diarree en menstruatie

Hoi. Ik ben 3 weken geleden ziek geweest. Ik was elke ochtend niet lekker, een week lang. De dag voor dat ik ziek werd, kreeg ik 's avonds na het eten diarree en werd ik niet lekker. En de volgende dag was ik ziek. Ik had toen ook geen eetlust.
    En afgelopen dinsdag kreeg ik weer diarree. Ik dacht; nee alsjeblieft niet weer. Ik vind het echt verschrikkelijk om te hebben. De hele week was mijn buik aan het rommelen. Vrijdag werd ik ongesteld en niet zo'n beetje ook. Ik had ineens erge buikpijn. Normaal nooit gehad. En ook vandaag last van mijn buik en is het erg veel. Vandaag na het middag eten, weer diarree...
    Als ik jullie berichtjes lees. Denk ik dus dat het er bij hoort. Maar zal die ''ziek'' zijn week daarmee te maken gehad kunnen hebben? En de diarree van dinsdag en vandaag?

Reactie

Ja bij mij ook :O

Reactie

heeey ik heb het sinds een paar maanden ik ben ook nogsteeds onregelmatig ongesteld en ben al ruim 3jaar aan het menstrueren.. dit is ook echt heeel erg irritant en dan die buik krampen en diaree zomaar uit het niets 2weken te laat of een week te vroeg is echt zoo irritant

Reactie

Nooit last gehad van mijn menstruatie. Altijd aan de pil geweest
    Sinds 4 maand gestopt met de pil en ervaar nu enorme pijn en diaree op de
    Eerste dag van mijn menstruatie. Niet meer regelmatig ongesteld

Reactie

Ik ben een meisje van 14 en ik ben nu een jaar ongestel. Ik heb zin kort een week voordat ik ongesteld moet worden last van misselijkheid en diarree... ik maak me best wel zorgen en ik vind het natuurlijk ook héél erg irritant! Denken jullie dat je dan wel gewoon een pilletje tegen diaree in kan nemen? Gr een onzekere 14 jarige

Reactie

Goed lezen:

Ik heb last van diarree
    http://www.thuisarts.nl/diarree/ik-heb-last-van-diarree

Reactie

Ik heb nu wel vaak dat ik voor de menstruatie darmklachten krijg (diarree). Gelukkig zie ik nu dat er ook andere mensen zijn met deze klachten.

Reactie

Ik heb altijd gedacht dat dat normaal was. Aangezien voor je menstrueert, je lichaam water ophoudt, je moet minder plassen en hebt meer last van verstopping de week voor je menstruatie, je zweet stinkt meer omdat het geconcentreerder is omdat er net minder vocht buitengaat. Je lichaam houdt dit vocht bij voor je menstruatie en de dag dat die uitbreekt, laat het het vocht weer los. Dus moet je tijdens je menstruatie juist meer plassen en aangezien je een tijdje geen stoelgang hebt gehad, krijg je ook diarree...zo zag ik het altijd...ik weet alleszins perfect wanneer ik ga mantrueren, neem niet meer de pil...gewoon ik word lastiger in het algemeen, krijg hoofdpijn een paar dagen voordien, geen stoelgang meer en last van mijn blaas...de dag dat ik weer goedgeluimd wakker word, is de dag dat de menstruatie eraan komt...en de diarree 🙂

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo,
    heb niet alle reactie gelezen maar ik wil aangeven het te herkennen helaas. Sins mn dochter is geboren een dag of wat VOOR de menstruatie en een dag of wat erna heb ik diarree...

Reactie

Mijn oma, mijn moeder en ik hebben endometriose (gehad). Zodra de overgang de hoek om komt, zijn de klachten zo goed als weg volgens m'n oma, maar door verklevingen kan het juist nog veel pijn blijven doen (volgens m'n moeder). Elke cyclus gaat het als volgt: één week helemaal nergens last van; een week enorme pijn door eisprong ; één week voor de menstruatie pijn en last van diarree; tijdens menstruatie veel pijn, veel bloedverlies en diarree. Lang leve de aleve feminax, waardoor de endometriose nog een beetje te overleven is. Dus als je zo'n enorme last hebt van menstruatie en darmen kan het endometriose zijn. Heb je nog geen kinderen, of gewoon nog een kinderwens, dan naar de huisarts. De pil onderdrukt de endometriose totdat je toe bent aan kinderen. Endometriose kan ervoor zorgen dat je niet meer zwanger kunt raken. Ik heb er gelukkig toch twee gekregen. Al met al zeer vervelend, alleen met hormonen kan het verlicht worden. Helemaal ervanaf waarschijnlijk nooit.:(

Reactie

Ik heb hier ook veel last van! De eerste twee dagen zit ik aan de diarree, maar dan is de buikpijn wel direct over. Super irritant dat ik spontaan die buikpijn krijg en dan dus niet weggaat tot 't dr uit is...

Stiekem toch fijn om te horen dat meer meiden hier last van hebben! Ik dacht jaren dat ik de enige was...

Reactie

1 op de 4 vrouwen heeft tijdens haar menstruatie last van diaree dit heeft te maken met je hormoon huishouding die er voor zorgt dat je darmen overuren maken

Reactie

Ik heb da ook das ambetant als ik sport kan ik niet want dan moet ik naar jet wc

Reactie

Je eetpatroon is in elk geval belangrijk. Ook kunnen stoffen als magnesium en bepaalde vitaminen en mineralen helpen. Magnesium werkt ontkrampend.

Reactie

Calcium kan denk ik ook helpen. Toch kun je het beter niet in één stofje zoeken maar naar een combinatie. Allerlei stoffen werken samen. Zo had ik vroeger afgrijselijke menstruatiepijnen. Door aanpassing van mijn voeding plus wat supplementen gebruiken, zoals vitamine D heb ik vrijwel geen last meer.

Reactie
Reageer op: diarree en menstruatie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief