Aambeien operatie

Goededag allemaal,

Regelmatig komt het onderwerp aambeien aan bod. Vorige week vrijdag heb ik een aambeien operatie ondergaan...! Ik liep er al jaren mee, en heb uiteindelijk toch de stap gezet om ze operatief te laten verwijderen...! Na vele zalfjes etc.ging het niet weg, een operatie was nog de enige optie of ik moest er mee leren leven..!
    De operatie opzich viel reuze mee, ik kreeg een ruggeprik! De operatie duurde 15 minuten. Deze hele dag heb ik geen pijn gevoeld deels omdat ik nog min of meer verdoofd was. Zaterdag kwam de eerste ontlasting...MIJN GOD IK WIST NIET DAT EEN MENS ZOVEEL PIJN KON VERDRAGEN!!! De pijn hield zeker 2 uur na de ontlasting aan. Het is een zeurende/stekende/branderige pijn!! Na wat paracetamol geslikt te hebben zakt de pijn weer weg...! De rest van de dag voel je ook wel pijn, maar deze is zeker draagbaar! Deze hevige pijn na de ontlasting duurde bij mij zo'n 5 dagen...daarna zakt het af. Vandaag ben ik voor controle terug geweest in het ziekenhuis en het ziet er allemaal goed uit.

Ik zelf ben ontzettend blij dat ik deze stap heb genomen. Aambeien zijn echt vreselijk, je bent er vaak mee bezig, je voelt je vaak vies!
    Ik raad mensen zeker aan deze operatie te ondergaan als er geen andere manier meer is.

Groetjes,
    M.

Reactie

Dank je voor je verslag. Het is een bekend verhaal, even doorbijten maar erna zou je niet anders willen. Toch is er een bekende complicatie bij deze ingreep die gelukkig niet heel vaak voorkomt, wanneer er te diep in het anale kanaal wordt geopereerd. In dat geval kan de pijn hevig aanhouden en dient er opnieuw een ingreep plaats te vinden. Jouw verhaal is de standaard, en gelukkig maar.

Reactie

Beste M,
    Ik lees net dat je een operatie hebt ondergaan voor je aambeien.
    het klinkt mischien heel stom maar mag ik je vragen wat voor klachten je had?
    ik ben namelijk heel bang dat ik mischien ook zoiets kan hebben.

veel sterkte trouwens verder!

Reactie

Hoi Rianne,

Rond mijn anus had ik skin tags (flubbertjes) van een eerder aambei en na dat ik ontlasting had gehad puilde er een aambei naar buiten! Dit hebben ze nu allemaal operatief verwijderd! Ik had niet veel pijn aan de aambei, deze was eerder gewoon irritant! Helemaal met het afvegen van de bips zat ie in de weg!

Groetjes,
    M

Reactie

Hoe groot is de kans dat je ontlastingsincontinent kan worden na de operatie? Ik heb misschien een soortgelijke operatie nodig voor fisuur ( anus).
    En kom je na ruggeprik op de uitslaapkamer of ga je dan meteen naar de dagbehandeling?

Reactie

Hallo,

Geen idee hoe groot de kans is dat je incontinent kan worden...bij mij is gelukkig alles goed gegaan!
    Ook na een ruggeprik ga je naar de uitslaapkamer...ff lekker rustig en kan je bijkomen..je krijgt daar ook gelijk 3 pijnstillers.

Mocht de operatie plaats gaan vinden, ik wens je veel sterkte toe! Bij mij is het overmorgen 2 weken geleden gebeurt, het gaat allemaal helemaal goed! Ben ook vanaf maandag alweer hard aan het werk...

Groetjes,
    M

Reactie

Ik heb gisteren skin tags laten verwijderen. Vandaag kwam het onvermijdelijke bezoekje aan de wc…. Heel voorzichtig liet ik het gebeuren en ik voelde geen pijn. Maar toen ik met een toiletpapiertje voelde hoe het zat voelde in nog wel dikke uh iets uitsteken, wel minder dan voor de operatie maar misschien is het gewoon nog wat opgezwollen. Pas toen ik die voorzichtig terug duwde deed het pijn .. even onder de lauwe douche afspoelen en klaar. Nu hoop ik wel dat het snel geneest, hoe lang duurt zoiets vraag ik me dan af.

Reactie

Beste G.,

Hoe gaat het nu met jou?! Alles weer helemaal in orde?! Nog veel last gehad van de "wondjes". Ben erg benieuwd!
    Bij mij gaat het goed, merk dat het nog wel steeds gevoelig is..vandaag is het 6 weken geleden gebeurd..! Ben een paar keer terug geweest voor controle... en volgens de arts kan het toch wel tot 3 maanden duren voordat het helemaal genezen is...

Ik hoor graag even van je!

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Beste M,
    Ik ben blij dat ik uw ervaring heb gelezen op dit forum. Ik ga morgen een zelfde operatie aan als u heeft gedaan, ik ben blij dat er iets gaat gebeuren, want ik loop er al een jaar mee en heb erg veel last. Ik ben doodsbang voor de operatie, maar na uw stukje gelezen te hebben voel ik me een stuk rustiger en ik zal aan hetgeen u hebt geschreven denken.
    dank
    groet
    Charlotte

Reactie

En...Charlotte hoe is het bij jou gegaan?

Ik hoor graag even van je!

Groetjes,
    M.

Reactie

hoi heb al jaren last van aanbeien
    ben er nu zat van ze pulken soms naar buiten en bloeden verschrikkelijk.
    moet soms thuis blijven van m,n werk zo bloeden ze.
    is dit gewoon?
    kan iemand me vertellen hoe deze operatie is
    dat het mee valt of tegen valt
    moet 27 februarie voor een gesprek naar het ziekenhuis
    bijvoorbaad dank groeten pieter

Reactie

Ik moet 12 maart geholpen aan de aambeien die mij al jaren in de weg zitten. Dit wordt bij mij operatief gedaan. Ik krijg een ruggeprik, dit vind ik best eng. Zijn er nog meer mensen die aambeien hebben laten weghalen en verdoofd zijn door middel van een ruggepril?

Reactie

Hallo,

Fijn dat het goed gegaan is en dat je van die verschrikkelijk lelijke en moeilijk schoon te houden dingen af bent gekomen. Ik wil dat ook graag. Even een vraag: heb je je laten verwijzen door een huisarts of ben je gewoon naar een polikliniek gegaan? En was de operatie verzekerd? Ik ben benieuwd, heb niet veel zin om nog langer ermee rond te lopen. Schaam me er voor bij sexueel contact.

Thnx,
    G.

Reactie

hallo ben 2week terug geholpen aan aanbeien
    ze heben er toen helastiekjes er om gedaan
    ik dacht hehe ben er af
    maar nu 2 week verder bloeden ze weer
    heb gebeld met het zieken huis moet 29 maart weer
    m,n vraag is wie heeft er ervaring mee
    en wat nu doen ze er dan weer helastiekjes om of wat anders
    al vast bedankt

Reactie

5 maart zijn bij de aambeien operatief verwijderd nadat ik vorig jaar november al een HAL behandeling had ondergaan. Deze HAL behandeling, waarbij de bloedvaatjes naar de aanbei met een doppler (geluidssignalen) worden opgespoord en afgebonden met een hechting, was vrijwel pijnloos. Maar helaas werkte de behandeling bij mij niet. Daarom de operatie. De eerste dag na de operatie ging nog wel, maar op de tweede bij de eerste stoelgang barste de pijn pas goed los. Nog nooit zo'n pijn gehad en van ellende wil je op de grond gaan liggen voor de pot. Die pijn wordt daarna wel steeds minder. Ik draag nu na bijna twee weken nog steeds een verbandje om het wondvocht op te nemen. Ik merkt de laatste paar dagen wel een grote verbetering. Ondankts de pijn heb ik echter geen enkele spijt van de behandeling en ik zou het zo weer doen.

Reactie
Reageer op: Aambeien operatie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief