luizen

wie heeft er tips voor luizen ik als luizen moeder op een school hebben vaak te kampen met luizen, we hebben ook al allemaal van die cape,s voor de jassen aangeschaft, werken er ook middelen preventief? wie heeft er een tip of een goed middel. we controleren wel al ieder week met een aantal moeders.

Reactie

Bij de apotheek kan je een spray kopen die je 's ochtends op de haren moet doen. Het ruikt naar amandeltjes en dus niet vies alleen het staat hier wel in de kast maar ik vergeet het altijd te doen .........

x

Reactie

wie heeft er tips voor luizen ik als luizen moeder op een school hebben vaak te kampen met luizen, we hebben ook al allemaal van die cape,s voor de jassen aangeschaft, werken er ook middelen preventief? wie heeft er een tip of een goed middel. we controleren wel al ieder week met een aantal moeders.

hoi.

wij kammen bij onze school ook.
    wij hebben van de ggd het advies gekregen
    van tea tree olie hier moet je een
    druppeltje van achter de oren en in de nek doen en in de kraag van de jas
    de luizen kunnen hier niet tegen dus krijgt een kind minder snel luizen.
    de olie kun je gewoon kopen bij een da drogist

succes

Reactie

bedankt zal het zeker doorgeven aan de moeders.

Reactie

ik heb een paparaat ondekt ik vind die helemaal geweldig

tip kijk op www.luizenkam.nl

Reactie

Hoi,

ik heb een best dringende vraag. Ik vermoed namelijk dat ik luizen heb. Nu heb ik bestrijdingsmiddelen van het merk Para gevonden, maar deze zijn al een paar jaar over de datum. Zou ik ze nog kunnen gebruiken? Sommige zijn uit 2006. Zegt een houdbaarheidsdatum van dit soort producten veel? En kan het echt gevaarlijk zijn?

Groetjes Lola

Reactie

Ik zou deze oude Para inleveren bij de apotheek en een nieuwe kopen. 2006, dat is wel heel erg over datum. Succes met de luizen. Tip: gebruik ook een luizenkam.

Reactie

Hoi,

Ik heb het toch maar niet gebruikt. en ook geen nieuwe gekocht. Eigenlijk wilde ik het in m'n haar doen maar toen ik de dop eraf deed... die geur! gadverdamme nee. Ik wil niet dat de rest van m'n familie weet dat ik luizen heb, dus dit was geen optie. Ik heb mijn haar gewassen en toen de cremespoeling niet eruit gewassen. Heb heel goed gekamt met de luizenkam en denk dat ik er een stuk of 30 luizen ouit heb gevist. vandaag is de jeuk al sterk afgenomen.

Mijn vraag; Ik zei al dat ik er een stuk of 30 luizen heb uitgehaald, maar er zullen er zeker nog wel meer in zitten. moeten ze er echt ALLEMAAL uit zijn wil ik geen luizen meer hebben? of gaan die paar dan dood? blijft het terug komen als ze er niet allemaal uit zijn?

Groetjes.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Lola,
    Je zult het toch tegen je ouder(s) moeten zegen want als jij luizen hebt - en 30 is al behoorlijk veel - dan heeft de rest van de familie waarschijnlijk ook al last. Bovendien moet al je beddengoed en knuffels, kleding op kookwas, om de achtergebleven plakkende neten te doden. Zo niet, overleeft één neet, dat wordt een luis en die luis legt weer tig-zoveel eitjes op je hoofdhuid. Ik weet dat luizen totaal onschuldig zijn, maar vreselijk hardnekkig en lastig te elimineren. Ga dus wel naar de drogist en koop een goede spray en shampoo en lotion en laat alle familieleden controleren op luizen en neten. Anders kom je er echt NIET van af... helaas.

ps wat niet op kookwas kan, kun je in plastic vluiniszakken in de vriezer leggen. Dat doodt ook de laatste neten. Klinkt smerig, maar wel effectief!

Succes!

Reactie

Je matras stofzuigen, kloppen, luchten, omdraaien en het hele huis stofzuigen (bankstel, stoelen) en de stofzuigerzak daarna in de vuilniszak en die vuilniszak dichtbinden en liefst direct buiten zetten...

En, hoe lastig ook: melden op school, sportclub, vriendinnen... Anders blijven jullie elkaar besmetten!

Groeten, Emma

Reactie

Bestrijding geschiedt door uitkammen met een netenkam, eventueel in combinatie met insecticiden. Indien bij één gezinslid hoofdluis wordt aangetroffen, is het aan te raden voor de zekerheid alle gezinsleden te behandelen. Met de slogan: Luis in je haar? Kammen maar! stelt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu dat de primaire behandelmethode kammen is (met speciale netenkam), onder andere vanwege het steeds meer voorkomen van resistentie tegen malathion, het meest gebruikte hoofdluisinsecticide. Het kammen van het haar is een precies werkje en geeft geen 100% zekerheid dat alle luizen en neten zijn verwijderd, maar de methode is veilig en er hoeven geen mogelijk schadelijke of irriterende chemicaliën te worden gebruikt.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdluis

Reactie

Nou, ik denk er niet zo ernstig over. Volgensmij heb ik het in een vroeg stadium ontdekt. Ik heb gezocht naar neten, maar zonder resultaat. Als ik nog een paar dagen door blijf kammen, mijn bed verschoon en mijn knuffels weg doe, moet het goed komen!

Ik heb trouwens gehoord dat azijn ook helpt, klopt dat?

Reactie

Lola, je hebt voldoende advies gekregen. Waarom dan nog proberen met azijn, alsof je ouders of vriendinnen dat niet ruiken? Wat is nou je probleem? En azijn... appelazijn, of schoonmaakazijn... Je weet niet eens welk azijn! Waarom doe je zo ingewikkeld lieverd, het is maar hoofdluis. En waarschijnlijk heeft een van jouw beste vriendinnen nu ook al hetzelfde probleem. Staat ook zij voor de spiegel te kammen, terwijl ze het misschien wel van een jongen uit 'drie klassen hoger' heeft wiens 'kleine zus op de crèche zit' en die 'is opgehaald door een tante' die 'net bij de kapper een leuke kleurspoeling heeft genomen'.

Als je advies vraagt, en je doet er niets mee... tsja, bedankt Lola, dan kan de hoofdluis lekker doorleven.

Reactie

Hoi Lola,
    Nou het commentaar van Pieter liegt er niet om, maar ik heb een dochter van 10 jaar en ik weet hoe vervelend het is én schaamtevol voor haar.
    Maar helaas pindakaas, die stomme hoofdluizen planten zich voort met een snelheid, dat wil je niet weten: je zegt geen neten gevonden te hebben in je haar, maar één luis legt wel duizend neten per dag, dat zijn er dus meer dan 40 per UUR !
    Met andere woorden: ALLES goed schoonmaken, wassen, niet alleen je beddegoed, maar ook je kleding, tot en met de vloerbedekking in je kamer.
    En wie zal het zeggen: je hebt die luizen van iemand anders gekregen, m.a.w. iemand die dicht bij jou staat, letterlijk en figuurlijk; het zou je moeder, zus, broer, vader of klasgenoot kunnen zijn !
    Wanneer je dus echt luizen wil uitroeien MOET je de hele familie erbij betrekken en ALLES, niet alleen jouw kamer, maar ook de woonkamer en het haar van je familieleden desinfecteren.
    Tja en op school: ik stel me voor dat je daar niet wil zeggen: "oh jongens, ik heb luizen, wie ook nog" , dus de oplossing is je jas ergens anders op te hangen dan gebruikelijk, weg van de andere jassen en misschien van plaats veranderen in het lokaal.
    En laat je moeder anti-neten-luis shampoo kopen en lotion en omgeving-sprays; dat is het enige dat werkt (i.t.t. azijn)
    PS. wist je dat luizen het best gedijen in gewassen haren ! Daaraan kunnen ze zich goed vastklampen, in tegenstelling tot "vettig" haar.
    Nou Lola, zet 'm op! Ik hoor wel van je.
    succes, Gus

Reactie

Hoi ,
    Gus, bedankt voor je reactie. Ik baal echt ontzettend dat nou precies IK die dingen op m'n kop moet hebben! Jas is geen probleem, want ik zit inmiddels al op de middelbare, en ieder heeft z'n eigen kluisje. Ik wist niet dat een luis zoveel neten legt. Maar ik vind het zo lastig omaan mijn familie te vertellen.. terwijl het nu nog vakantie is en dat is juist het goede moment. heb je tips? Is een luizenkam echt niet voldoende? En welke kleur zijn neten eigenlijk, want overal staat iets anders.

Groetjes Lola

Reactie
Reageer op: luizen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief