dochter en schoolarts

  • #16

    In Rusland ook Polen is het het medisch onderzoek het intieme gebied uitgebreider wat ik zelf weet bij jongens best ver betreft naakt hebt hetzelf ook gehad. Dit was in 2008 ik was 13 jaar en zat op de staatschool. Jongens kregen altijd een 'oude' man als dokter en meisjes een vrouwelijke.

    Je gaat als groep jongens van een klas in het algemeen eerste onderzoek daarna op een andere dag individueel wordt je geslachtsdelen gecheckt. Van te voren ga je douchen met de groep en kom je allen verplicht naakt binnen bij de dokter. Je ziet hoe de dokter bij je school vrienden het onderzoek doet bv ogentest .

    Op de dag van het grote piemel onderzoek ben je alleen met de dokter.

    Schaamhaar scheren is bij ons niet een modetrend. En de schoolarts kan dan niet goed  beoordelen hoever je in de puberteit bent. Heb je een paar haartjes of een oerwoud aan haar onder?! Neem van mij maar aan dat zeker op school leeftijd niemand down under geschoren is. Je bent een jongeman aan het worden en dan laat je alle lichaamshaar staan. Verder voelt hij aan je balzak om de dikte van je 2 testikels ook op te meten. Hij vraagt ook of je masturbeert en zo ja komt er sperma uit je penis. Hij trek je voorhuid naar achter of het makkelijk gaat. Hij zit ook je penis  te voelen maar op een manier dat je een (halve) erectie kreeg. Dan was je seksueel gezond voor geslachtsgemeenschap. Van verhalen van oudere jongens weet je vaak wat je te verwachten stond at. Niemand schaamt ervoor want hij heeft hetzelfde sexe man. Als laatste wordt gevraagd naast de bloedprikken , urine potje ook een zaad monster af te geven. Je gast naar de wc en trek je af het potje geef je direkt aan de arts. Hij kijkt in een elektronenmicroscoop of je zaadcellen bewegen en de kwaliteit goed is. Dat laatste is niet verplicht maar veel jongen doen het willen gewoon weten dat hun sperma in orde is  ook uit nieuwsgierigheid

     

     

     

     

    #17

    Aan Igor

    Wat dat schaamhaar betreft hier bij ons in Belgie is dat wel de mode dat de schoolgaande          jeugd geschoren of toch minstens getrimd is zeker de meisjes. Hier wordt er van de schoolarts niet naar het schaamhaar gezien. Wel naar de ontwikkeling van de schaamlippen en van de penis , die worden wel goed nagezien.Mijn dochter is 13 en is ook reeds geschoren. Het is veel properder zo

    #18

    Ja Igor geloof het of niet  , wie het hier  in Belgie niet doet  wordt er op school door gepest en uitgelachen. Ja hier wordt u dan aanzien als een uitzondering en voor  vuil en vies aanzien

    #19

    Wat een onzin.

    #20

    Dat is absoluut geen   onzin  mijn dochter werd er voor geplaagd door haar  vriendinnetjes. Als ze lichaamlijke opvoeding gehad hebben  moeten ze douchen; Het zijn gemeenschappelijke douchen, iedereen ziet iedereen. Ze was de  enige 12 jarige met schaamhaar. Om van het plagen af te zijn is ze beginnen scheren

    #21

    Tandor niet steeds denken dat u alles best weet want  het is niet waar. Wat  Anja zegt is juist. Ik woon in  Mechelen en mijn dochter van 14 jaar werd er ook door geplaagd. Neen dat is zeker geen uitzondering en niet uit onze duim gezogen vergeet het

    #22

    Ik heb niet alles in detail gelezen, maar wat zijn dit voor onderzoeken? Als mijn kinderen aan bepaalde praktijken die ik hier lees zouden zijn blootgesteld klaag ik de betreffende art aan. Is die helemaal van de ratten besnuffeld.

    #23

    Martin,ik weet niet waar u woont , maar hier in Belgie  onderzoeken de schoolartsen  wel heel nauwkeurig alles. Hier is dat normaal. Dat was al zo toen ik naar school ging, vele jaren geleden en dat is nu nog zo Neen  we gaan de dokters niet aanklagen , ze doen gewoon hun werk. Het  kan soms verschillen dat ene dokter eens wel grondiger naziet dan de andere , maar ge geslachtsdelen worden wel bekeken

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #24

    Volgens mij heb ik nooit gezegd dat iemand iets verzint of uit de duim zuigt.

    #25

    alleen vreemd dat Anja en Colette toch dezelfde persoon is. Het IP adres is in ieder geval hetzelfde.

    #26

    Het is gewist, maar ik zet het terug. Ja we gebruiken dezelfde computer , want Colette is mijn oudere zus. We zijn beiden gescheiden en wonen samen ,en zeggen dat  het onzin is wat ik zeg over het schaamhaar van de schoolgaande jeugd , is al even erg als zeggen dat ik het uit mijn duim zuig hoor Tandor

    #27

    En Marleen is zeker je tante die ook bij jou woont

    #28

    En Mariska is dan waarschijnlijk je grootmoeder die ook bij je woont

    #29

    Is Igor ook inwonend?

    #30

    Neen Martin , ik ken die Igor zelfs niet

Het onderwerp ‘dochter en schoolarts’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief