Uur na poepen weer vegen?

Ik heb last van een vervelend probleempje.
    Als je net zit te eten, wees gewaarschuwd.

Als ik heb zitten schijten en alles heb afgeveegd, moet ik na een uurtje weer vegen.
    Het vreemde is dat alles na de eerste keer gewoon schoon is. Maar als ik dan wat rond loop begint het na een uur ongeveer te jeuken en dan weet ik direct dat het weer mis is.
    Ik moet dan zeker nog 3x flink vegen voordat het schoon is, en meestal zit er bij de laatste keer een beetje bloed. Ook voelt de hele handel dan nogal pijnlijk aan.

Als het thuis gebeurt is het niet zo erg, maar als je daarna niet directde gelegenheid hebt om weer naar het toilet te gaan is het erg vervelend. Vooral omdat je voor je gevoel met een wild walmende bilnaad rondloopt.

Wie kent dit/weet wat te doen?

Reactie

Gebruik eens vochtig toiletpapier.
    Ht kan namelijk zo zijn dat je het wel af veegt, maar dat er zeg maar een laagje achter blijft. (Als je bijv, koffie op je tafel knoeit en je veegt het met een droog doekje op, krijg je naderhand ook een waas op je tafel...beetje rare vergelijking, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).

Doordat je dan gaat zweten, wordt dat laagje weer vochtig en kan je het er dus weer vanaf vegen.

Als je vochtig toiletpaper gebruikt, maak je het meteen in 1x goed schoon.
    Probeer het mar eens.
    ben benieuwd...

Ennuh...eet smakelijk!

Reactie

Bedankt voor je reactie.

Het helpt wel iets, maar nog steeds niet genoeg.
    Zijn er nog meer suggesties?

Reactie

Misschien heb je aambeien en zit de stront tussen die bulten als je bent wezen schijten????

Reactie

Niet met papier vegen. Na het poepen even de straal van de douche erop af een washandje. Schoon en fris aan je eten beginnen. O ja wel even je handen wassen.

Reactie

Wel eens van een bidet gehoord? Alles goed wassen na de grote boodschap (het liefst ook vanbinnen met je vingers) dan kan er later niets meer uitlopen. Tenzij je incontinent bent en het nog uit de darmen komt natuurlijk..

Reactie

Ben toch wel erg benieuwd wie de binnen kant van zijn anus schoon maakt met zijn vingers......

Ik niet in ieder geval.....brrrr....

Reactie

Misschien Kees werkt je sluitspier niet ( meer ) helemaal zoals het hoort. En ik blijf zeuren over die aambeien, kunnen ook inwendig zitten Als het probleem blijft zou ik toch eens met de billen bloot gaan bij de dokter want om nou je anus inwendig met je vingers te gaan reinigen....Getver.......

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

het is geen lekker werkje, met je vingers, maar ik bedoel met een heleboel zeep.. in een bidet! Dan spoel je alles zo weer weg. Ook van je vingers. Je houdt alles onder de waterstraal.

Jullie moeten ook niet overdrijven met je ge-brrr.. je zit niet in de poep van een ander te roeren!!

Als het echt op geen andere manier schoon wordt, zou ik het toch eens proberen.

Reactie

Met zeep zou ik het niet doen hoor. Is niet goed.

Reactie

er bestaat speciale zeep voor je onderkant, hoor!

Reactie

als je jeuk hebt misschien heb je wel WORMEN AARSMADEN goed kijken in je schijt dus

Reactie

wat ik meestal doe is na droog papier met een vochtig doekje en mijn vingertop mijn anus intern reinigen. Met je vingertop rondjes draaien, zo krijg je de binnenkant schoner...

Reactie

Heel lang geleden deze post maar vroeg me af of het was opgelost.. zit er nl ook mee

Reactie

Heb deze klacht al een jaar of 5.
    Ik heb een regelmatig stoelgang, 's morgens na het opstaan en de eerste kop thee heb ik mijn ontlasting. Ik veeg goed schoon, met droog en vochtig papier. Ik reinig ook enigszins IN de anus met het vochtige papier op mijn vingertop..

Exact na 1,5 uur (een bioritmmische peristaltiek) voel ik jeuk, een onbehagelijk gevoel of soms licht pijn rond mijn anus. Ik moet dan nog een keer of 3 vegen en heb dan een donkerbruine afscheiding, soms met wat helderrood bloed. Het verschijnsel doet zich slechts 1 keer per dag voor 's morgens na de ontlasting. De gehele verdere dag en avond blijft mijn anus a.h.w. schoon.

Ik heb er geen verklaring voor. Het komtwel van binnen naar buiten. De eerste keer nog beter vegen/schoonmaken helpt niet.

Reactie
Reageer op: Uur na poepen weer vegen?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief