maag benauwd duizelig

Ik heb al enige tijd last van benauwdheid. Door dokter verband met maag gelegd, slokdarmontsteking, aan de Omeprazol gegaan. Na verloop van vel tijd ging het wat beter maar wel veel last van intolerantie voor geluid en duizelingen. Stoppen met Omeprazol betekent meteen benauwdheid weer terug.
    Het gekke is dat ik nooit last van zuurbranden heb gehad. Tenminste niet bewust.
    Begrijp en onderken dat je van spanning (en dus ook van bezorgdheid om je eigen gezondheid!!) je spieren kunt gaan spannen en dan last van je maag en je slokdarm en je longen en nog veel meer kunt krijgen. Onderga nu nog een gastroscopie en als daar niets uitkomt moet ik me er bij neer gaan leggen dat ik het psychisch moet zien.
    Iemand nog tips over spierverslappers of alternatieve of homeopathische hulpmiddelen?

Reactie

Ik heb al enige tijd last van benauwdheid. Door dokter verband met maag gelegd, slokdarmontsteking, aan de Omeprazol gegaan. Na verloop van vel tijd ging het wat beter maar wel veel last van intolerantie voor geluid en duizelingen. Stoppen met Omeprazol betekent meteen benauwdheid weer terug.
    Het gekke is dat ik nooit last van zuurbranden heb gehad. Tenminste niet bewust.
    Begrijp en onderken dat je van spanning (en dus ook van bezorgdheid om je eigen gezondheid!!) je spieren kunt gaan spannen en dan last van je maag en je slokdarm en je longen en nog veel meer kunt krijgen. Onderga nu nog een gastroscopie en als daar niets uitkomt moet ik me er bij neer gaan leggen dat ik het psychisch moet zien.
    Iemand nog tips over spierverslappers of alternatieve of homeopathische hulpmiddelen?

heb er ook last van, maar heb vooral last in de streek rond m'n hart. echt om bang van te worden. hart gecontroleerd maar alles was in orde. gisteren gastroscopie gedaan en daar werd een maagbreuk vast gesteld. bij mij waren alle neven effecten ook psygisch (ook stress) te verklaren.

Reactie

heb er ook last van, maar heb vooral last in de streek rond m'n hart. echt om bang van te worden. hart gecontroleerd maar alles was in orde. gisteren gastroscopie gedaan en daar werd een maagbreuk vast gesteld. bij mij waren alle neven effecten ook psygisch (ook stress) te verklaren.[/quote]

Ik ben ook bij de cardioloog geweest, alles goed. Longarts, wel sprake van chronisch hyperventileren (licht), heeft ook met stress te maken.
    Krijg binnenkort ook de gastroscopie. Wat kunnen ze met een maagbreuk?

Reactie

Met een middenrifbreuk kunnen ze in principe niets doen. Een operatie is zwaar en wordt alleen in uiterste noodzaak gedaan. Zuurremmers slikken is een van de dingen die je kunt in gaan nemen maar ook daar kleven weer nadelen aan want bij de zwaardere zuurremmers wordt als het waren je galpomp uitgeschakeld, dus voorzichtig omgaan met deze medicijnen en je voeding goed aanpassen en heel belangrijk na acht uur niets meer eten!

Reactie

Sinds augustus heb ik last van me maag streek en benauwdheid... Heb begon met angstaanvallen in de bus eb hartkloppingen... Toen we broertje en zusje uit huis werden geplaatst ik het pas echt begonnen en heb er meer dan een half jaar later nog last van bloed is goed en op de echo niets te zien het maakt me erg bang vooral als het zo erg word... 1 keer met schuim overgeven toe.... Mijn psychiater zegt het begin van wen burn out te veel stres en bezorgdheid... Ben ook erg gevoelig voor geluid geworden ben in een jaar tijd een ander mens geworden hierdoor wat ik er mee moet doen zo dat het over gaat ik weet het echt niet!

Reactie

Hoi,
    dat heb ik ook precies de zelfde klachten.
    weet niet meer wat ik er aan moet doen.
    Watdoe jij er aan?
    Groetjes conny

Reactie

Hallo
    Heb ook last van benauw,knoop in me maag,soms misselijk,opgeblazen gevoel,hart kloppingen, koude vingers en angstgevoel. volgens mij duidelijk stress vorm.
    ik heb veel last vn beauwdgevoel vooral als mijn maag leeg is dan moet ik gauw weer wat gaan eten en dan zakt het weer een beetje. ik snap er niets van mijn neef heeft percies t zelfde klachten ik ben 40 jaar heb 4 kids en mijn neef is 20 tudeerd nog. dus leeftijd heeft niet mee te maken. wie heeft dezelfde klachten?

Reactie

De klachten lijken heel erg op hyperventilatie klachten. Stress en spanningen kunnen daar heel goed de oorzaak van zijn.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

ik herken hier zoveel!! wat heerlijk (helaas dat ik het zo moet noemen!)
    het is wel degelijk geen hyperventilatie, dat wil ik even duidelijk maken. De maag is een raar iets wat hele rare dingen teweeg kan brengen. ik heb ook regelmatig een opgelazen gevoel maar sinds een aantal maanden heb ik het daar erg benauwd bij, ik kan dan echt niet zitten, het lijkt wel of er een riem strak wordt aangetrokken in mijn maag, heel, heel eng en vervelend. ik raak er nu niet meer van in paniek maar het is wel hééééél vervelend en hoop dat het over gaat!

Reactie

Vreselijk dat maag klachten gepaard gaan met benauwdheid. Zal heel eerlijk zijn dacht echt dat ik als enige met deze klachten in de rondte liep. Bij wie ik ook aanklop kijkt me raar aan. Was laatst bij de huisartsenpost geweest midden in de nacht, die arts maakte me uit voor leugenaar. Ze zei jij mag het benauwdheid noemen maar dat is t niet....

Hoopte op N oplossing te lezen, maar t is al n heel opluchting dat ik niet gek ben en dat t niet tussen me oren zit zoals de arts het benoemde..

Reactie

Denk ook eens aan een vitamine B12 tekort.

Reactie

Ik heb daar ook erg last van.
    Heb verschillende onderzoeken gehad.
    Maar de benauwdheid blijft.
    ik word er gek van.

Reactie

Er bestaat een natuurlijk product om van deze klachten af te komen,baat het niet het schaadt ook niet.Mijn echtgenote kan zich heel goed behelpen met backing-soda.Zoek dit maar eens op doseringen en gebruik staat erbij aangegeven!!!!

Reactie

Natriumbicarbonaat, ook bekend als maagzout en zuiveringszout. Verkrijgbaar bij de apotheek.

Reactie

Heb er ook al bijna 2 jaar last van, heb al verschillende onderzoeken gehad (echo, slokdarm/maagscopie, hartfilmpjes en zeker 10x bloed) alles is aldoor perfect, wat goed is natuurlijk. Maar de klachten blijven. Je krijgt heel erg het gevoel dat iedereen je een aansteller en aandachtzoeker vind. Hoop dat er ooit een oplossing voor weet te vinden. Of dat het gewoon weggaat. Wat een ellendig gevoel zeg.

Reactie
Reageer op: maag benauwd duizelig
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief