Parasiet Dientamoebe fragilis

Als de familie niet meebehandeld is, is dat niet volgens de richtlijnen. U kunt dat zeker ter discussie stellen bij uw behandeld arts.

Reactie

Hallo, Ik zag uw bericht en mijn dochter Noelle van 15 jaar heeft haast dezelfde klachten sinds 6 weken. Onze arts zei meteen dat hij aan parasieten dacht. Noelle deed een TFT test waaruit bleek dat ze deze parasiet heeft. Ze heeft eerst 10 dagen kuur gehad van Metronidazal Sandoz van 500 mgr. Deze heeft echter niet geholpen. Vanmorgen met het hele gezin naar de dokter. Nu krijgt ze Clioquinol. Dat moet de apotheker nog maken. Een drankje wat veel sterker is tegen het bestrijden van deze parasiet. Wij moeten dit allemaal gaan gebruiken helaas. Omdat wij dragers kunnen zijn zonder klachten en haar dus weer kunnen besmetten.
    Hier schijnen erg goede resultaten van te komen. Het AMC en Universiteits Kliniek Amsterdam adviseren dit middel ook. Onze huisarts en apotheek moesten wel even zoeken maar we krijgen het toch. Laten we hopen dat dit gaat werken. Mijn dochter is al 5 weken thuis van school, maar is vooral ontzettend beroerd, het rare is af en toe helemaal 100% ok. Een paar uurtjes waardoor je denkt, he het is over. Maar niet heus, volgende dag begint het weer opnieuw.

Reactie

Ik herken de klachten van jou. Ook ik voel me erg onrustig,nerveus en daardoor onzeker. De lichamelijke onbalans veroorzaakt ook een psychische onbalans. Erg vervelend. Vorig jaar had ik deze klachten ook. Deze verdwenen na een kuur met Metronidazal. Nu heb ik de klachten weer terug en blijk ik de parasiet weer terug te hebben gekregen. Gelukkig herken ik de klachten en weet ik dat ik mezelf niet kwijt raak. De vermoeidheid veroorzaakt veel klachten. Goed uitrusten dus!
    Sterkte! Hoe gaat het nu?

Reactie

Hoi Allemaal,

Bij mij is ook de parasiet Parasiet Dientamoebe fragilis vastgesteld

Heb precies de zelfde klachten qua gejaagdheid, wat resulteert in slechte nachtrust met als gevolg niet helemaal fit zijn overdag. Net Metronidazol kuur achter de rug. Winderigheid was gedurende de kuur minder, maar lijkt nu 2 dagen na de kuur weer toe te nemen.

Ik hou het de komende dagen in de gaten, en zal een 2de kweek laten maken als e.e.a. blijft voort duren.

Succes!

Reactie

Hallo,

hier soortgelijk verhaal: 1. Keer toen mijn zoon 3 was. Na drie maanden zieken en gek verklaard worden door de arts is door tft fragilis en gardia lamblia uitgewezen. Eerste kuur met ... heeft alleen de gardia verwijderd. We hebben toen op aanraden van de doctor paramycine in duitsland gehaald en weg was het.
    En nu 4 jaar later is fragilis weer terug! Maar deze keer via de HA direct paramycine gekregen voor ons allen. Ik zou niets anders uitproberen want alles heeft minder slagingskans. Bij de doktor doorgeven dat hij een bewustheidsverklaring moet maken!!!
    Groetjes

Reactie

Hallo allemaal,

Ik ben al ruim anderhalf jaar ontzettend moe, slechte stoelgang, pijnlijke spieren etc.
    Een jaar geleden kwam de diagnose ziekte van Hashimoto (te traag werkende schildklier).

Dit verklaarde mijn klachten en ik was erg opgelucht.
    Inmiddels slik ik hier een jaar medicijnen voor en zijn mijn schildklierwaardes "perfect" maar ik heb voor een groot gedeelte nog dezelfde klachten.

Doorverwezen naar internist en hier komt gisteren ook uit dat ik deze parasiet heb.
    Heb nu een kuur van 10 dagen Metronidazol 750 mg.

Maar nu lees ik hier eigenlijk overal dat deze kuur niet werkt?
    En mijn vriend, moet deze ook aan de antibiotica? Hier heeft de internist gisteren niets over gezegd.....

Ik moet over 5 weken terug naar de internist en dan moet ik bloed prikken, maar hoef niet opnieuw een TFT-test te doen, is dit normaal?

Wat gebeurt er als de parasiet na deze kuur niet uit je lijf blijkt te zijn?!

Ik hoop dat er iemand is die antwoord heeft op mijn vragen!!

Groetjes Lynn

Reactie

Een infectie met de Dientamoeba fragilis is moeilijk te behandelen. Artsen schrijven bij ernstige klachten soms metronidazol voor. Dit is een antibioticum. In uitzonderingsgevallen wordt het middel clioquinol voorgeschreven. Dit is een parasietdodend middel dat zelden wordt voorgeschreven in Nederland. Clioquinol moet, vanwege de mogelijke bijwerkingen, volgens strikte voorschriften van de arts gebruikt worden.

Bron: http://www.mlds.nl/ziekten/159/dientamoeba-fragilis-infectie-met/behandeling/

Reactie

Wij moeten ook gezellig met de hele familie op de clioquinol en ik ben als 1ste gisteren begonnen met de 2 van de 3 spuitjes. Nu voelde ik me zo beroerd dat ik ermee gestopt ben. Maar 24 uur later ben ik nog steeds beroerd van maar ik kan nergens de bijwerkingen vinden en ik vraag met af hoe lang dit nog gaat duren!

Kan iemand me helpen?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Je klachten zijn herkenbaar, na 8 jaar zoeken wat er aan de hand was is via een test de diagnose gesteld,
    Dientamoebe Fragillis.
    Graag zou ik met je in contact willen komen. daar ik info heb over deze parasiet, maar ook niet verder kom om dit te laten behandelen, medicatie was en is een hel voor mij geweest en parasiet zit er nog, en mijn gezondheid gaat achteruit.

Reactie

Goedendag,

Mijn moeder is vorig jaar geopereerd aan de galblaas. De galblaas is eruit, daarna zijn de klachten begonnen. Ze heeft last van buikpijn, rechtsonderin de buik, last van winderigheid,
    last van kop koffie, last van gebak, zweten, groge mond en ze is nog 51 kilo. Ze is een een half jaartje 12 kilo afgevallen etc etc, nu is ze op een dieet, volkoren zuurdesembrood, volkoren pasta , vis.
    De doktoren weten het niet meer, ze zitten met hun handen in het haar. Ze heeft alle onderzoeken hegad behalve de dunne darm onderzoek.

Ze kent een arts in Nederland en deze kan mijn moeder haar organen meten en wat blijkt nu ze heeft parasieten in de darmen.
    Nu krijgt ze tabletten de arts moet haar over 3 weken weer zien.

Bijna 10 jaar geleden is mijn moeder heeeel ziek geweest door penicilline en haar darmflora was echt bul komma nul deze arts heeft mijn moeder toen ook geholpen en nu ook weer en hij kan mijn moeder op den duur beter maken. Vreemd He?

Haar eigen dokter zegt "ze heeft last van stress"ik kan niets meer voor u doen??

De medische wereld zit vreemd in elkaar.

Groeten Daantje

Reactie

Hallo,

Na klachten van 6 maanden ben ik eindelijk bij een internist terecht gekomen die mij grondig heeft onderzocht. Ook ik blijk de parasiet dientamoebe fragilis te hebben. Hier word ik momenteel voor behandeld.

Naast klachten van vermoeidheid, heb ik vooral ook al maanden ernstige haaruitval. De arts vermoedt dat de parasiet daar de oorzaak van kan zijn. Heeft iemand dit eveneens gehad?

Reactie

Ja, deze relatie is bekend. Haaruitval kan gerelateerd zijn aan een Dientamoebe fragilis infectie. Deze directe relatie zal niet eenvoudig zijn vast te stellen maar het is een erg logische verklaring.

Reactie

Bedankt Domer.
    Ik heb erge uitval gehad eind 2009 (najaar). Begin van dit jaar ging het beter, maar nu valt het sinds meer dan een maand heel heftig uit. Het wordt ook erg zichtbaar en brengt alleen maar meer stress met zich mee.
    Heeft iemand deze ervaring? En stopte het op een gegeven moment en groeide het haar terug bij?

Reactie

Ik zou mij met deze klachten wenden tot de internist. Haarproblemen zijn bijna altijd terug te herleiden tot een interne aandoening. De behandeling van de aandoening kan de klachten dan doen stoppen. Vanzelfsprekend zal het enige tijd duren voor er weer een weelderige haarbos op uw hoofd staat, maar dan is de bron van het kwaad behandeld.

Reactie

Stress alleen al kan zorgen voor een flinke haaruitval. Probeer tijdens de behandeling te zorgen voor voldoende ontspanning zoals regelmatige strandwandelingen of tochtjes door de natuur.

Reactie
Reageer op: Parasiet Dientamoebe fragilis
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief