groene ontlasting

Heel veel pijn in de buik? Met acute medische problemen ga je naar de huisarts. Of het ernstig is kan de huisarts voor je vaststellen op basis van een lichamelijk onderzoek. Of ben je al bij de huisarts geweest? En is er al een diagnose gesteld?

Heb je misschien iets verkeerds gegeten? Heb je ook last van diarree? Heb je koorts, en andere symptomen van een maag-darm infectie, ook wel gastritis genoemd? (lees: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gastritis)

Reactie

weet niet of dit onderwerp gesloten is hoor maar...ik heb vanochten ook groen gep...! de enige wat ik me kan herinneren is een blauwe sloorpi van de friet tent...zou dat heet probleem zijn...ik maak me zorgen hoor

Reactie

Ja, dat zou heel goed kunnen. Deze kleurstof kan de ontlasting groen kleuren.

Reactie

Nee, groene ontlasting heeft totaal niks te maken met eten of drinken ofzo.
    Je ontlasting word groen bij tekort aan gal of dat het te lang in de darm heeft gezeten.

Groetjes Jolanda.

Reactie

Martijn heeft gelijk. Jolando niet. Groene ontlasting kan ontstaan als de ontlasting te snel door de darmen gaat of bij de consumptie van bepaalde kleurstoffen. Een tekort aan gal 'ontkleurt' de ontlasting wit-achtig zoals stopverf.

Reactie

groene ontlasting is wel een probleem geworden voor de meesten onder jullie
    1 van de redenen zijn te veel eten of te veel eten waar kleurstof in zit of groenten vooral spinazie
    mensen die dit vaker eten hebben dit probleem niet maar mensen die dit zelden eten is er en kans dat ze groene ontlasting hebben
    meestal is het ook omdat je te weinig vocht in je lichaam hebt
    drink min 2 liter WATER per dag niet overdrijven natuurlijk en eventueel je darmen laten rusten eet smiddags geroosterd brood en savonds soep met 2 sneetjes brood hou dit paar daagjes vol en na paar dagen is het voorbij
    zolang je geen pijn in je darmen hebt hoef je niet naar de dokter of naar de apotheek te gaan

Reactie

wel een geruststelling om dit te lezen; ik keek vanochtend ook raar op 😛 maar realiseer me nu dat ik gisteren een groot deel uit de 1kg doos gekleurde snoepveters op heb (knalblauw/roze/geel/groen) Dus dat zal daar wel door komen..

Reactie

Whaha ik zat ook al te stressen om mijn groene ontlasting maar nu ik al die blue curacau comments zie en terugdenk aan gisteravond kan ik het wel plaatsen 😉

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

omg! het is dus door die blauwe drank..
    ik dacht echt dat er iets mis met me was:O!
    ik heb wel al 2 weken een groensige afscheiding, zou het daar ook niet mee te maken kunnen hebben? en hoe krijg je dat dan:s

Reactie

Twee weken groene ontlasting door éénmalig een blauw drankje is niet logisch. Dit is allang door de darmen verwijderd. Aanhoudende groene ontlasting kan worden veroorzaakt door aandoeningen zoals een virale of bacteriële maag-darm infectie, coeliakie, een eetstoornis, Giardiasis, het prikkelbare darm syndroom, als gevolg van antibiotica gebruik, of een voedselvergiftiging. Het kan ook een gevolg zijn van de consumptie van moedermelk, voedingstoffen met sterke kleurstoffen, ijzersupplementen, het gebruik van laxantia en het gedurende twee weken eten van groene bladgroenten die rijk zijn aan ijzer. Heb je nog andere symptomen? Maak je je zorgen? Ben je al bij de huisarts geweest? Laat je weten wat de oorzaak bij jou geweest is?

Reactie

Ik heb net ook groene ontlasting gehad en ik was toch ook wel even geschrokken. Ik denk altijd meteen dat er iets mis is.
    Ik bedenk me nu ik dit allemaal lees wel dat ik daarjuist van die groene zuur slierten snoep heb gegeten maar ik weet niet zeker of het daar door komt. Ach ja het is nu niets om me serieus zorgen over te maken aangezien ik het nog maar 1x heb gehad 😉 Ik ben vorige week wel ziek geweest met serieuze buikpijn door een zonnesteek maar dat is nu voorbij dus daar zal het wel niet mee te maken hebben...

Reactie

Hoi bedankt voor jouw uitleg, ik had op wikipedia gelezen dat groene ontlasting het gevolg is van gal als je niet regelmatig naar de wc gaat. Maar ik ga elke dag naar de wc dus dat is niet de reden, wel heb ik gisteren en vandaag swirls gegeten (een andere merk voor fruitlopes van kellog's) die bestaan uit o.a. veel blauwe ringetjes, grappig dat die mijn ontlasting hebben verkleurd. Zonder deze forum was ik er zelf nooit op gekomen.

Reactie

Grappig dat ook ik aan het zoeken was en gister dus blue curacao heb gedronken! Mijn darmen zijn ook wel erg aan het rommelen enzo, maar dat is vast niks ernstigs.

Reactie

Mijn dochter van 8 jaar had ook groene ontlasting. het was
    de kleur groen van een krop sla.
    Na het lezen van dit forum ben ik gaan vragen wat ze had gegeten.

Een smurfenijsje!

Misterie opgelost!

Reactie

ik heb al een paar dagen last van groene ontlast
    ik heb het al sinds dat ik de griep kreeg
    kan het zijn dat het door de griep komt ?
    en dat het over gaat als de griep gedaan is ?

Reactie
Reageer op: groene ontlasting
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief