WAT IS DIT?? Zwetende en stinkende anus

Hoi ik heb al een tijdje een zwetende en verschikkelijk sitinkende anus. Het zachte gedeelte is bijna altijd nat en stinkt. Ik kan prima poepen en afvegen doet geen pijn. Ook zijn er geen bloedsporen te vinden. Het is soms zo nat dat ik het kan voelen bij mijn stuitje en tussen mijn benen. Ik verschoon en maak me zelf daar zo'n 10 tot 15 keer per dag. Toch als ik smorgens een badjas aan doe kan ik ruiken dat het daar beneden weer nat is en stinkt.

Ik durf hier niet mee naar de docter om dat het zo stinkt

PLEASE ik hoop dat iemand weet wat dit is BAAL er van.

Reactie

Een heel vervelende kwaal, toch maar even naar de huisarts.

Reactie

weet jij dan wat het is? vertel er dan iets over alstublieft

Reactie

Hallo,

Je hebt aan de binnenkant van je anus zwellichaampjes, die zorgen dat het luchtdicht en lekvrij vepakt is. Misschien heb je uitgezakte zwellichaampjes of niet zo veel of een ontsteking. Ook al lijkt mij dit niet ernstig, dit is wel een ramp als je zoiets hebt. Toch maar even naar de huisarts!!! Want je vaak verschonen, is toch geen optie, lijkt me.

Als het een ontsteking is ben je er in mum weer van af. (Antibiotica). Laat het even nakijken of in ieder geval het precies vertellen wat er aan de hand is, dan kan de arts een conclusie trekken.

Groet,

Jazz

Reactie

Vreselijk probleem inderdaad en voor mij ook heel herkenbaar. Alles geprobeerd; van aambeienzalf tot coloscopie, van hemoclin (NIET kopen) tot een creme van de huisarts waar ik stekende hoofdpijn van kreeg.
    Ook waste ik tijdens het douchen altijd mijn anus met heel heet water met het idee dat dit beter zou ontsmetten en beter was tegen die verschrikkelijke geur. FOUT!
    Mijn tip: wassen met lauwwarm of zelfs koud water, géén zeep en naar de huisarts voor een creme met schimmeldodende werking. Waarschijnlijk is het een simpel schimmeltje wat de jeuk, het vocht en geur veroorzaakt.
    Mijn poepert is iig weer geurloos, jeuk is weg en is een heel stuk minder vaak vochtig. Ik hoop dat u er wat aan heeft, heel veel succes.

Reactie

Ook is het belangrijk dat u na het douchen uw anus en omgeving zorgvuldig droog dept met een schone handdoek. Vocht, zeep, shampoo en te heet water werkt namelijk een schimmelinfectie in de hand.

Reactie

Heb ik ooook email me

Reactie

Het plaatsen van email adressen is op dit forum niet toegestaan. Daarom is het verwijderd.

lees ook:
    http://www.dokter.nl/forum/handleiding

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Tegen overmatig transpireren kan de huisarts oxybutinine voorschrijven.

Reactie

Hoi
    ik heb dit ook gehad. verschrikkelijk is dat. iedereen kon op het werk zien dat ik een natte poeper had omdat het door de werkkledij door kwam. volgens de dokter zweette ik daar zofel omdat ik in de laatste maanden 10 tot 15 kg was bijgekomen. en inderdaad na een dieet van een jaar en 20 kg lichter merkte ik dat ik er vanaf ben geraakt. Nu heb ik het soms nog, maar niet zo heftig. Heb het nog wel eens als ik gestrest ben. Best voor jou om ook even naar de dokter te gaan. succes. grzt. Marc.

Reactie

Een stinkpoep kan als oorzaak een anale inflammatie hebben. Hier voor kan je poeppilletjes erin steken. Het zou dan snel opgelost moeten zijn. Normaal is de geur die omschrijft een beetje als schimmelkaas. Je kan het best wel snel doen anders blijft de geur.

Reactie

HEFTIG

Reactie

Beste mensen,

Ik heb dit probleem vroeger ook gehad. Ik was een heel onzekere jongen van een jaar of 12. Het was bij mij ook heel nat bij mijn anus. Ik kon ook geen bloedsporen vinden. Had uren gegooglet maar geen resultaat. ik was ten einde raad en schaamde me. Uiteindelijk heb ik het tegen mijn moeder vertelt en zij begreep mij. We zijn zijn samen naar de huisarts geweest en hij verwees me door naar de kliniek. Daar heb ik een aantal behandelingen gehad. Vond het wel een beetje spannend maar ben verlost van mijn probleem en heb geen natte anus meer.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee en de grootste tip is: Schaam je er niet voor vertel het een vertrouwenspersoon. bijvoorbeeld iemand van je kerk of je school.

Groet, Alias

Reactie

mijn anus oooook hoe kan dit toch

Reactie

@alias wat voor een behandeling heb je gehad in de kliniek?

Reactie
Reageer op: WAT IS DIT?? Zwetende en stinkende anus
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief