Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn

Ik zit nu aan mijn 5 dag.en verga nog steeds van de pijn wat een hel ik kan niets eten of drinken enkel.een ijsblokje laten smelten in mijn mond ik kan er bijna noet meer tegen. Wnn gaat het.nu.eens beteren

Reactie

Ik ben 40 jaar, heb mijn amandelen laten verwijderen op 10 juli i.v.m. slaapapneu. De ingreep heet u.p.p.p. Zoals ik lees dat bij de meeste dag 1 en dag 2 meevalt, dit was bij mij ook het geval. Eten ging niet, alleen maar festini perenijsjes en crushed ijs met klein beetje roosvice erin. Bij mij werkte de pijnstillers ( 1000mg pcm, 50mg diclofinac en 5mg oxycodon redelijk). Werd in de nacht nog wel wakker vanwege de pijn, maar een diclofinac erin en na 30 min was de pijn weg en kon ik weer slapen. In de nacht van dag 6 naar 7 dacht ik dat ik doodging van de pijn. Niks hielp. Uiteindelijk na 2 uurtjes denk ik dat de medicijnen hun werking deden. Vanaf dag 7 gaat het stukken beter. Ik kan "normaal" eten, geen rijst en niet te veel kauwen voedsel. Ik zit nu op dag 12 en de pijn is te doen. Gebruik 1000 mg pcm en 50 mg diclofinac (indien nodig of uit voorzorg). Voor iedereen die deze operatie nog moet ondergaan, ja het is pijnlijk. Maar bedenk dat je van de ellende af bent die geleidt heeft dat je deze operatie moet ondergaan. Sterkte ermee.

Reactie

hallo,

ik heb mijn amandelen afgelopen maandag 23/7 laten verwijderen dus het is momenteel dag 5.

Ik ben een Belg en kreeg meteen 2 dagen opname voorgeschoteld. De eerste dagen vielen mee, hoewel ik enkel waterijsjes kon eten en dit dus ook al snel beu werd.

Op woensdag mocht ik naar huis, maar die nacht begon de echte pijn pas door te komen... ik kreeg paracetamol, brufen en tramadol voorgeschreven maar de pijn en zwelling waren zo immens dat ik niets kon binnenhouden. Aangezien ik al 3 dagen geen echte voeding meer had binnengekregen, braakte ik pure gal, wat de wondes uiteraard in vuur en vlam zette. Donderdag hebben ze dan ook besloten om mij terug te laten opnemen, alvast tot zondag (dag 7).

Mijn huig is extreem gezwollen (nog iemand last van??) en de pijn is van rechts naar links verhuisd. Van het begin werden melkproducten (incl roomijs, vla, yoghurt) mij afgeraden daar deze zorgen voor overvloedige slijmvorming. Sinds gisteren eet ik dagelijks 2 boterhammetjes, wat al een grote verbetering is. De pijn is zeker houdbaar, maar dit komt natuurlijk ook omdat ik intraveneuze maximale pijnstilling met oa morfine krijg. Mijn tip: als het echt niet gaat, laat je dan terug opnemen. Het maakt je herstel een pak aangenamer...

verder kijk ik uit naar een goed pak Belgische friet. Hoe lang zou het duren voordat ik dit zonder pijn kan eten??

Reactie

Donderdag 16 augustus zijn mijn amandelen verwijderd

Wat een HEL !

Ik werd paniekerig wakker uit de narcose met al veel pijn dag 1 tot 4 ging wel oke veel pijn maar het is was nog te doen ! Dag 5 vandaag het lijkt wel erger te worden de pijn in de keel bouwt op en ik begin nu ook meer last van me kiezen sochtends voornamelijk en last van me oren te krijgen dit de heledag !

Ik ben er wel klaar mee ! Iemand nog tips voor me ?  hoe overleef ik dit ? Hoelang duurt dit nog ?

Reactie

heb men amandellen dinsdag laten verwijderen en dag 4 gaat het al beter maar wel genoeg pijnstillers pakken pff

Reactie

Ik was afgelopen woensdag aan de beurt. De eerste twee dagen snapte ik niet waarom iedereen zei dat het echt een verschrikking is. Het deed wel zeer maar was prima te doen. Maar nu *alle scheldwoorden die er zijn* wat heb ik pijn zeg. Je durft eigenlijk niet meer te slikken maar weet dat het moet. Verplicht mezelf wel om ijsjes te eten en te drinken maar zak iedere keer door de grond. Pff ik was al bang dat ik er niet zo makkelijk vanaf zou komen als hoe het die eerste twee dagen ging. Zo te lezen kan deze hel nog wel even aanhouden. Sterkte voor iedereen die hier doorheen moet.

Reactie

afgelopen vrijdag mij. Keelamandelen laten verwijderen, 38 jaar. Nu de vijfde dag op rij dat ik niet slaap, on het uur onder de douche,

idd na slikken diclofenac kan ok zacht voedsel eten, maar de pijn is echt erg, wat ik nu ervaar is dat als je recht op zit dat de pijn meevalt, zodra ik plat lig is jet erg, heb tramadol 100 Mg gekregen voor de nacht maar helpt ook niks , al die berichten dat het wel twee weken kan duren maakt me bang, als ik dit had geweten had ik ze laten zitten 😞😞

Reactie

Ik ben vrijdag 15 februari aan de beurt en ben doodsbang als ik dit allemaal zo lees. Vooral omdat ik alleen maar paracetamol mag nemen als pijnstilling (allergisch aan NSAID’s). De ene zegt dat ie er op een week vanaf is, en de ander loopt er 2 maanden mee. Ik heb zo een 4x per jaar amandelontsteking. Is die pijn te vergelijken? Ik ben echt zo bang voor die napijn..

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo,

15 dagen geleden zijn mijn amandelen verwijderd.

Inmiddels is de pijn uit te houden zonder pijnstilling (pas sinds 2 dagen) maar lukt eten nog amper. Puree bijv doet nog erg veel pijn, lijkt te dik te zijn. Ik heb het idee dat er net aan het begin van mijn keel (dus niet bij de wonden) iets beschadigd is ofzo wat zo'n pijn blijft doen. Daardoor zit ik nog steeds aan het vloeibare eten. Ik ben ermee terug naar de arts gegaan en die heeft met een camera gekeken maar zag niets. Wel zag ze in de mond een ontsteking bij het wondje en daar heb ik toen een kuur voor gekregen. Toen is de pijn in de mond inderdaad minder geworden maar in mijn keel niet/nauwelijks. Iemand ervaring mee?

Verder doet gapen vooral nog pijn, veel praten en 's nachts heb ik nog veel pijn al drink ik nog steeds iedere 2 uur wat .

Lange weg dus...

Ps. Ik slikte veel medicatie en kreeg daardoor (door de diclofenac in combi met weinig eten) ook een (beginnende) infectie aan mijn maagslijmvlies dus vraag maagbeschermers, ook al zeggen ze dat dit niet nodig is..want die pijn wil je ook niet mee maken.

Reactie

Na alle horrorverhalen te hebben gelezen op verschillende forums, wilde ik graag mijn verhaal delen. Ik ben 23 naar en 7 feb geopereerd. Ik had 3-5 keer per jaar een keelontsteking en een keer een abces gehad. Ik kon er niet meer onderuit en het moest gebeuren. Ik zag er onwijs tegen op maar het is mij tot nu toe erg mee gevallen (nu dag 5).

Ik werd om 15.20 vol spanning de ok in gereden en 16.15 werd ik wakker op de uitslaapkamer. Het voelde erg gek, vergelijkbaar met een goede keelontsteking  omdat ik erg bang was voor bloedingen heb ik het eerste uur meteen 4 ijsjes gegeten. Dit ging eigenlijk wel prima. Om 1930 mocht ik naar huis. Ik had thuis zoveel trek dat ik een eierkoek had gegeten en dit ging. Ik nam pijnstilling en ging slapen. Om 2 uur werd ik wakker met een helse pijn. Ik kon alleen maar huilen en niks hielp. Met moeite een ijsje gegeten en dronk een glas ijswater. De volgende dag had ik nog steeds veel pijn en had ik van de dokter het advies gekregen om ipv ibuprofen diclofenac in te nemen. Ik slik nu 4x 1000 Mg paracetamol en 2x 75 Mg diclofenac.

Het ging al snel beter en ik ben pannenkoeken, broodjes zonder korst en smoothies gaan eten/drinken. ‘s nachts zet ik om de twee uur een wekker om wat te drinken of een ijsje te eten en dit helpt enorm. Zolang m’n keel nat blijft gaat het goed.

Veel succes voor iedereen die nog moet! Het is even doorbijten, maar tot nu toe valt het mij mee.

Wat tips:

zorg dat je zetpillen in huis hebt, de eerste twee dagen kreeg ik paracetamol niet weg.

Koop niet te grote ijsjes, je mond gaat niet ver open na de operatie. Perenijsjes zijn top.

zorg dat je de eerste 3 nachten/dagen niet alleen bent

vanaf dag 1 ben ik elke dag een stukje gaan wandelen, erg fijn om even frisse lucht te krijgen en wat afleiding

smoothies zijn echt een uitkomst om veel vitamines binnen te krijgen en voel je je al snel fitter door

zet je wekker elke twee uur en drink een paar slokken water, hoe veel pijn het ook doet

Reactie
Reageer op: Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief