Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn

ook ik nu precies 9 dagen geleden mijn operatie gehad. De eerste dag viel het allemaal reuze mee, ik heb zelfs in de avond geprakte bloemkool gegeten. Dag twee viel ook mee, veel ijsjes eigenlijk constant ijsjes aan het eten en dat hielp mij enorm. Verder veel kleine slokjes water. Vla en yoghurt deden het hem echt niet bij mij, heel veel slijm kreeg ik ervan. Dag 3 begon alle ellende, mijn linker oor begon zo verschrikkelijk pijn te doen echt niet te beschrijven bizar. Ik kon alleen nog maar op mijn rechter oor liggen zodra ik mijn hoofd ook maar iets naar links draaide verging ik al van de pijn/steken. Elk slokje elk hapje kwam de pijn weer naar boven. Ik wist niet meer wat ik met mijzelf aanmoest. Paracetamol hielp niet meer. Als ik in mijn mond keek zag ik witte blaasjes rondom de wond. Ik dacht dat dat de pijn veroorzaakte. Helaas de pijn bleef dagenlang aanhouden en de blaasjes gingen weg. Ik heb gister voor het eerst weer een beetje vla op. Ik merkte dat zodra ik mijn oor inhield de steken veel minder waren. En in de avond merkte ik ineens dat mijn oor minder pijn deed als ik per ongeluk naar links leunde. Ik ben gaan slapen en vanochtend wakker geworden met eigenlijk een pijnloze oor. Ik ben echt opgelucht wat een hel dagen waren dit zeg. De keelpijn is niet helemaal weg met slikken voelt het alsof er wat in mijn keel zit wat ik maar niet weggeslikt krijg maar wat ik ook niet kan ophoesten. Het irriteerd mij enorm.. ik hoop dat dat gauw weggaat ook. Verder is mijn smaak ook nog niet top.

Reactie

mijn amandelen zijn 5 september verwijderd, ik was toen 29. Ik  werd om 8.15 de ok op gereden en om 12u was ik thuis. De eerste slok na de operatie vond ik vreselijk maar verder heb ik de eerste dag wel boven verwachting kunnen eten en drinken. De dagen er na ging het steeds wat beter en heb ik gegeten en gedronken en het viel mij eigenlijk reuze mee en toen kwam ik op dag 5 na de operatie.. een oorpijn.. niet te doen gewoon, ik wilde echt met m'n kop tegen de muur rammen haha! Was ook niet te onderdrukken met pijnstillers. Die oorpijn heeft echt een dag of 3 a 4 aangehouden. Maar zodra de oorpijn weg was ging ik echt opknappen heen. Ik ging na precies 10 dagen weer aan t werk maar dat was eigenlijk nog iets te vlot, ik werk in het onderwijs en moet veel praten dus halverwege de dag klonk ik alsof ik dronken was en ik was bek af.. weer 3 dagen later ging het praten een stuk beter al heeft t echt wel een flinke maand geduurd voor ik bepaalde letters weer goed kon uitspreken.

De oorpijn is mij het meest bijgebleven maar ik heb die oorpijn er graag voor over gehad als ik zie wat ik er nu voor terug gekregen heb. Normaal was ik de hele herfst, winter en ook een deel van de lente altijd verkouden, altijd keelontstekingen, heel vaak ziek en moe. Sinds ze er uit zijn ben ik welgeteld 1x 3 dagen verkouden geweest. Keelpijn heb ik niet meer gehad en ben ook nog niet ziek geweest.

Dus al met al vind ik het het zeker waard! Heb er echt spijt van dat ik t niet eerder gedaan heb.

Reactie

Ook bij mij hebben ze 2x moeten amandelen verwijderen. Toen ik 5 was en nu 14 september geweest opnieuw (inmiddels 24 jaar oud). Amper kunnen eten tot op dag 6 ofzo en als resultaat 3kg vermagert in 1,5 weken. Ook heel veel pijn tot op dag 12 ofzo dan was het dragelijk. Ik kreeg op een gegeven moment zelf zuigtabletten met een soort van morfine in. Ik had ook flink tegenslag toen er op de 6 de dag een infectie bleek te zijn. Uiteindelijk 3 weken thuis geweest van mijn werk ipv 2. En ik had de 4 de week nog steeds last bij het eten van uitgesproken smaken en bv bij het drinken van een biertje ofzo.

Reactie

Ik heb mijn operatie nu 8 dagen geleden gehad. Wat een pijn heb ik gehad! Tot huilen aan toe. Ik heb nu nog steeds pijn, maar met diclofenac is het aardig te doen. Ijs of ijswater vind ik nu heel onprettig voelen (eerste paar dagen vond ik dat juist heel fijn), nu is het erg "scherp" in mijn keel als ik koud water drink of ijsjes eet. Mijn keel voel alsof het vol zit met haren, en is erg droog. Naast dat, ben ik ook verkouden geworden waardoor ik continu moet hoesten, wat ook niet echt bevordelijk is. De korst laat langzamerhand wel los. Ik ben de pijn ondertussen helemaal zat, ben er echt klaar mee. Ik hoop dat het gauw "over" is, en ik weer normaal kan praten, eten, slapen en wakker worden. Ik denk (hoop) dat ik het ergste nu wel gehad heb. Veel sterkte voor iedereen die deze operatie moet onder gaan! Het zal uit eindelijk over gaan en beter worden ūüėČ

Reactie

Hallo,

Ook hier afgelopen maandag de operatie ondergaan, nu 5 dagen later pijn nog steeds niet te harden , eten gaat niet , drinken gaat ook anper. Ik ben zo moe en leef zoal op de pijnstilling.. hoop dat het snel overgaat, want dit is ondraaglijk en heb normaal wel een hoge pijngrens hoor. Aan iedereen die deze operatie nog moet ondergaan sterkte en ik weet dat dit allemaal niet echt bemoedigende woorden zijn, maar in de toekomst zal het wel opbrengen uiteindelijk

Reactie

ik ben 12dagen geleden mijn keel amandelen laten verwijderen. Ik verwachte al veel drama van de gevolgen van de operatie maar ik moest het maar over me heen laten komen.Maar ik wist niet dat het zo dramatisch was. Ik werd wakker en begon meteen oud bloed te kotsen. Daarna een aantal keer wakker geworden ,maar viel meteen weer weg. Toen ze mij een ijsje aan bode dacht ik okey 1 maar niet meer. Voor mijn operatie dacht ik veel ijsje NO PROBLEM maar later dacht ik Nee geen ijsjes ik wordt nu al kotsmisselijk. Ik bleef een nachtje in het waterland ziekenhuis in Purmerend. Ik had meteen de eerste slok pijn aan me oren. De verpleegkundige gaf mij als tip: om je oren dicht te doen en dan te slikken ,maar niet te vaak anders als je weer normaal kan eten ben je gewend om ze dicht te doen. Ik kon ook eerst niet lopen. Mijn moeder helpte me met opstaan en hielp me ook naar de wc toe AKWARD ,maar ze mocht een nachtje slapen bij mij. De kno arts zou die zelfde dag nog langs komen (niet dus) de volgende ochtendt meteen vroeg wakker en de verpleegkundige gesproken of ze de kno afdeeling wouden bellen. 08:30 ging hij open. Ze belden om 9 uur. Ik kon al vla en ijs eten. Drinken deed pijn. We mochten eindelijk naar huis om 09:10 maar we moesten nog langs de kno arts en de apotheek. De kno arts zei dat alles er goed uitzag (geloof ik wel ,maar zo voelt het niet) vervolgens naar de apotheek.WAT EEN HEL! ze hadden de tableten niet waardoor mijn moeder van die vieze sinasappel smaak oplosbare bruis  tablet had gekocht (moest wel)Eerst dacht ik viel wel mee Ik kom thuis drink een slokje van die bruistablet nou ik ging helemaal dood! De oorpijn was echt het heftigste! Als ik mocht kiezen de keelpijn weg of de oorpijn ZEKER de oorpijn. Ik kon niet tegen lawaai ik kon niet liggen omdat,ik dan keelpijn en oorpijn kreeg. Praten deed ook pijn aan me oren. Dinsdag 13juni 2017  deed ik de operatie. Woensdag probeerde ik al normaal te eten zodat ik me voeding binnen kreeg.NOU,mijn keel was het er niet mee eens (WAT EEN VERBASING NIET DUS). Alles ging tegen. Het is nu zondag 25 juni 2017 en ik heb al een week lang niet kunnen slapen. De oorpijn is vrezelijk heftig. Ik heb steeds een geruis in me linker oor. Ik heb ook last van me keel aan de linker kant de rechter kant niet eerst was het andersom. Als ik rijst eet blijft het vast zitten omdat, het zo klein is. Daardoor krijg ik een hevige pijn aan me linker kant van me keel. Alsof er een splinter in zit in ieder geval iets dat steekt. Ik drink dan snel water en slik het door. Slapen of dat gaat? Nee, als ik op mijn linkerkant lig drukt mijn keel naar boven en doet mijn keel pijn ook mijn oor. Als ik op de rechter kant lig dan doet me oor heel erg veel pijn. Dit is hopeloos.

-Ook doen kiezen pijn dat komt omdat, je keel/mondgebied gevoelig is. Poets daarom 2x per dag (dat is normaal,liever zelfs 3x) ,maar somige mensen vinden het pijn doen (de tandpasta) ,maar je kan het beter wel doen.(Eigenlijk moet je gewoon NIET bang zijn het doet geen pijn.)Zo reinig je je mond en je keel moet ook schoon blijfen en niet ontstokken raken/beschadigt raken/verzwaken.

-Kwa praten merk je wel of niet of je stem is verandert.Praat  NIET binnenmonds!! GEBRUIK je sprieren!!! anders verlamt je keel.

-Eet NIET te gekruide maaltijde,rijstmaaltijde,melk,zoetigheid/snoepgoed en harde dingen.

-NIET roken voor 3 weken (langer is natuurlijk nog beter en gezonder.)

-ga 2weken lang na de operatie NIET  zwemmen Ik doe het wel ,maar ik ga niet onder water.Het komt tot mijn schouder.op die manier kan het geen kwaad.

-ga 3 weken lang na je operatie NIET sporten je keel heeft rust nodig en dat betekent niet voetbal,volleybal,hardloop of andere soorten sport. Je komt buiten adem en je keel droogt sneller uit ook kan je de heel gebied beschadigen/verzwakken.

-je mag de 1ste dag niet douche EEW!!! Ja, je keel mag NIET meteen warm water binnen krijgen en moet verkoelt blijfen.

ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben.

met vriendelijke groeten,

chelsea -15jaar ‚õĎ

P.S. Als jullie nog tips willen stuur ze door.

Reactie

Ook ik heb me enorm verkeken op de operatie. Ben nu drie dagen verder en ook nog enorm veel pijn. Kan nauwelijks slikken. Veel drinken is goed, maar dat moet wel kunnen. Ik baal ontzettend.

Reactie

Drink om de 15 minuten koud water. Eet om het uur een ijsje. Mocht je pijn krijgen in je oor met slikken,  doe je vinger dan in je oor duwen. Leg een koudwashandje op je nek. En neem af en toe een slokje drinktontbijt goed voor de suikers/vitamines. Hopelijk helpt dit!

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

ik ben vorige week maandag ook geopereerd en het is dus al een week en een dag geleden maar heb nog altijd heel veel pijn. De derde en vierde dag dacht ik dat ik aan het genezen was maar niets was minder waar nu heb ik ook ineens veel oorpijn bij het slikken en heb gisteren wat bloed moeten spuiwen. Ik neem paracetamol 500mg (4x) maar het werkt totaal niet ik neem ook (2x) speedyfenn 400 en dat verzacht de pijn wel een beetje ik had wel heel grote en vieze amandelen en heb elk jaar meer dan 2 keelontstekingen gehad de operatie werd lang uitgesteld omdat ik een paar andere huisartsen heb gehad over de jaren dus die kenden mijn medisch dossier niet zo goed het laatse jaar had ik vier keelontsteking in 8 maanden dus was het nodig om in te grijpen maar onderschat het niet! Deze operatie doet heel veel pijn en ik ben een vrij magere jongen en ben 4 kg afgevallen door niet te kunnen eten ik voel me slap en ellendig hopelijk gaat het snel beter want de dokter zei dat het na 5 dagen stilaan oke zou worden ik denk dat dit alleen in zeer goede gevallen is. Ik zal waarschijnlijk nog een week thuis moeten blijven want deze pijn is niet te houden

Reactie

de oorpijn heb ik nu ook en het is zo pijnlijk ik ben maandag geopereerd en het is nu woensdag de week erna het is dus 9 dagen geleden en had hetzelfde voor oke de keelpijn was pijnlijk maar de oorpijn is niet normaal het is nu ong de derde dag van de oorpijn en hoop dat het overgaat slapen kan ik niet want als ik op een kant slaap krijg ik daar oorpijn pff dit mag snel voorbij gaan hoor

Reactie

ik heb al een week enorme oorpijn en de operatie is al 11 dagen geleden ! Wanneer stopt dit ?!??

Reactie

hoi allemaal,

ik ben een meisje van 18 jaar. Mijn keel amandelen zijn dinsdag verwijdert wat dus wil zeggen dat ik nu op dag 5 ben. Dit is inderdaad de beste dag. Ik kan al 5 dagen alleen yoghurt eten. Ik heb wel gemerkt dat przten en lachen essentieel is, het doet even pijn maar erna voel je bijna niks.

ik zou het niemand aanraden, denk zeker goed na of de pijn de moeite waard is.

heel veel succes

Reactie

De ergste dag bedoel ik, dag vijf is verschrikkelijk

Reactie

ik ben dinsdag geopereerd ben, 5 dagen geleden. Vanaf dag 1 was het al ellende met veel pijn en braken met bloed. Elke dag neem ik veel pijnstillers: morfine, paracetamol en ibuprofen . Het werkt ongeveer 2 uur, dan voel ik me weer een mens, na uitwerking begint het pijn weer. S' nachts is het de ergste, dan moet ik hele nacht doorslapen voor de nieuwe medicijnen doze, maar het lukt me niet. Elke nacht wordt ik eerder wakker van het pijn. Vannacht heb ik extra paracetamol ingenomen tegen de pijn. Die heeft maar twee uur gewerkt. Nu is 6 uur s'ochtends zit ik op de bank en wacht ik nog twee uur om weer medicijnen in te nemen. Het lijkt me dat ieder dag krijg ik meer pijn. Het is zo moeilijk om vol te houden. Als maar die pijn beetje zakt, dan ben ik zo blij. Sterkte allemaal

Reactie

Bij mij is het nu al een goeie maand geleden en voel niets meer, ik had na dag 5 veeeeel oorpijn en dat heeft tien dagen geduurt vanaf dag 15 was ik beter maar de eerste week erna smaakt eten nog altijd niet zeer goed en voel je soms wel een steek in je keel als je oorpijn krijgt gewoon doorzetten hoe lastig het ook ik

Reactie
Reageer op: Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief