groene ontlasting

hoi
    ik heb ook die drank op was wel lekker
    maar ik heb het er ook door weet iemand
    hoe lang het ontlasting groen blijft??

Reactie

Hallo,

Interessant dit allemaal te lezen, maar ik heb dus ook al enkele dagen (4) last van groene poep. Is redelijk vast. Maar ik drink geen alcohol, neem geen medicijnen of vitaminen, heb niks groen of blauw gegeten. Met dat ik probeer zwanger te worden, maak ik me wel wat zorgen.

Reactie

Hallo, ik heb in de avond hele erge buikpijregen en uiteindelijk had ik groene ontlasting ik heb niks gedronken of iets groens gegeten!

Reactie

Het eten van groene bladgroente kan vanwege het bladgroen (chlorofyl) voor een andere kleur zorgen. Maar een gele of groene kleur van de ontlasting kan ook veel andere redenen hebben zoals een maag-darm infectie (Salmonella/Clostridium), aandoeningen aan de lever- en galwegen, alcoholgebruik, laxeermiddelgebruik, voedselintoleranties zoals Coeliakie. Ook bij gele of groene ontlasting die niet direct met bepaalde voedingsmiddelen te maken heeft is het verstandig om contact op te nemen met de (huis)arts.

Reactie

Ik heb dat gister avond ook op en ik denk dat dat het is want ik heb het ook

Reactie

ik heb ook groen gepoept en ik schreeuwde als een kraai. ik weet ook niet water aan de hand is.

Reactie

Michelle wat heb je voordat je groen poepte gegeten?

Reactie

Jeetje ik schrok toen ik de poep van mijn 4 jarig zoontje zag! Alsof hij gras had gegeten...? Ben nu al gerust gesteld. De boosdoener was de knetterblauwe slushpuppy van gisteren. De volgende keer een andere kleur nemen?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

ik ging net naar de wc en had groene poep
    ik heb dit nooit eerder gehad en deze week geen groene dingen gegeten ja afgelopen zondag spinazie maar normaal als ik spinazie eet nooit last van en nu was gewoon groen kan dat liggen aan mijn spastische darm?

Reactie

De spinazie is toch het meest voor de hand liggend.

Reactie

Ik heb vrijdag ook meerdere cocktails met blue curacao gedronken en heb vandaag (maandag) ook nog steeds last van groene stoelgang..

Als ik het zo hoor van anderen is het dus niet abnormaal..

Reactie

Nee, dat is inderdaad niet zo raar.

Reactie

woow thanks, ik heb het ook nu en lees op internet het kan ook darmkanker zijn,
    toevallig heb ik ook iets van 4 van die bekertjes op deze dagen
    pffjeuw

Reactie

"" style="box-sizing: border-box; border: 0px; vertical-align: bottom;">

Home » Menselijk lichaam » Darmen » Kleur van ontlasting: alles over o.a. groene, rode & grijze stoelgang

Kleur van ontlasting: alles over o.a. groene, rode & grijze stoelgang

Ontlasting wordt door velen als een onsmakelijk onderwerp beschouwd. Je uitwerpselen bestaan echter grotendeels uit de ballaststoffen van hetgeen je ongeveer een etmaal eerder hebt gegeten. Aan de hand van je stoelgang kun je bovendien veel herleiden m.b.t. je lichamelijke gesteldheid en gezondheid. Daarom hierbij alles over de kleur en samenstelling van de ontlasting van volwassenen, kinderen en baby’s…

Normaliter bruine ontlasting

Menselijke ontlasting (poep c.q feces c.q. stoelgang) is onder normale omstandigheden koperbruin tot donkerbruin van kleur. Deze kleur is te danken aan galkleurstof (bilirubine). Galkleurstof ontstaat in de lever bij de afbraak van rode bloedcellen. In het gunstigste geval zijn de uitwerpselen egaal van vormen van kleur, en samengepakt tot een stevige, maar enigszins flexibele “worst” die aan een stuk de anus verlaat. Bij ideale en optimaal samengestelde ontlasting is gebruik van toiletpapier niet of nauwelijks nodig. Hierbij de afwijkende kleuren voor ontlasting…

1. Ontlasting is groen: waardoor groene stoelgang?

Groene ontlasting bij volwassenen ontstaat doorgaans door een teveel aan galkleurstoffen in de stoelgang. Een overschot aan galkleurstoffen in de ontlasting is het gevolg van een oververzadigde galblaas. De galblaas kan worden overbelast door overmatige productie van gal door de lever, een verminderde uitscheiding van galzouten door de galblaas of een verhoogde concentratie van cholesterol in de gal.Kortom: groene ontlasting ontstaat meestal door problemen met de galblaas of lever.

Je ontlasting kan overigens ook groen kleuren wanneer je veel groene bladgroenten of groene koolsoorten hebt gegeten (bladgroen / chlorofyl).Omdat de spijsvertering van een baby nog niet volledig ontwikkeld is, wordt de ontlasting van een baby extra snel groen door groene groenten en groene fruitsoorten.

Reactie

Hallo ik heb dagen dan eet ik helemaal niks en ben dan flink aan de diarree en overgeven lege maag en zo groen als gras wat is dat dan?? Plus veel pijn buik en maag

Reactie
Reageer op: groene ontlasting
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief