel nog steeds aan't uitzetten: ik heb nu ook letterlijk het gevoel of iemand zijn vinger in mijn anus heeft steken.

Maar het ergste is die pijn, wat kan ik daartegen doen?
    Ik slik nu buprophar 400mg. Mijn huisarts vroeg me of dit wel werkt want dat is meer bedoelt voor artrose, wist hij me te vertellen. En ik moet zeggen dat het nu nit meer werkt.
    wat slik ik dan het beste om van die pijn af te zijn?? ik weet gewoon niet meer hoe ik mij moet zetten...

Reactie

Hallo, ik heb 2 weken geleden een operatie aan de aambeien ondergaan.Ik ben om 1100u opgenomen en om 13.00u werd ik de OK binnen gereden.Na 5 kwartier snijden,knippen en plakken werd ik naar de recoveryroom gereden en verliet de verdoving heel langzaam weer m,n lichaam.Na goedkeuring van het hoofd recovery mocht ik terug naar mijn kamer.Het betrof hier een dag opname en na een plas kreeg ik toestemming om weer naar huis te gaan,het was inmiddels 19.00u.Tegen 21.30 verliet de laatste verdoving mijn lichaam en dat heb ik geweten,ik herkende eest het gevoel niet en ging op de wc zitten in de veronderstelling dat ik drang had.Nog nooit heb ik zo veel pijn gehad!Altijd gedacht dat mijn pijngrens hoog lag maar dit kon ik niet verdragen.Van het ziekenhuis heb ik 3 verschillende pijnstillers mee gekregen en heb ze alle 3 in 1 x ingenomen.Na een half uur werd het wat dragelijker.Het is nu bijna 2 weken geleden en de pijn is er nog altijd,zeker als ik wat te laat ben met de pijnstiller.Heb inmiddels een consult gehad bij de behandelend chirurg omdat ik dacht dat het toch al met al wel lang duurde maar na een blik op de wond was haar reactie; dat geneest voorspoedig!Ze heeft mij een herhalngsrecept voorgeschreven voor de pijn bestrijding en ben naar huis gegaan.De stoelgang is nog altijd pijnlijk maar wel te doen,na het toiletbezoek moet ik nog wel afdouchen want zelfs het zachtste papier lijken wel vijlen!Verder gebruik ik een drankje dat de ontlasting wat gangbaar houdt.Dit verhaal is bedoelt om mensen te waarschuwen dat zo,n operatie niet zo maar even iets is!Het wordt door een ieder verschillend beleefd,ik heb waarschijnlijk wat pech gehad dat er zoveel zaten die ze moesten weg snijden.De chirurg zei dat het achteraf mischien verstandiger was geweest om mij 1 of 2 nachten over te laten blijven in het ziekenhuis vanwege de pijnbestrijding,zij hebben uiteindelijk alles in huis om geen pijn te hebben,dus als je die keus hebt...

Reactie

er zijn andere methoden dan opereren.
    groetjes, Brenda

Reactie

Iemand operatie aambei gehad?
    http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/186005-Iemand-operatie-aambei-gehad.html

Aambeien, chirurg?
    http://www.dokter.nl/forum/Hart-bloed-bloedvaten/75939-Aambeien-chirurg.html

Aambeien (Help!)
    http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/175045-Aambeien-Help.html

Aambeien
    http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=aambeien&sa=Zoeken#1381

Reactie

Ik sta op de lijst voor een operatie van mijn aambeien. Heb al elastiekjes gehad,maar toen ze dat hebben gedaan zeiden ze al, er zitten er zo veel , je kunt je beter laten opereren, Na al deze verhalen zie ik er als een berg tegen aan. Is het bij iedereen zo erg?

Reactie
Reageer op: Aambeien operatie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief