groene ontlasting

ik ben een vrouw van 52 jaar , heb al een tijd last van diaree , maar vanmorgen was m,n ontlasting niet echt dun maar zo groen als spinazie , en het rook naar iets wat ik niet kan thuisbrengen een weeeige vieze geur, nu ben ik wel ongerust , omdat ik onlangs behandeld ben voor een maagzweer die hardnekkig was en die maar niet weg kregen , uiteindelijk met zware medicatie is het schijnbaar gelukt , nu verontrust mij die groene ontlasting en ik ben ook steeds moe!

Reactie

Groene ontlasting
    http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/53619-Groene-ontlasting.html

Donker groene ontlasting
    http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/52075-Donker-groene-ontlasting.html

Groene ontlasting/diarree
    http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/57139-Groene-ontlasting/diarree.html

Donker groene ontlasting
    http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/51513-ontlasting.html

Baby met groene ontlasting
    http://www.dokter.nl/forum/Baby/184183-baby-van-11-wkn.-met-groene-ontlasting.html

Reactie

Hallo,

Ik heb zojuist dit forum gelezen omdat ik de laatste weken ook last heb van groene stukken (lijkt spinazi) in mijn ontlasting.
    Iedereen heeft het erover dat de oorzaak bij Blue curacao of iets anders blauws ligt wat ze gegeten hebben.
    Ik heb al in geen tijden iets blauws op.
    Wel heb ik alcohol op (Bier en Schrobbelèr)
    Nu heb ik een tijdje groene ontlasting gehad.
    (na een bruiloft) en daarna is het weg gegaan.
    Vandaag is het weer terug.
    Nu heb ik afgelopen maandag 1 borreltje Schrobbelèr op.
    Zou het daar van kunnen zijn??
    Ow schrobbelèr is een kruiden likeur en bruin van kleur voor de gene die het niet kennen.

Groeten Bob

Reactie

ik heb precies hetzelfde, als is mn ontlasting wel wat dunner, maar had gister ook een blauwe slushy gehad xD

Reactie

Afhankelijk van de kleur van de gal kan de ontlasting zwart, donkergroen, donkerbruin, lichtbruin of oker kleuren. Zwarte ontlasting kan duiden op een bloeding in maag of dunne darm. Gele ontlasting komt vaak door overmatig alcoholgebruik. De gele kleur ontstaat dan doordat de lever meer afvalstoffen produceert.

Reactie

Hallo medemensen met groene poep,

Ik heb een paar dagen geleden een enorm stuk kaas opgegeten uit liefdesverdriet en had daarna kaaskleurige poep.. Vanaf gister was ie knettergroen, dus ik dacht dat die kaas was gaan fermenteren. Gisteren ben ik met mijn moeder een troost-ijsje gaan eten en aangezien ik nogal een voorkeur heb voor alles wat er raar uitziet, heb ik een enorm smurfen ijsje genomen. Duss.. Nu weet ik dat smurfen na hun dood groen worden. Bedankt allemaal!

Reactie

ik heb het ook door die drank gekregen!

Reactie

emaakt met gekleurde marsepein en een deel ervan was blauw... restantje op gesnoept en jawel... playdoh! Niks aan de hand dus.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

De ontlasting wordt tijdens de trage passage door de darmen door de gal bruin gekleurd.

Dus eigenlijk alles dat dit proces voorkomt, onder andere diarree, heeft als gevolg dat de ontlasting groen kan kleuren.

Andere oorzaken zijn onder andere: het gebruik van laxantia en antibiotica. Maar ook voedselvergiftigingen, coeliakie, colitis ulcerosa, de ziekte van Crohn, het prikkelbare darm syndroom, en bepaalde soorten kanker. Kanker gaat meestal gepaard met andere opvallende symptomen en komt relatief erg weinig voor, dus als je groene ontlasting hebt, denk dan eerst aan de meest voor de hand liggende oorzaken.

Bij twijfel ga je gewoon even naar de huisarts voor een onderzoekje, en neem dat direct een potje met wat ontlasting mee naar de huisarts.

Reactie

Voedingsmiddelen die chlorophyl, ijzer of algen bevatten en groene groenten, zoals spinazie en broccoli, kunnen de ontlasting ook groen kleuren.

En een andere oorzaak die veel mensen niet kennen is slijm dat normaal aanwezig is in de darmen waardoor de kleur ook kan veranderen.

Dus als je denkt dat het aan het dieet en de voedingsmiddelen ligt dat de ontlasting groen kleurt, of als het een of twee keer voorkomt, dan zal het wel vanzelf weer over gaan.
    Maar als de ontlasting aanhoudend groen kleurt zonder dat de oorzaak bekend is, ga dan wel even naar de huisarts voor een onderzoekje en een diagnose.

Reactie

ik drink veel red bul en heb ook last van groene poep wat moet je dan doen stoppen met red bul drinken

Reactie

ja dat heb ik ook. maar ik heb die dag daarvoor blue curacáo gedronken 😉 vandaar dusss

Reactie

Hallo,

Gister kreeg ik ineens last van mijn buik.
    In het begin was ik erg misselijk, dit trok na een tijdje weer weg ..
    Daarna moest ik naar de wc ..
    In eerste instantie was mijn ontlasting normaal, maar aan het eind werd het breierig en kreeg het een groene kleur.
    Ben daarna niet meer naar de wc geweest maar blijf wel last van mijn buik houden ..
    Ook is de misselijkheid er nog met vlagen ..
    Ik gebruik geen medicatie o.d. en heb ook niks groens gegeten ..

Weet iemand misschien hoe die kan komen ?

Gr. Jeffrey

Reactie

ik ben ook heel; blij met dit topic ik maar denken zou ie een infectie hebben maar nee meneer heeft gisteren een blauw snoepstaafje op waar heel zijn mond blauw van zag en nu dus denk zijn ontlasting spinazie groen!!

Reactie

Ik heb ook groene ontlasting, maar ik heb juist heel veel pijn in mn buik .. Is dat ernstig?

Reactie
Reageer op: groene ontlasting
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief