Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn

Heb tien dagen geleden mijn amandelen laten verwijderen,ben 42.Ik kan redelijk veel pijn verdragen,maar dit is wel ZEEER onderschat door mij.Ik kan na tien dagen nog altijd niks eten,percies mesjes doorslikken en telkens weer pijnscheuten tot in de oren.' s Nachts of in de ochtend is het ergst,dan kan je echt afzien,en dafalgan en andere helpen maar tijdelijk.Zetpillen van VOLTAREN zijn het best,maar ik kak ze direkt weer uit,pfff, ik doe dat nooit meer ze,amai

Reactie

Ja, ik heb voor het eerst in mijn leven een acute angina gehad en de huisarts vertelde dat als dat vaker gebeurd, ik beter mijn keelamandelen kan laten knippen. Nou, dat denk ik dus niet. Mijn god wat kan een mens zich ziek voelen. Ik heb ook een erg hoge pijngrens, maar afgelopen week heb ik toch wel liggen huilen van de pijn. Elke keer tijdens het slikken alsof je meters prikkeldraad en accuzuur doorslikt...

Reactie

Wel,ik heb de mijne één week geleden laten verwijderen.Ik ben 41 jaar oud en oh wee had ik dat geweten nooit meer.Heb al veel operatie's gehad in mijn leven maar deze is toch de ergste wat pijn betreft.Niemand kan inbeelden hoeveel pijn ik heb en troost me met dit te lezen dat ik niet alleen ben.Mijn echtgenoot begrijpt het niet dat ik bijna niet kan eten en wil me altijd dat ik eet....

Reactie

Ik weet er ook alles van! Ik heb 21-08-2012 mijn keelamandelen eruit laten halen en ik heb zeker tot dag 13 veel pijn gehad! Ik zit nu op dag 16 en ik kan nu zonder diclofinac en heb de dosis paracetamol kunnen halveren (1000mg/500mg) per keer. Ik heb de KNO poli gebeld om te vragen of dit allemaal normaal is. Ja dus.... Ze vertelde dat je nog wel 3 tot 6 weken aan het "klungelen" kan zijn. Dus, ook door mij zwaar onderschat, maar die scherpe soort zenuwpijn achtige pijn was bij mij gelukkig wel binnen de twee weken voorbij. Heel veel sterkte iedereen die moet of net geweest is!

Reactie

Ben afgelopen woensdag geholpen. Heb ook een vrij hoge pijngrens maar deze gaat er dwars doorheen. Na de ok dacht ik dat het wel meeviel maar nu, pffff.
    S'nachts rond 3 uur is het het ergst en s'ochtends vroeg tot zeker 11 uur.
    Ook hier met drinken veel pijn, dat ik eigenlijk gewoon niet wil drinken maar weet dat het goed is.
    Paracetamol doet het goed maar de diclofenac werkt slecht.
    Hoop echt dat het snel wat beter gaat.
    Owja en heb ik even iets minder pijn dat krijg ik een kriebel in mijn keel die je dan alleen kan weg slikken en dan begint de ellende weer.
    Oei, tis dat het nodig was maar als ik dit had geweten had ik wel 3 keer vaker achter mijn oren gekrabbeld.

Reactie

ben 26 en bij mij zijn me amandelen de 26ste (op een woensdag) verwijderd.. leek goed te gaan (morfine) maar begon erna behoorlijk pijn te doen. zondagnacht wakker geschrokken, me keel bloedde :S meteen naar het ziekenhuis, daar zo'n 3 liter bloed en bijna het bewustzijn verloren. Daar heeft de KNO arts een aantal bloedvaten dicht gebrand. nacht opgenomen geweest en nu weer thuis gelukkig. pijn is er nog steeds. vooral aan de rechterkant. hopelijk kan ik snel weer wat eten en energie opdoen. sterkte iedereen!

Reactie

Ik ben 23 en
    heb vorige vrijdag (3 dagen geleden) mijn amandelen laten verwijderen. Na de operatie viel de pijn goed mee, maar nu ik thuis ben zijn er momenten waarop ik het niet hou van de pijn... Praten, slikken, ... gaat dan moeilijk en doet heel veel pijn! Ik neem 4 dafalgans forte (paracetamol 1000mg) per dag en mag ook 1 voltaren retard 100mg per dag nemen. deze laatste probeer ik nog niet in te nemen. ik hou deze voor als de ergste pijn komt (en deze moet volgens de arts nog komen 🙁 ) zodat ik dan toch wat mijn pijn kan stillen, want als ik deze nu al inneem ben ik bang dat ze niet voldoende zullen werken bij hevige pijn. Tot nu toe heb ik per 24u wel al telkens 2 liter water kunnen drinken, dus dat is goed. Eten gaat af en toe. Wanneer ik voel dat ik geen pijn heb, eet ik snel iets om toch iets binnen te hebben... Ik at al gemixte hutsepot, soep met boterhammen, een klaaskoek (telkens in kleine hapjes) en daarnaast veel yoghurt enzo... Ik hoop dat na 7 dagen (zoals de arts zei) de ergste pijn voorbij is, want och God zoveel pijn heb ik nog nooit gehad. Maar met de gedachte dat ik daarna nooit meer een keelontsteking of angina zal hebben bijt ik toch maar eventjes op mijn tanden!

Reactie

ik heb vrijdag mijn amandelen laten knippen en de dag erna viel me mee had tijdens de narcose al morfine gekregen misschien zat dat nog me lichaam want die dagen erna wat een pijn is soms gewoon niet te verdragen alleen maar pijnstillers en ijs daar leef je dan op en mensen in me omgeving je zal er van op knappen het stelt niks voor bla bla ja en nu zit je met gruwelijke pijn en ik heb het idee dat de diclofinac bij mij niet zoveel doet hebben jullie dat misschien ook of gehad ik weet niet meer wat ik voor de pijn moet slikken lijkt wel of niks helpt ga vooral savonds en snachts door de grond slaap slecht want ik adem door me mond droge keel zere keel heeft iemand een idee?? ps ik ben 34

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Op de 29ste oktober ben ik geholpen aan mijn keel amandelen, de tweede keer... De eerste keer was ik 16 (nu 41) en ze zijn blijkbaar niet goed verwijderd toen. Nu moest de chirurg flink 'graven' om alles weg te krijgen. Nu 2,5 week verder ben ik gestopt met de morfine (vorige week, ik werd er erg suf van en pijn kwam er toch doorheen) en nu doe ik het op alleen paracetamol, nog wel steeds 4x per dag (slecht voor je lever!!!) Slikken is nog altijd zeer pijnlijk en de oorpijn (uitstraling) is vreselijk. Ook het gevoel dat de tong aan de achterkant een beetje 'lam' aanvoeld, een dikke tong zeg maar. Het geneest langzaam! Dus nog altijd veel drinken, Shakes eten, met yoghurt erin en vezels ( dan krijg je in ieder geval voedingsstoffen binnen) En in de avond probeer ik met de pot mee te eten...alles geprakt, met saus, of verdunt met melk. Ruiken doe ik goed, proeven nog altijd niet. Broccolisoep (met de mixer klein gemaakt) kan ook wortelsoep zijn zeg maar, de geur is er maar met de ogen dicht is het alles hetzelfde. Dit schijnt wel even te kunnen duren zei de arts...
    Het is gedaan voor het goede doel, maar wat valt dit tegen zeg!
    Ik heb inmiddels strepsils gehaald met lidocaine, dit is een verdovend goedje! Haalt de pijn niet weg maar de scherpe randjes eraf! Goeie tip voor een droge keel!!!
    Kamillethee (verse) is ook erg fijn, afgekoeld dan wel!
    Ik vind het erg lastig dat de pijn nog steeds zoooo aanwezig is maar aan de buitenkant ziet men niets.
    Sterkte verder voor iedereen!

Reactie

Hey allemaal,
    In maart 2012 heb ik mijn keelmandelen laten weghalen. Mijn neusamandelen zijn een paar weken na mijn geboorte al weggehaald. Het probleem voor mij is, de plaats waar de keelamandelen hebben gezeten doet nu ontzettend pijn.. eigenlijk nog meer dan na de operatie van maart 2012. Ik ben bij een huisarts in opleiding geweest omdat er geen andere was op dat moment en zij had helemaal niks gevonden. Nu is er een week overheen maar ik kan nu helemaal niks meer eten of drinken of slikken, maakt niet uit wat. Ik ben trouwens 17 jaar, ik weet niet of het ertoe doet? Alvast heel erg bedankt, groetjes Manon

Reactie

ik ben 19 jaar en ik moest ook mijn amandelen laten trekken het is nu ongv 11 dagen geleden en het begint een beetje overtegaan maar had ik dit op voorhand geweten had ik het niet laten doen het is echt een lijdensweg vooral de 1ste week ik raad goede pijnstillers aan want die helpen echt wel bij werke ibrufen 600g zeer good

Reactie

Afgelopen maandag zijn mijn amandelen verwijderd, ben nu 6 dagen verder en kan nog steeds niet eten. Verschrikkelijke pijn gehad, dag en nacht, 's nachts niet kunnen slapen en als ik dan even sliep, daarna zo'n droge keel dat het weer een hel was om een slokje water te nemen. Paracetamol (1000 mg) hielp helemaal niet, alleen diclofenac hebt tesamen met coldpack op keel. Koud water drinken doet zeer, slikken is bijna onmogelijk. Lauw water geeft wat meer verlichting.Ik vind het ronduit belachelijk dat het bijna onmogelijk is in deze post-operatieve fase geen morfine voorgeschreven te krijgen, dat is echt het enige dat helpt tegen de pijn. Ik ben 46 jr en hoop dat ik van mijn klachten af ben....

Reactie

Ik heb vorige week woensdag mijn amandelen laten verwijderen het is nu zondag ik ben normaal gesproken helemaal geen piepert in ziek zijn maar dit is het ergste wat ik ooit heb meegemaakt ik huil al 2 dage van de pijn het is een zeurende pijn die doortrekt tot de oren ik kan niet eten en heel moeilijk drinken ik heb ook paracetamol 1000mg maar dat helpt niet veel ik had ook bruistabletten maar daar word ik misselijk van en moet ik van spuugen wanneer houd debpijn op kan er niet meer tegen !!!

Reactie

Lees meer vragen en antwoorden over amandelen knippen:
    http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Amandelen+verwijderd+volwassenen&sa=zoeken

Reactie

Goeiemiddag allemaal, ik ben 20jaar en heb op 10/06/2013 men keelamandelen laten verwijderen. De eerste dag na men operatie viel goed mee en gaf me meteen goede moed om aan men genezingsproces te beginnen. Er werd me verteld dat een week na de ingreep de ergste pijn gepasseerd zou zijn en het dan enkel zou beteren... Ik kwam thuis en moest een thuisverpleging laten komen die me 's morgens en 's avonds een spuit in men bil toediende tegen de pijn. Deze spuiten (voltaren) hielpen goed, maar hadden slechts een werking van een 5tal uur. Tussendoor moest ik dan ook nog dafalgan forté (paracetamol 1000mg) nemen, in combinatie ervan viel het een beetje te houden, doch kon ik nog steeds niet eten. Nu bijna 9dagen later kan ik nog steeds niet eten, enkel waterijs en water drinken, zelfs dit doet nog steeds veel pijn. 'S nachts is ook bij mij het ergste, men keel droogt uit en de pijn is zo ondraaglijk dat ik er ontzettend vaak van wakker wordt, weer tijd om paracetamol te slikken... Het blijft maar duren met de pijn, hoop dat hier een einde aan komt want het heeft voor mij meer dan lang genoeg geduurd. De pijn gaat ook van de keel tot achter mijn oren.

Als ik dit had geweten op voorhand was ik er niet aan begonnen, hopen dat wanneer alles beter gaat, ik er voldoening van ga hebben en ga kunnen zeggen, gelukkig heb ik ze laten verwijderen en niet meer de pijn van vroeger... afwachten zeker?

Morgen terug een afspraak bij mijn arts van de operatie, zien wat hij zegt.

Veel sterkte in het genezingsproces iedereen.

Reactie
Reageer op: Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief