Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn

ik ben vorige week dinsdag geopereerd en het begin was het ook minder de pijn. het is nou de 8ste dag en de pijn is zeer ernstig, ik heb ook het idee dat de medicijnen niet aan slaan. mij is verteld dat je de medicijnen om de zelfde tijden moet in nemen zodat je lichaam er aan gaat werken. als de medicijnen een beetje aan slaan. probeer dan ijswater achter me elkaar langzaam te drinken zodat als de pijnstillers uitwerken je keel verdooft is door koud water dat hielp bij mij meestal wel. sterkte!

Reactie

Vorige week maandag m'n amandelen eruit laten halen...
    Ben op zich geen "mietje", maar ik zou er erg goed over nadenken..
    Ik heb het laten doen voor m'n slaap apneu en mag hopen dat het helpt!
    Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad!! De keelpijn maar vooral ook de oorpijn is bijna niet te dragen (ook niet met 4xdiclofenac en 4x 1000 paracetamol)
    Ik kwam in de kast nog wat oxycontin tegen en het is mij wel zalig... Ik neem een morfine pil, wil eens een keer normaal slapen!
    Nogmaals... Denk er goed over na... En die paar keer keelontsteking zou ik op de koop toenemen... Dit is keelontsteking 2.0

Reactie

De mijne zijn ook maandag 2/12 verwijderd. Letterlijk nog nooit zoveel pijn gehad in mijn leven! Tot tranen toe soms. Iedere dag denk ik; nu kàn het enkel nog maar beteren zeker?? Maar tot nu toe niet... Meer zelfs, het is pas sinds afgelopen 3 nachten dat ik snachrs moet opstaan rond 3-4u voor een pijnstiller.. Heb ook morfine gekregen vr snachts.. Misschien toch eens uitproberen..

Reactie

Dinsdag 3/12 amandelen laten verwijderen.Zelfde avond naar huis en pijn bleek mee te vallen( ben 48j).Woe en donderdag viel ook nog mee overdag maar s'nachts niet te doen.Om de twee uren wakker van de pijn,dafalgan forte en andere pillen hielpen niet.Mijn geluk was dat ik altijd wel goed heb kunnen eten( wel met veel pijn maar het was het doorbijten waard)Vandaag(inmiddels weekje later) eerste keer met minder pijn opgestaan en hopelijk de goede richting nu!!!De ervaring die ik meemaakte is ongeveer zoals iedereen hier denk ik.Je mag zeker 6 tal dagen grandioze pijn verwachten vooral s'nachts.Zittend op de sofa slapen was voor mij de beste houding..Ook oorpijn valt voorlopig mee al moet ik wel zeggen dat ik veel oorpijn heb gehad in mijn leven, misschien gewoonte denk ik.Sterkte aan iedereen nog....Pffff

Reactie

Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben!
    Ik ben 10-12 geholpen en de eerste dag thuis viel het nog wel mee, nu is het een paar dagen later en oh wat valt het me tegen!!!
    Vooral het slikken van scheermesjes en de extreme hoofdpijn zijn soms ondragelijk ondanks dat ik aardig wat kan hebben en al meerdere operaties heb ondergaan is dit de ergste!
    Ook zit er iets vast in mijn keel wat prikt en ik niet weg kan slikken (waarschijnlijk een korst vd wond)
    Ondanks dat ik 4 keer per jaar fikse keelontsteking had is dit niet te vergelijken en bedacht ik me wel 2 keer om deze ingreep te ondergaan.
    Hopelijk gaat het binnenkort allemaal wat beter.

Reactie

Als ik had geweten dat ik deze pijn moest doorstaan, had ik het niet gedaan, jemig wat een helse pijnen.

Ben afgelopen woensdag, 11 december geopereerd. Werd in paniek wakkerna de narcose, maarde pijn was wel oké, kwam denk ik door de morfine. Ik heb in het ziekenhuis twee broodjes met korst en kaas gegeten, vandaar dat ik dacht, dit herstel gaat me wel lukken.

Dag twee mocht ik naar huis, tot de middag voelde ik me goed, daarna begon de misselijkheid. Heb de hele dag op bed gelegen. Gelukkig waren dag 3 en 4 beter, dus ik kreeg al een beetje hoop.

Helaas, zoals de verpleegster me al verteld had, zou dag 5 voelen alsof ik weer terug bij af was, en dit was voor mij ook zo. Deze pijn heb ik nu nog steeds en het is ondertussen dag 7.

Het enige wat ik naar binnen krijg is ijswater en waterijsjes, wat betekend dat ik dus bijna niks eet. Ik ben al bijna 4 kilo kwijt.

Paracetamol, diclofinac en tramadol meekregen vanuit het ziekenhuis, maar niks werkt meer voor mijn gevoel..

Weet iemand nog wat ik kan doen tegen de pijn en het niet kunnen eten? 🙁

Reactie

Er zijn geen middeltjes voor..Bij mij zijn ze inmiddels twee weken verwijderd en na 12 dagen begint de pijn te verzachten.Ik heb nu nog wel pijn in de keel maar is wel te houden.De laatste 2 nachten heb ik eindelijk goed kunnen slapen (6uurtjes).Je zal nog paar dagen moeten wachten.Bij het eten veel drinken zou ik zeggen.

Reactie

Ik ben 22en had 7 x agina het moest eruit vam de dokter ik lig nu 2dagen in het ziekenhuis en heb een hoge pijngrens maar wat doet slikken helse pijn en me oren niet om uit te houden zelfs morfine gehad ik hoop dat ik snel weer de oude ben zelfs prate wil ik niet

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik heb 2 weken niet kunnen eten ik kreeg er keelontsteking bij en zelfs water drinken ging bijna niet antibiotica gekregen maar wat duurde dat lang zeg. Denk de ergste pijn die ik heb gehad maar misschien ook mijn eigen fout ik ging 2 uur na de operatie roken en koffie drinken

Reactie

Als het goed is hadden ze juist daarvoor gewaarschuwd... Ik kan ook iedereen aanraden om vooral de eerste dagen niet te roken.

Reactie

Roken of niet....De pijn blijft gewoonweg optimaal.. Na tweetal weekjes verminderd pijn snel..

Reactie

Ik ben 15 januari geholpen en ik kon de volgende dag al een zacht bolletje eten. Tot en met zaterdag ging dat prima, het eten van vast voedsel. Toen bleven er ineens restjes in de wond plakken en begon het pijn te doen. Vooral na de nacht een paar uur. In de nacht nergens last van. Had paracetamol 100mg en altratec nu de Altratec op is begint de ellende pas. Zelfs vloeibaar eten doet ontzettend pijn ook in mijn oren. Ijswater en ijsjes gaan nog prima en slapen ook. Iets wat ik de hele dag en nacht wel kan doen. Ik ben 31 jaar. Wil morgen wel weer extra pijnstilling vragen. De pijn is vooral aan de linker kant. Na een week had ik gedacht er al een eind vanaf te zijn, maar helaas.
    Sterkte voor iedereen.

Rianne

Reactie

Heb je geen instructies gehad dat je 6! weken niet mag roken?

Reactie

Ik ben 6 dagen geleden geopereerd aan mijn keelamandelen. Ik ben "blij" jullie verhalen te lezen, want ook bij mij valt het zwaar tegen. Na de operatie hadden ze me ( naar mijn idee) veelste veel morfine gegeven, waardoor ik 1 dag helemaal knock out was. Wel goed tegen de pijn, maar veel over moeten geven als bijwerking op de morfine. Thuis aangekomen, 2 dagen niet kunnen eten. Drinken zeer moeizaam. Aangezien ik astma patiënt ben, heeft mijn vriend de dokter gebeld omdat ik op een gegeven moment haast niet meer kon praten van de pijn en mijn speeksel niet weg kon slikken. Omdat ze bang waren dat ik ook mijn puf ( astma medicatie ) niet meer kon innemen, kreeg ik tramadol zetpillen. Hier lag ik de halve dag van te slapen en als ik wakker was, kon ik niet opstaan van duizeligheid. Dus daar maar mee gestopt. Ik ervaar nu een enorm snijdende pijn bij mijn rechter oorzenuw. Alsof iemand er met een grote spijker in roert, alleen recht heb ik last van de wond en van mijn oor. Ik slaap slecht en het is zeer vermoeiend. Het helpt als ik mijn oor dicht hou met slikken, maar pijnlijk blijft het. Ik slik 4 x daags 400 Mg ibruprofen. Helpt weinig. Morgen ga ik opnieuw de dokter bellen om te vragen of ik diclofenac krijg. Ik ben zelf verpleegkundige. Een ding weet ik zeker... Zoveel pijn te ervaren is niet nodig. Dus ik wil iets sterkers. Ondertussen ben ik 4 kilo afgevallen. ( elk nadeel heeft zijn voordeel ;-)) ik wens iedereen met soort gelijke problemen heel veel sterkte en ook diegene die de operatie nog moeten ondergaan. Bedenk goed,.... Is het de operatie waard?
    Bij mij denken ze dat ik meer lucht krijgt door de verwijdering. Achteraf gezien is dat een vage conclusie. Ik had nooit last van mijn amandelen. Ja, iets vergroot, maar niet dramatisch. Je moet er behoorlijk voor afzien.
    Sterkte allemaal en bedankt voor jullie verhalen.
    Groetjes, Fenny P.

Reactie

Ik wil nog even zeggen dat ik vreemd genoeg geen koude dingen kan verdragen, warm verzacht. Kou geeft enorm veel extra pijn. Jammer..... Mijn hele vriezer ligt vol zalig ijs... 🙁

Nogmaals groetjes van ,
    Fenny P.

Reactie
Reageer op: Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief