wat is een normale bloeddruk bij kinderen

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Hallo Rebecca,

Incidentele waardes die wat hoger zijn, vormen in principe niet meteen een probleem. Als het langer speelt kan dat natuurlijk wel schadelijk zijn.
    Vraag dan ook om een verwijzing naar de kinderarts/cardioloog cvoor verder onderzoek naar de oorzaak.
    Lees hier over de risico en gevaren van hoge bloeddruk:

https://www.hartstichting.nl/risicofactoren/hoge-bloeddruk

Reactie

Bedankt tandor! Tussen de metingen zaten een aantal weken rust. Ik heb zelf een bloeddrukmeter aangeschaft zodat ik hem kan meten in rust en op verschillende tijden.
    Die metingen zijn ook altijd rond de 80/145.
    We hebben behoorlijk veel familieleden die hartproblemen hebben waarvan er een aantal nog onder de 4 jaar oud zijn dus beter het zekere voor het onzekere nemen en regelmatig laten controleren.
    Hij klaagt ook veel over hoofdpijn en zwarte vlekken voor zijn ogen.
    Ik wacht de volgende meting weer af en laat het over ons heen komen.
    Rebecca.

Reactie

Een normale bloeddruk bij kinderen ligt rond de 80/45 en is dus heel normaal.

Reactie

Deze stelling klopt dus niet.
    Dat is vooral afhankelijk van de leeftijd. Bij een kind van 9 jaar zou de bovendruk gemiddeld rond de 90/110 moeten liggen.

Reactie

Ik ben een meisje van 15 en ik heb een bloeddruk van 145/70 daarnaast heb ik veel last van hartkloppingen en een hoge hartslag. Dit word onderzocht, maar ik heb geen idee of mijn bloeddruk goed, hoog of laag is kan iemand mij helpen?

Reactie

Bloeddruk is altijd een momentopname.....onder sommige omstandigheden kan die wat hoger of lager zijn...Wat voor jou een normale bloeddruk is, kan zo niet worden gezegd...de gemiddelde bloeddruk voor iemand van jouw leeftijd zou 100-120 bovendruk zijn.

Reactie

Heb je hier destijds ook wat mee gedaan?

Reactie

ik ben 13 jaar en ik heb een bloeddruk van 130/81. is dit normaal?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ja hoor

Reactie

Ik ben meisje van 15 en mijn bloeddruk is 10 en kheb vaak duizeligheden is dat normaal

Reactie

Bloeddruk bestaat altijd uit twee getallen. Een boven en een onderdruk. Met een getal is daar niks van te zeggen

Reactie
    • Dag tandor sorry was niet duidelijk mijn bloedruk is 10/77 en mijn hard is 58 is dat Oke? Maar kheb wel last van duizeligheid en soms op het rantje van bijna flouwvallen en mijn hard klopt harder en sneller weet jij iets meer alvast bedankt!
    Reactie

Je bloeddruk is in principe goed.

Doe eens de test op:  https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reactie

Hallo mijn zoon van 12 jaar had bloeddruk van 144/72 was te hoog en arts zei kan van spanning zijn evt dus nu moeten we binnen een jaar paar keer op laten meten en als hoog blijft verder onderzoek.

Reactie
Reageer op: wat is een normale bloeddruk bij kinderen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief