luizen

Nee, niemand in mijn omgeving heeft ook luizen. En dat ze overal in gaan zitten is onzin, want zo snel gaat dat nou ook weer niet. Maar ik durf het gewoon niet te zeggen.

Reactie

Ik heb ze ook. Ik heb het wel gewoon tegen mijn moeder gezegd. Ze heeft shampoo en lotion en een speciale kam gekocht. Als ze vanavond thuis is, helpt ze mij met haren wassen en kammen.

Reactie

Elodie hoe oud ben je?

Reactie

Hoi,

Ik ben datzelfde meisje als liza hierboven en heb het nog steeds niet durven zeggen. Ik heb nu wel een luizenkam en ben sinds twee dagen intensief aan het kammen gegaan. Gisteren was de eerste keer (sinds een half jaar) en ik schrok van de hoeveelheid luizen (logisch). Ik had de kam 3x door mijn haar gehaald en mijn tafel zat helemaal onder de luizen. Ik heb toen echt drie uur staan kammen tot ik geen luizen meer zag. Vandaag heb ik dat herhaald, en heb ik geen enkele luis meer gevonden. Ook de jeuk is erg afgenomen, maar nog niet helemaal weg. Zou het dan toch alleen kunnen door te kammen? 🙂

Reactie

hallo lisa
    als je je met shampoo enzo hebt. behandelt is het ook handig als je je borstel en elastiekjes enx ik de vriezer legt (in een plastic zakje) want an gaan de luizen in jje borstel enzo ook dood ..
    gr mij

Reactie

Om hoofdluis te verwijderen kan men kammen, of knippen. Veelal wil men niet knippen en duurt kammen lang. De luizenhaard kan namelijk snel aangroeien. Hoe kan brandnetel helpen tegen luizen?

Hoe helpt brandnetel bij hoofdluis?
    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/101145-hoe-helpt-brandnetel-bij-hoofdluis.html

Reactie
Reageer op: luizen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief