focale nodulaire hyperplasie

Hoi Marike!

Er is weinig van te vinden helaas.

Ik heb 1 tumor van 6 x 7 cm en moet geopereerd worden.

Reactie

Hoi jhm

Welke soort tumor heb jij ?  Van de adenomen zijn er vaak meerdere , maar ik heb de FNH en dan 5 stuks . Jeetje geopereerd?  Heb je er veel past van of liggen ze ongunstig?   Wens je veel sterkte!

Reactie

Ik heb 1 fnh.van 6 x 7 cm. Deze drukt tegen mijn poortader vandaar de operatie. Wat gaan ze met jou doen ?

Reactie

Ik was net 30 geworden toen ik te horen kreeg dat ik moest geopereerd worden. Ik ben op 19 maart 2019 geopereerd met een open leveroperatie. Van 2014 ging ik al op controle en het bleek dat in 2 jaar tijd meer dan 2cm was gegroeid. Door de groei moest ik een levererectie ondergaan van segment 6-7.  Ik had in totaal 2-3 tumoren. Operatie duurde ongeveer 4-5 uur. Redelijk wat pijn gehad maar ik ben heel moeilijk naar pijnbestrijding toe. Allergieën enz.. 9 dagen in het ziekenhuis gelegen en wakker geworden met een maagsonde, epidurale pijnpomp, blaassonde, 2 infusen, 1 centrale infuus in men hals en 2 drains. Nu 4 maanden later, een litteken van 30 cm bij ben ik ongeveer op 70% van mijn kunnen. Bloedwaarden zijn nog niet normaal, litteken doet nog pijn en staat rood, en ik heb op sommige  dagen waar ik me fysiek meer moet voor inspannen meer pijn. Binnen een kleine 2 maanden moet ik terug een bloedonderzoek doen en echo. Als ik een tip kan geven bij een open operatie aan de lever, onderschat het niet hoe zwaar het kan zijn! Die 4 maanden lijken al lang geleden tot ik iets teveel doe en besef dat het nog niet gaat. Ik dacht dat ik de 2de dag al rechtop ging kunnen zitten en e dag erna rondlopen maar dat was niet het geval! Nu enkel nog hopen op normale uitslag van het bloed de volgende keer en dan ben ik al blij. Ik ben 2,5 maanden thuis geweest ipv de 6 weken die ik dacht :p

Als er iemand van jullie vragen heeft stel ze maar gerust, ik kan een beetje uit ervaring spreken :p

Reactie

Hallo allemaal!

Ik ben vorige week geopereerd. Alles is goed verlopen. Nu herstellen!

Groetjes

Reactie
Reageer op: focale nodulaire hyperplasie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief