schooldokter

Ik ben  intussen  een man , naar het  schijnt  word er   ook nu bij  de jongens van  een jaar of  13 nog steeds  hun onderbroekje naar beneden getrokken  bij de dokter , de dokter voelt dan  bij de jongen  aan de teelballetjes, en vergelijkt  de grootte met houteren  teelbalmodelletjes van  verschillende grootte , dat hangt aan een kralensnoer . Zo kijkt  de dokter bij de puberjongen na hoe  ver zijn  teelballetjes al gegroeid zijn . Hoe ver zijn pubertijd staat dus . Ik herinner mij   van vroeger dat bij  schooldokter en soms ook dokteres  altijd  de onderbroek even omlaag werd  getrokken  en aan je  toen nog kleine  balletjes werd gevoeld , en het velletje  van je piemeltje  naar achter werd geschoven . duurde niet lang , maar je ontsnapte er niet aan . Ik voelde mij altijd wat gespannen ,want mond en oor onderzoek  , ging  er aan vooraf . Het onderbroekje  dat naar beneden werd getrokken door dokter was altijd  het laatste van onderzoek .

Begin jaren 80 ben ik voor het laatst naar de schoolarts geweest. Je zicht gehoor gewicht en bloeddruk werden door de assistente gecontroleerd daarna werd je door haar naar de dokter (in mijn geval een vrouw) gebracht. Ze begon met een gesprek van hoe het op school ging en over je gezondheid en vragen of je al menstrueerde. Dan gebood ze je om je uit te kleden alleen je slipje mocht aan blijven. Daar stond je dan zo goed als naakt voor de dokter ze keek in je oren ogen luisterde naar je hart en longen en zat aan je borsten die bij mij volgens haar goed ontwikkeld waren. Dan werden je reflexen getest en keek ze naar de spierspanning op je benen en zo. Daarna moest ik voor haar gaan staan en voorover buigen zij controleerde je ruggengraat en dan het moment waar het van gonsde op school zo doe je boekje maar even uit meisje daar stond je in je nakie voor een wild vreemde vrouw ik moest mijn voeten wat uit elkaar doen en op mijn hand blazen zij voelde uitgebreid aan mijn vagina en deed de schaamlippen uit elkaar. Dan moest je voorover buigen en keek ze tussen je billen Dan was het godzijdank klaar en mocht je je weer aankleden.Mijn dochter is een paar weken terug nog geweest zij hoefde zich niet uit te kleden alleen wegen meten en een gesprek.

net als marion heb ik me in begin jaren 80 diverse keren voor medisch onderzoek volledig moeten uitkleden de eerste keer was bij de schoolarts de gehele keurig met je borsten bloot en aan het einde werd er dan even in je broekje gekeken ik was toen 15 jaar oud.toen ik 17 was wilde ik stage lopen in het plaatselijk ziekenhuis voorafgaande deze stage werd je door de bedrijfsarts  gekeurd  tijdens dit onderzoek moest je volledig uitkleden ook mijn broekje moest uit.toen ik 18 werd en aan de pil wilde moest ik weer volledig naakt en werd voor eerste keer inwendig onderzocht.het was in de jaren 80 gebruikelijk dat meisjes bij medisch onderzoek zich volledig uitkleden. gelukkig hoeven onze dochters deze vernederingen niet meer te ondergaan in tegenstelling tot belgie waar 15 jarige meisjes bij het medisch schoolonderzoek van het clb zich nog steeds volledig moeten uitkleden

Ja hier in Belgie moeten zowel de jongens al de meisjes voor  het schoolonderzoek van de clb zich nog steeds volledig uitkleden. Mijn dochter is onlangs geweest, ze is 14 jaar en heeft ook volkomen naakt moeten zijn bij de dokter. Mag ik vragen waar u  nu woont Anoniem??Ik vraag dit omdat ik lees dat dit bij jullie niet meer moet

Anoniem zal waarschijnlijk wel niet in Belgie wonen

Ik woon in Kortrijk en mijn dochter van 13 moest ook naakt bij de schoolarts gaan

Ook ik ben in de jaren 80 naar de schoolarts geweest op de lagere school was je moeder er nog bij de vrouwelijke dokter voelde in mijn broekje en ik moest op mijn hand blazen. Ze zei dat ik snel zou gaan menstrueren en dit klopte nooit begrepen hoe ze dat kon voelen. Op het voortgezet onderwijs een keer geweest uitkleden en onderbroek mocht aanblijven op het laatst van het onderzoek deed zij hem omlaag en heeft ze uitgebreid naar mijn vagina gekeken en gevoeld was best wel vreemd toen voor een veertien jarige. Toen ik met 18 aan de pil ging moest ik na 3 maand gebruik  terug naar de huisarts hij vroeg hoe het ging met de pil en vroeg over de menstruatie daarna uitkleden en voor het eerst een inwendig onderzoek gehad dit vond ik eigenlijk helemaal niet erg hij zei precies wat hij ging doen enhet speculum werd warm gemaakt

Het onderwerp ‘schooldokter’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief