schooldokter

beste
    wat was de bedoeling van het laten zien van uw onderbroekje aan de dokter ?
    zij zag u toch binnen komen dan heb je toch je slipje aan of was het helemaal,
    naakt dat je moest binnen komen bij de arts ? ik had altijd en wit slipje aan .

Reactie

Waarom reageer je op je eigen berichtjes?
    De laatste 5 zijn allemaal van jezelf.

Reactie

Ik heb altijd geweigerd Om deel te nemen aan dit onderzoek. Je moet niets. Ben nu een volwassen vrouw, heb geen kinderen, maar als ik ze had hoefden ze van mij niet deel te nemen. Je lichaam is van je zelf. En het is als 13 jarige heel vernederen om in je blootje zo bekeken te worden. Ze vragen het ook niet, het wordt opgedrongen. Als je het niet wil, weigeren.

Reactie

Paar weekjes geleden zijn wij ook met onze groep naar schoolonderzoek geweest,ben 13 jaar,wij moesten ons uitkleden in kleedruimte en alleen onderbroekje aanhouden en de meisjes hun onderbroekje en topje en bh.Op laatst moesten wij bij de dokteres komen en moesten daar ons onderbroekje ook uitdoen bij de dokteres,ze voelde toen aan mijn balletjes en daarna een 3 tal keer de voorhuid zo helemaal naar achter gedaan van piemel dat ze de eikel kon zien.Moeten meisjes bij de dokteres ook hun onderbroekje en topje of bh uitdoen dan?voeld de dokteres dan ook aan hun schaamlippen zo en word ook dat voorhuidje van hun clitoris zo er ook af geschoven dan?moeten die ook hun borstjes laten zien dan?

Reactie

Ik moes is bij de schoolarts mijn onderbroekje uit doen
    Hij voelden aan mijn piemel hij schout mijn voorhuid naar agger
    Dokter wil je me een mail terug stuurden
    Oké

Reactie

Wat is je vraag of wat wil je graag weten?
    Hoe oud ben je?

Reactie

In groep 2 of 3 heb ik blijkbaar een tekening moeten maken bij de schoolarts die lieten ze me in groep 7 weer zien en vroegen me of ik me nog kon herinneren dat ik die gemaakt had ik wist niks meer van die tekening af en ook niet wat het voor moest stellen maar mijn moeder zei dat ik die gemaakt had naderhand verder werd mijn lengte opgemeten en gewicht gecontroleerd en ook mijn ogen in groep 7 was pas mijn vader overleden en daar werd ook uitgebreid over gesproken maar op het meeste heb ik helemaal niet geantwoord waardoor ik naar een maatschappelijk werker werd gestuurn helaas meer is er niet gebeurd heb me niet uit hoeven kleden of dergelijke misschien is het beter dat kinderen ernaartoe gaan zoals ik maar verder wat moet je ermee dat had mijn huisarts ook kunnen doen die me na 5 jaar nog bij een psycholoog probeer te krijgen XD

Reactie

Toen ik 13 was ben ik ook naar de schooldokter gegaan.
    Vanaf mijn 12e begon ik te puberen, ik kreeg in die tijd ook vaak erecties op ongewenste momenten. Toen ik bij de schooldokter was werden wat standaard vragen gesteld. Ik moest een stukje lopen (om mijn houding te bekijken denk ik). Op het laatst dacht ik dat het klaar was, maar toen werd mij gevraagd mijn slipje te laten zakken. Hij voelde even kort aan mijn ballen en deed mijn voorhuid een paar keer op en neer. Ik schaamde me en werd rood, omdat ik hiervan een flinke stijve kreeg. Toen moest ik nog even op mijn hand blazen, terwijl hij nog steeds omhoog stond. Hoopte dat het niet zou gebeuren maar het gebeurde toch. Nu ik ouder ben heb ik gelukkig minder last van spontane erecties.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

MOETEN MIESJES OOK IN HUN BLOOTJE ONDERZOCHT WORDEN IK DACHT DAT HET ALLEEN ,JONGENS WAREN DIE NAAKT MOESTEN WORDEN ONDERZOCHT ? iK VONDT HET DAN NIET NORMAAL DAT JE HELEMAAL BLOOT WERD ONDERZOCHT BEN EEN JONGEN BIJ OND MOEST DAN ALLES ONDERZOCHT WORDEN OOK PIEMEL EN VOORHUID EIKEL EN ONS ,TEELBALLETJES OOK VONDT IK NIET LEUK HOOR MAAR HET MOEST VOOR JE GEZONDHEED .IK MOET VOLGENDE WEEK TERUG NAAR HET MEDISCH ONDERZOEK ?
    BEN AL ZENUWACHTIG NU WEERAL ALLES LATEN ZIEN ? BACH !!! WE ZULLEN ZIEN .

Hidden Content
    Reactie

Ik heb 13 jaar en ik heb ook het medisch onderzoek had afgelopen dagen. Aanvankelijk was ik in zijn ondergoed, maar op een gegeven moment vroeg hij mij om mijn broek te verwijderen om de puberteit te onderzoeken. Het was gênant omdat het raakte een beetje lang vond ik.

Reactie

Ik moet in februari naar het onderzoek. Volgens vriendinnen die al geweest zijn kijkt de dokter (een vrouw gelukkig) ook naar je borsten, vagina en billen.

Is dit echt waar, of plagen ze maar?

Reactie

Voor meisje van 15
    Wij zijn vorige week ook met onze groep van de klas van 14 jarige naar het schoolonderzoek moeten gaan,wij moesten ons uitkleden en alleen onderbroek en topje of als je een bh aanhad aanhouden voor bij de verpleegster te gaan voor paar testjes zo.Daarna moesten wij bij de dokteres komen en na een paar vraagjes zo moesten wij ons onderbroek en topje of bh ook uitdoen wel bij de dokteres,ze keek dan naar je borstgroei en je tepels,ook zag ze naar je vagina en de ontwikkeling van je schaamlippen.Dus je moet wel even helemaal bloot bij de dokteres bij onderzoek,Daarna onderbroekje en bh mocht weer terug aan en je mocht je helemaal aankleden terug dan.Nadien met vriendinnen onder elkaar wat verteld zo en iedereen moest zich helemaal uitkleden bij dokteres vertelde mijn vriendinnen ook.Vorig jaar was ook zo wel u helemaal uitkleden even dat hoort wel bij zo een schoolonderzoek.
    Dus meisje van hierboven is niet om je te plagen dat vriendinnen dat zeggen zo,het hoort bij zo schoolonderzoek wel dat ze dan naar je borsten en vagina kijken ...

Reactie

Ik wil niemand hier een naar gevoel geven. Maar sinds mijn vriend mij heeft verteld dat hij op 12-jarige leeftijd naakt voor de schooldokter moest heb ik dieper onderzoek gedaan naar dit tafereel. Dat dit bij hem gebeurde was overigens rond 1975. Echter, het is toen niet, en nu niet, nodig om ondergoed uit te trekken. Dus als dit gevraagd wordt van je kind, WEIGER DIT! Het volgende heb ik vernomen van een expert, dit betrof een klacht van een vrouw. Een gedeelte van het antwoord:

Ik heb even "schoolarts medisch onderzoek" gegoogled. En wat ik dan onder anderen tegen kom is meer verhalen van ouders en kinderen die zich afvragen of de manier waarop het onderzoek werd uitgevoerd wel nodig was en wel klopte. U bent dus niet de enige die een naar gevoel over heeft gehouden aan onderzoek door een schoolarts.

Nu uw vraag, die ik even aan een collega die arts is heb voorgelegd. Zij zegt het volgende. “Dat de kinderen rond dertien jaar in ondergoed door de dokter gezien werden was voor toen normaal (nu krijgen ze op die leeftijd alleen een vragenlijst). Ondergoed bleef echter zeker aan; het bevoelen van rug en voorover laten buigen hoort bij de screening op scoliose een afwijking in de groei van de wervelkolom die in de puberteit sterk kan verergeren. Het bevoelen van de buik is ook geen bijzonder iets; dat hoort bij het algeheel lichamelijk onderzoek wat in die tijd nog grondig gebeurde. Het bevoelen van borsten hoort er met zekerheid NIET in thuis net als het uitdoen van de onderbroek; mogelijk voelt een arts in beide liezen naar het kloppen van een slagader of onderzoek naar liesbreuken, maar dat gebeurt met broekje aan.

Dus geloof geen onzin en houd je onderbroek gewoon aan!

Reactie

Nog even ter aanvulling van bovenstaande bericht: veel wat je hier leest is onzin. Mensen die een kick krijgen van dit soort verhaaltjes. Een verstandig denkend mens kan zelf ook begrijpen dat een tiener/ puber niet meer naakt voor de dokter hoeft te gaan staan. Ik begrijp dan ook niet dat het (los van de onzinverhalen hier) zo vaak is voorgekomen. En voor een ieder die dit écht is overkomen. Houdt dit forum even in de gaten, want ik zou graag scholen en jaartallen openbaar maken. Dit heeft namelijk nooit gemogen...

Reactie

Dat klopt niet helemaal.
    Vroeger werd door de schoolarts ook de voorhuid bij jongens gecontroleerd. Ook moesten jongens op de handrug blazen en werd er gevoeld of de testikels opgetrokken werden. Ook werd hiermee gecontroleerd op liesbreuken...De onderbroek ging toch echt naar beneden........

Met vroeger bedoel ik dan zo'n 50 jaar geleden.......

Reactie
Reageer op: schooldokter
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief