Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd aan mijn amandelen. Omdat ze te groot waren en ik hierdoor heel benauwd was. Als kind zijn ze ook al weggehaald maar helaas kwamen ze twee x zo groot terug. De operatie is goed gegaan en merk dat ik heel wat meer zuurstof binnen krijg. Dus voor mij is het pijn leiden zeker wat waard! Ik Zit nu op dag 3 na de operatie en heb vandaag pannekoeken gegeten en avonds zuurkool.
    Dit was goed te doen tuurlijk deed het wel zeer maar als je er een beetje doorheen bijt lukt dat wel. Waar ik zelf het meeste last van heb is als ik wakker word mijn keel droog is en dan beginnen de wonden enorm te trekken.
    Ik zeg veel succes voor wie nog moet!
    Voor mij is het in elk geval de moeite waard!

Gr marvin

Reactie

Ik ben afgelopen maandag geopereerd aan mijn amandelen.
    Toen ik weer bij de dagbehandeling kwam begon ik enorm veel bloed te spugen, toen heb de kno arts eerst nog de stolsels eruit proberen te halen wat echt pijn deed maar hij vertrouwde het niet dus ik moest weer onder narcose,
    Nachtje gebleven en de eerste 2 dagen gingen redelijk goed, maar sinds gister begon de ellende last van me oor pijn in me keel met slikken en zoals ik hier lees word het alleen maar erger pffff.
    Na hoelang was bij jullie de pijn dragelijk? Moet er niet aan denken om een week lang zo pijn te hebben het is gewoon overleven zo pff ik hoop op een reactie. Gr Danielle

Reactie

Ik ben 22 en dinsdag 16 januari zijn mijn keelamandelen verwijderd. De eerste dagen ging het prima en kon zelfs wat eten. Vanaf dag 3 begon de hel, een enorm scherpe pijn die vooral in de ochtend het ergst is. Ik zit nu op dag 5 en het is nog erger geworden, ik begin een enorm zeurende pijn aan mijn linker oor te krijgen. Ik heb enorm veel spijt van deze operatie, dit is echt de ergste pijn die ik tot nu toe heb ervaren. Niets helpt. Het doet me wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Succes iedereen..

Reactie

Ik ben 8feb 2018
    Ben 30 jaar.
    Bij mij helpt een ijskraag ontzettend goed.
    Dit heb ik zo wat dag en nacht om.
    Als je geen ijspack in huis hebt. Haal de goedkoopste maadverbanden doe ze onder de kraan en in een diepvrieszakje . En dat tegen je keel wat een verlichting mensen. (Bevroren)
    Ik kon ook de volgende dag een boterham zonder kost eten maar nu met dit oorpijn moet ik er niet eens aan denken.
    Ben alleen maar aan het slapen door mijn medicijnen.
    Sterkte mensen want dit is echt geen pretje

Reactie

Hoe bent u twee x geopereerd aan de amandelen als ze de eerste keer al eruit gaan ?

Reactie

Ik ben afgelopen maandag geopereerd. Na de operatie voelde ik mij best goed, ik was aan het praten en lachen met de verpleging. Ik ben rond 09.45 geopereerd en rond 14.30 mocht ik naar huis. Toen begon de nachtmerrie waar ik nu helaas (op dag 6) nog steeds in zit. De eerste drie dagen heb ik nog best wat kunnen eten (hele kleine stukjes pannenkoek werkte echt voor mij), maar sinds dien is het een drama! Ik zit nu dus op dag zes en ik weet niet meer wat ik nog kan doen om het beter te maken. De pijnstilling (6x 1000mg Paracetamol + 2x 500mg Naproxen per dag, allebei zetpil want slikken is een drama) helpt niet en de pijn in mijn oren en kiezen is niet te harden. Drinken is enorm pijnlijk om nog maar niet te beginnen over het eten. Het voelt bij elke keer slikken alsof mijn keel in brand staat, ik heb het gevoel dat de wond heel erg trekt en het voelt alsof er een haar achter in mijn keel zit (is niet zo, heb ik gecheckt). Ik kan alleen maar hopen dat het snel wat beter word en dat ik achteraf ook kan zeggen dat het het absoluut waard was. Ik ben wel “blij” om te lezen dat ik niet de enige ben met deze klachten. Zodra ik mij beter begin te voelen zal ik een update doen. Sterkte allemaal!

Reactie

Hallo, daar ben ik weer. Het is vandaag dag 11 en ik kan mijn geluk niet op. Ik werd vanochtend wakker zonder pijn!! Ik kan drinken en voorzichtig eten.

Ik moet zeggen dat ik een paar dagen geleden het gevoel had dat er nooit een einde aan de pijn zou komen, maar nu is het eindelijk zo ver. Ook ben ik gister ochtend op de weegschaal gaan staan en hoooly moly! Ik ben in anderhalve week 6 kilo afgevallen. Echt niet normaal.

Ik ben allang blij dat ik weer kan drinken en eten, maar heb wel weinig energie. Dat nog even opbouwen en dan ben ik er weer klaar voor om te werken.

Dag allemaal!!

Reactie

hallo allemaal,

afgelopen vrijdag zijn mijn amandelen verwijderd. Dokter had gezegt dat de amendelen enorm groot waren en dat hij iets te veel heeft verwijderd dan dat die moest.

Ik zal 1 ding zeggen als ik wist dat het zo n pijn zou doen had ik het zeker niet gedaan. Ik kan niet slapen (2/3 uur)max

ik kan sind de operatie niet meer eten drinken gaat ook heel moelijk ijs eten helpt niet. ik neem oxycodon 10mg en parecetomol 1000 mg vertragen de pijn voor 2/3 uur daarna begint de hel weer.

Ik kan heel goed tegen pijn maar dit is niet normaal meer zelf met de pillen hou ik het moelijk vol mijn hele hoofd doet gewoon pijn. Mijn oren kaak keel hoofd en ogen echt alles doet pijn pijn pijn.

Ook in 4 dagen 6 kilo afgevallen als ik beter ben word het weer lekker vreten bij sushi..

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo!

Ik zit nu aan het eind van dag 7 sjnds de operatie, ik leef vrijwel alleen op knakworstjes met wit brood zonder korst en medicijnen. Spinazie wil ook wel, en aardappelpuree als ie goed smeuig is. Ook gaat yoghurt met havermout (overnight oats) er redelijk in als ik het langzaam op eet.

Medicatie:

Paracetamol 1000mg (om de 4-5 uur)

Diclofenac 50mg zetpil ('s ochtends, rond 16.00 uur, en voor het slapen)

De Diclofenac werkt gelukkig redelijk goed. Soms tussendoor een Ibu Profen 400mg pil als het nodig lijkt te zijn.

Maargoed, de pijn was afgelopen dagen niet te doen in de ochtenden, een vreselijke pijn die uitsraalde naar de hele nek, een beetje de oren, maar vooral de hele keel. Ik lees overal dat de oorpijn gruwelijk is, maar hier heb ik niet heel veel last van gehad, toch echt vooral de keel.

De korsten zijn eindelijk langzaam aan aan het verdwijnen, maar het neemt zeker de tijd. Morgenochtend breekt dag 8 aan, hopen dat het ietsje beter gaat.

Sterkte iedereen die dit moet ondergaan! Hopelijk hebben jullie wat aan mn verslag.

Ik ben 20 jaar

Reactie

hallo allemaal!

ik ben 2 mei geopereerd. Zit nu op dag 6, eerste dagen gingen super goed! Het viel me nog mee had het erger verwacht. At af en toe een soepje, al een boterham zonder korst en aardappelpurree met rode kool etc (wel geprakt alles). 2e dag na operatie zelfs geplette kroket en oh wat smaakte dat goed zeg haha! Maar nu.. sinds gister moeilijk praten en slikken en water drinken word zelfs een dingetje. En dat terwijl het drinken redelijk goed ging bij mij. 4x daags paracetamol van 1000 mg en 2x daags biofenac is bij mij de dosering. Morgen even het ziekenhuis bellen of ik wat anders mag want dit is echt de hell! Al 2 dagen niks gegeten en t drinken gaat nu ook zo lastig.. Iemand nog tips? Het schijnt dat dag 4 tot en met 7 het ergste zijn wat zou betekenen dat het na morgen beter zou zijn... ben heel benieuwd zie het niet zitten dat het ineens beter gaat. Zou ver boven mijn verwachtingen zijn.

sucses voor iedereen die nog moet! En heel veel sterkte natuurlijk..

Reactie

ben een week geleden geopereerd , ben 34 jaar, naast eten en drinken is praten erg pijnlijk. De korsten hebben gisteren losgelaten maar heb nu een pijnlijke nacht achter de rug en het lijkt wel of de pijn in keel en oren erger is geworden. Is dit normaal? Ik ben nl zo bang voor een nabloeding...

gr Justine

Reactie

Hallo allemaal,

Ben blij te lezen dat ik niet alleen in dit bootje vaar.

Ik zit nu op dag 6. De voorbije dagen waren alleen maar een hel.

Ik kan normaal zeer goed pijn verdragen maar dit gaat er over. Leef al 6 dagen op water, af en toe een pudingkje en lopende havermout. Na welke dag neemt de pijn eindelijk af? Vandaag lijkt wel of ze in mijn oren liggen te trekken.

Alvast iedereen veel sterkte.

Groetjes

Reactie

Hallo allemaal, ik ben donderdag 28 juni geopereerd. Na mijn operatie ben ik heel traumatiserend wakker gekomen ik had pijn kon het niet vatten, voelde mij misselijk maar heb tot nu toe nog niet moeten overgeven, ik begon te huilen. Ze hebben mij meteen voltaren toegediend via men infuus. Daarna mocht ik naar mijn kamer ik moest 1 nacht verblijven, in de avond kreeg ik een milkshake. Wat vooral veel hielp/help is ijs rond je nek dat verzacht de pijn. Ik hoorde zoveel verhalen hoe dat het de hel was je amandelen na ze eruit waren. Oke, de eerste dag had ik pijn maar het was pijn die ik kon verdragen. Jammergenoeg de 2de dag werd het al wat erger. Ik kreeg in de ochtend van het ziekenhuis een appelsapje en een milkshake weer. Na dat deze op was ging ik naar huis ik had al wat moeite met praten de 2de dag. Ik weet niet wat ik juist kreeg van medicatie in het ziekenhuis ik weet wel dat het paracematol was en voltaren. Eenmaal thuis begon de hel ik drink amper want het lukt niet trouwens alleen maar water drink ik zeker nog geen halve liter per dag ik heb gewoon geen nood aan drinken want het doet teveel pijn! Eten doe ik niet ik krijg niets binnen en heb ook geen behoefte achter eten ik heb de eerste dagen klein beetje soep gedronken, 1ijsje en 1 yoghurt maar einde dag 3 is het laatste dat ik geheten heb. Dan begon er nog een ergere pijn ik eet in principe niks. Ik lees hier op het forum dat ze brood zonder korsten eten enzo dat gaat allemaal niet bij mij alles blijft plakken, het doet teveel zeer om door te slikken. Ik moet wel zeggen mijn keel doet enorm veel zeer vandaag was de ergste dag (dag 5) maar ik heb niet echt problemen met slapen. Ik slaap toch wel 7uurtjes per nacht. Maar als ik opsta is het echt een hel. Mijn oren beginnen nu wel een beetje pijn te doen maar daar heb ik niet zo heel erg veel last van in vergelijking met de pijn in me keel. Vandaag (dag 5) nog steeds heb ik geprobeerd wortelpuree te eten het ging echt niet ik huil echt van de pijn ik snik en krijg ampet adem en heb heel erg veel speeksel enzo heb misschien 3 happen genomen en had genoeg. Met dat ik zo weinig eet en zoveel pijnstillers neem voel ik me heel erg zwak. Ik voel me veel supermisselijk en wegdraaien ik kan ook geen 15 minuten rechtstaan of ik val al flauw ik ben echt zwak maar ik kan echt niet eten en heb er ook geen zin in normaal rook ik 1 pakje per dag maar daar heb ik ook echt geen behoefte aan. Ik hoop dat het snel betert de pijn want ik heb het echt gehad!! Ik ben 18 jaar. 1 ding voor men operatie woog ik 73,9 nu weeg ik 69. Maar ik eet ook niks dus val ik heel erg rap af.

Reactie

Ik heb ze gister laten verwijderen en ben 17 jaar, heb veel pijn maar het is te doen, het voelt alsof er een scherpe aardappel vast zit in me keel. Ik heb ook last van me oren en kaken, denk dat dit ook van de klem komt die je in je mond krijgt. Heb gehoord/gelezen dat dag 4 tot 7 het heftigst is,. Ben benieuwd...

Reactie

op 12 Juli ben ik geopereerd om mijn amandelen te laten verwijderen, en alles is me 100% meegevallen (22 jaar)! De pijn was goed houdbaar, geen complicaties & alles verliep zoals ik gehoopt had. Ook de dagen daarna ging alles super. Pijn had ik wel, maar niet zoals ik verwachtte, drinken ging prima, eten wat moeilijker.. maar ja, wat wil je verwachten na een operatie. Lol.

Vanaf gisteren begon de hel (dag 3). Ik werd wakker met ontzettend veel pijn, niet te vergelijken met een keelonsteking. Eten lukte niet meer, durfde niet meer te slikken.. alles was een ramp. Zo was ook de 4e dag, de pijn in de nacht niet te doen. Constant honger hebben maar niks kunnen nuttigen, ga maar verder!

Zelfs mijn huig, en lippen zijn “aangetast” mijn lippen zijn gescheurd, pijnlijk & ‘n stuk dikker. Mijn huig is ook opgezwollen, zitte witte punten op en ontzettend pijnlijk.

Ik vroeg me af wanneer ik teken van verbetering zou gaan kunnen zien, aangezien ik zondag al weer moet werken..

Reactie
Reageer op: Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief