groene ontlasting

hoi ik ben ynette en ik heb groene ontlasting... ik zit hier mee want ik weet niet wat het is. het lijkt wel spinazie ofzo. weet iemand wat dit is? 🙁

alvast bedankt ynette

Reactie

ik heb eergister avond wel blue curacao op (een alchoholisch drankje ,, licht blauw dus ik denk met veel kleurstof.. zou het daar aan kunnen liggen. ik heb het pas sinds vandaag maar ik maak me wel zorgen, ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehad

Reactie

Ik heb het zelfde probleem als kpi. Ik heb toevallig vrijdag avond ook paar glaasje bleu qurasau op. en ik kreeg zondag groene ontlasting. het is nu dinsdag en ik heb het nog steeds. Moet ik naar de dokter ?

Reactie

Dat had ik dus ook.

Ik heb geen blue curacao gedronken, maar van dat blauwe ijs in zo'n bekertje.

Ik denk dat we niet naar de dokter hoeven, maar dat de kleurstof gewoon in de ontlasting is gaan zitten.

Ben wel blij dat ik dit onderwerp vond, want ik maakte me wel een beetje ongerust...

Reactie

Ik weet niet of het wel aan die bleu curacau ligt. Ik heb namelijk deze week niks groens ofzo gegeten, maar ik had van de week ook groene ontlasting. Nou wil ik ook graag weten wat dat is. Is het misschien dat ik iets verkeerds heb gegeten ofzo?

Reactie

Ik herken me in het zelfde beeld, maar ik heb geen gekke kleurstoffen of andere groene dingen gegeten. Hoe kan ik dan toch groene ontlasting hebben?

Reactie

is helemaal niet erg hoor! Zolang er geen pijn in de darmen is , is er niks aan de hand. Ik heb er ook weleens last van, en het gaat weer weg.

Reactie

ik herken dit allemaal
    ik heb ook bleu curraco op maar drink dit
    wel vaker. raar dat het dan ineens groen wordt.
    maar ik heb ook buikkrampen daarbij.
    dan moet ik racen naar de wc.
    ik had eerst diaree en dat is nu groene
    ontlasting geworden.HELP

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Groene ontlasting kan er ook gewoon op duiden dat je voedsel niet lang genoeg in je spijsverteringsstelsen heeft gezeten. Pas in je dikke darm wordt er vocht aan onttrokken en wordt het ingedikt. Als het hier dan te snel passeert is het dunner en soms ook raar van kleur.
    Zelf heb ik na een hele fles! blue curacau ooit helemaal blauwe ontlasting gehad, was ook een erg raar gezicht.
    Als er veel slijm en/of bloed bij zit en/of je hebt pijn dan kun je beter wel even naar laten kijken.

Reactie

Even wat kleuren kennis.
    je hebt 3 primaire kleur Rood Geel en blauw.
    Hiermee kan je alle kleuren maken

Bruin is een mensel van een beetje rood een beetje blauw en veel geel, hoe meer geel, hoe lichter het bruin.
    Ontlasting is normaal (licht)bruin, dus ook met veel gele kleurstof

Blauw + Geel = Groen

En zo kom je dus aan groene ontlasting naar blauwe avond 😉

Het is beter een blauwtje te lopen, dan een groentje te blijven 🙂
    Martin

Reactie

Ik krijg juist groenere ontlasting na het drinken van alcohol!

Reactie

Nou ik ben ook geschrokken, maar nu ik dit allemaal lees, bedenk ik dat ik vanmiddag een blauwe slusspuppy gehad heb.

Reactie

Donker groene ontlasting
    http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/51513-ontlasting.html#51516

Groene ontlasting/diarree
    http://www.dokter.nl/forum/Maag-darmen/57139-Groene-ontlasting/diarree.html

Reactie

jaa ik dus vrijdag avond ookk een flesje blue curacou weg gedronke en vandaag ook nog steeds last van groene ontlasting.

Reactie

Jeetje wat een opluchting om dit topic te lezen. Dochtertje (4 jaar) komt net enthousiast van de wc: "Mama kom kijken, ik heb groene poep!" Ik kijken en verdenk haar ervan een bonk groene klei te hebben gegeten (was echt groene playdoh-kleur). Ze hield echter vol dat dit nieet zo was. Tja dan ga je googlen.... Galblaas, infecties etc....

En dan dit draadje. Bij ons was het blauwe smurfenijsje van gisteren denk ik de boosdoener!

pffff.....

Reactie
Reageer op: groene ontlasting
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief