zwarte spuug

Als ik spuug, gwoon wat de meeste mensen doen, dan komt er zwart uit.
    Alleen als ik echt goed vanuit mijn keel spuug dan heb ik dat.
    Ik ben al naar de dokter geweest, en die denkt dat het met m'n maag heeft te maken.
    Ik zit hier heel erg mee en ik hoop dat iemand het weet wat dit precies zou kunnen zijn.

Groetjes van Sophie

Reactie

Hi,

vraagje Rook je?

Reactie

Hi,

vraagje Rook je?

Hey
    Nee ik rook helemaal niet!
    Ik heb het ook nog nooit geprobeerd, want van mij hoeft het gewoon niet.
    Ik hou daar ook niet zo van.
    Groetjes van Sophie.

Reactie

heeey sopfie ik he precies het zelfde verhaal, als ik normaal spug dan is he tnormale kleur
    en als ik het diep laat komen van mijn belveing beetje uit de maag da is het zwart althans het is een beetje zwart met normaale speeksel.. ik zou ook echt niet weten wat het is.. maar weet je er al beetje meer over dan?

Reactie

Ik wil jullie niet ongerust maken, maar de kleur zwart kan duiden op bloed. Misschien het overwegen waard om eens langs de dokter te gaan?

Reactie

hee heb je dit vaker s?chtens of s?vonds en heb j eook last van zwarte ontlasting of bloed bij je ontlasting?

het kan zij dat je kleine spataders in je slokdarm hebt die dan open gaan en kunnen gaan bloeden dit droog dan op en wordt zwart kan ook zijn dat je een maagzweertje hebt dat bloed dit kan er dan uit komen met zwarte spuug of zwarte onlasting.

Om uit tesluiten dat je een maagzweertje hebt kun je een gastroscopie laten uitvoeren dan kijken ze met een slangetje in je slokdarm en maag

gr. steef

Reactie

ik heb het ook wat jij zegt echt sinds 2 dagen ik ben best wel bezorgd is het ff goed eten? dat doe ik niet de laatste 3 dagen wel en ik heb voor het eerst rode wijn gedronken is het dat ? of is het meteen de huisarts? b.v.d. Yuri.

Reactie

Rode wijn kan bij sommige mensen inderdaad een zwarte tong en lippen veroorzaken. Meestal zie je dit bij het negride ras, bij donkere mensen dus, dat is genetisch bepaald. Flink je tanden poetsen en je tong schrobben, dan gaat het langzaam wel weg.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Heb het ook en gister een glas rode wijn gedronken,Dan zou het daar wel aan liggen denk

Reactie

ik heb dit ook en maak me zorgen.ik heb al een poos last van een angina ontsteking. ik heb al 2x antibiotica gehad. ik heb van die gele plekken op mijn amandelen. dit is een jaar geleden gebeurd. nu heb ik steeds vaker als ik spuug dat het zwart is. weet je inmiddels wat dit zou kunnen zijn. ik ben hiervoor nog niet naar de dokter geweest.

Reactie

Ik heb dit ook help en nu? Wat is dat?

Reactie

Ik heb dit ook al een tijdje.  Ik dacht dat het kwam door het roken , maar inmiddels een jaar gestopt en heb het nog steeds.  Weten jullie al meer ?

Reactie

Hallo dit is complete onzin ik ben blank en heb ook een supper zwarte tong na een glaasje wijn

Reactie
Reageer op: zwarte spuug
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief