luizen

Ik heb vandaag luizenshampoo van prioderm in mijn haar gedaan. Is het echt noodzakelijk om te kammen? En kan dat dan ook met droog haar?

Groetjes Lola

Reactie

Ik heb een vraag! Ik weet nu 2 weken zeker dat ik luizen heb en wil graag een goede kam. Ik had er al een gekocht, zo'n plastic zwarte, maar die is al helemaal omgebogen. Waar koop ik een goede ijzeren, met lange tanden? (het liefst m.u.v. een apotheek?). Kan ik ook gewoon een vlooienkam gebruiken? Kan ik mijn hond ook meteen op vlooien checken 😉

Groetjes!

Reactie

Ik zweer bij de Assy Netenvreter. (Even Googelen). Deze kun je namelijk in kokend water leggen zodat echt alle neten kapot koken en de kam schoon is voor een volgende keer. Koop anti-luis shampoo en preventie spray voor je eigen hoofd en koop voor je hond een aparte vlooienkam. Mocht 'ie vlooien hebben, dan meteen een goede omgevingsspray en een vlooienband. Niet met zijn kam door jouw haar gaan en ook niet andersom.

Reactie

Luizen zijn voor mensen en vlooien voor dieren. Een luis is ook dikker en gaat niet snel weer weg. Vlooien gaan meestal meer bij je benen irriteren en ze gaan niet op je hoofd zitten. Een vlooi springt meer dan 350x zijn eigen lichaamgsewicht en de luis is ook dikker.

Reactie

Dat van die hond was eigenlijk meer een grap. Maar kan ik deze kam ook gewoon in de stad kopen? Bij een supermarkt/drogist bijvoorbeeld de DA/ochelle?

Reactie

Elk geplaatst bericht wordt serieus genomen, dus ook bovenstaand van jouw eventuele hond en vlooien. Maar goed, ja, deze kam kun je gewoon bij elke drogist kopen. Supermarkt volgens mij niet.

Joost

Reactie

Oke bedankt. Ik zal deze week is even rond gaan kijken. Ik heb trouwens pas mezelf behandeld met een luizenshampoo van Prioderm. onder de douche 2x flink wat in mijn haar gedaan en 2 minuten gewacht. Maar zonder resultaat. Na 3 dagen had ik nogsteeds jeuk, het wordt alleen maar erger. Dus ik ben bang dat ik iets anders moet verzinnen. Weet iemand of je tea tree oil bij het kruidvat kunt krijgen?

Reactie

wacht op reactie..

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

@Shamma,
    Hoe langer jij wacht, hoe meer neten zich tot luis kunnen ontwikkelen en weer eitjes leggen. Koop nou gewoon de shampoo, lotion en de netenkam. Hoe eerder je actie onderneemt, des te sneller ben je er van af. Bovendien kun je nu makkelijk je huisgenoten besmetten, die zich dus ook moeten behandelen, anders blijven jullie elkaar met hoofdluis besmetten. Heb je bovenstaande berichten ook gelezen?

Nou, succes met kammen!
    Groetjes, Hans

Reactie

@ Shamma, online kwam ik uw berichtje tegen over Prioderm Shampoo. Wat vervelend dat u na de behandeling nog steeds jeuk had. Als een hoofdluisbehandeling met Prioderm Shampoo niet voldoende heeft gewerkt, kan dat verschillende redenen hebben. Het is belangrijk dat de aanwijzingen in de bijsluiter goed opgevolgd worden. Hoofdluizen en neten moeten in contact komen met Prioderm Shampoo om gedood te worden. Als het haar binnen 12 uur na de behandeling met Prioderm Shampoo is gewassen met een gewone shampoo kan dat ook een negatief effect hebben op het resultaat. We raden aan de behandeling altijd te combineren met het grondig kammen van de haren met een netenkam. Ook adviseren we om Prioderm Shampoo eerder als nabehandelingsproduct te gebruiken dan bij een eerste hoofdluisbehandeling. Helaas is geen enkele hoofdluisbehandeling 100% effectief, behalve dan het kaalscheren van het hoofd. Bij onvoldoende effect willen we u adviseren over te schakelen op een andere behandelwijze (bijvoorbeeld met Prioderm dimeticon) of op een ander geregistreerd geneesmiddel (bijv. Prioderm Lotion).

Veel succes in de strijd tegen hoofdluis!

Vriendelijke groeten,
    Prioderm

Reactie

Bedankt voor de reacties. Ik heb de bijsluiter echt gevolgd, en mijn haren na 12 uur pas weer gewassen. Dus ik zoek naar een andere oplossing. Een goede kam dus..

Het zijn echt rot beesten!

Reactie

ja heb ik dus ook last van en ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen. hoe moet ik het zeggen !!! ik ben 13 jaar maar ik durf het echt niet ben bang voor dat ze me gaan uitlachen of iets.. wat moeten we doen.. en jezelf kammen met een netenkam gaat heel lastig.

Reactie

Lieve Liza,
    Als je alle andere berichten hebt gelezen, weet je dat je luizen 'krijgt' van anderen. En dat luizen graag in schoon haar zitten. Je hoeft je nergens voor te schamen, het is gewoon heel vervelend, dat gekriebel. En waarom zou jouw moeder je uitlachen? Ik weet zeker dat ze juist blij zal zijn als je het haar verteld, want dan kan ze haar eigen haar en hoofdhuid ook behandelen, en de rest van de familie natuurlijk ook. Mijn dochter baalt ook elke keer weer als ze kriebel heeft en ik weer een luis ontdek. Maar met een goede anti-luis shampoo, spray en RVS netenkam, kom je er echt wel weer van af.

Succes!

Reactie

Ik durf nog steeds niet.. Ik loop nu al ruim 2 maanden met luizen... wat moet ik doen 🙁

Reactie

Liza, dit kun je niet menen. Je moeder en alle andere familieleden en klasgenoten hebben dus nu ook luizen. Sjee, dit snap ik echt niet. Waarom heb je geen luis-dodende shampoo gekocht? Wat is nu eigenlijk jouw echte probleem? Luizen in je haar en wormen in je poep (anus jeuk) zijn echt wel bespreekbare dingen hoor. Liza, je moet er iets aan doen, dat besef je nu toch ook wel? Een klein kuurtje en je bent er van af...

Liefs Emma

Reactie
Reageer op: luizen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief