Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn

Afgelopen maandag zijn mijn amandelen verwijderd, dinsdag ben ik weer thuis gekomen. Maar tot nu toe kan ik nog niet eten. Ook drinken doet echt ontzettend zeer, krijg na 1 slok al ontzettend oorpijn. Is dit normaal of is niet geheel normaal? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik eet wel veel ijsjes, wat de pijn wel verlicht. Vanaf welke dag moet je normaal gesproken weer redelijk kunnen eten? Graag jullie ervaringen en gedachtes.
    Groeten

Reactie

ik had dat ook hoor.
    ik heb er een goeie 2 weken last van gehad.
    gebeurd gewoon als je wat ouder bent.
    maar ik heb daarna noooooooooit meer keelpijn gehad.
    dus het is zeker ergens goed voor.
    succes

Reactie

ok, dus het is 'normaal' dat iik nu niet niet gewoon kan eten?
    lastig....
    en heel pijnlijk, maar dan is het afwachten dus..

dank je

Reactie

Neem voor het eten een goede pijnstiller b.v. diclofenac(op recept).Dat helpt even , je kunt dan eten. De oorpijn is ineens over, zeker na ong. 10 dagen,

Sterkte

Reactie

het is al wel minder de pijn, maar nog steeds niet over. kan al wel iets meer drinken maar na een paar slokken is die oorpijn toch weer terug.
    wacht maar weer rustig af

Reactie

ik maakte mn oren dicht als ik moest slikken, dan heb je minder last van de pijn

Reactie

hoe deed je dat dan?

Reactie

Hoi, mijn amandelen zijn afgelopen dinsdag verwijderd, het valt me redelijk mee, heb goeie pijnstillers en kon gisteren al een boterham zonder korst eten. heb vandaag zelfs al aardappelpuree op. Heb jij geen goeie medicijnen?
    groetjes Joyce

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Gebruik paracetemol 1000 mg
    dat helpt wel, maar de kno arts vertelde ook dat het een 'grotere' operatie was geweest dan normaal. Dus ja daar hoort ook meer pijn bij dan.

Reactie

Ja ja het is wat, bij mij waren ze ook heel groot..maja ik hoop dat t nu wel eens over gaat, want ben t een beetje beu..wil weer gaan werken en lekker bezig zijn...heb jij dat niet?

Reactie

het is zeer normaal dat je keel en je oren pijn kunnen blijven doen neem mij bijvoorbeeld ik ben 2x geopereerd aan mn keelamandelen waarbij ik ook flinke oorpijn had
    ik kon wel eten maar langzaam en kleine beetjes.
    ik ben nu 27 dus op oudere leeftijd kan het heel zeer doen
    veel drinken dat helpt.
    en ijsjes eten helpt ook

groetjes

Reactie

Mijn keelamandelen zijn de 20e verwijderd. Ik dacht na de operatie ook dat het meeviel. Maar nu 6 dagen later weet ik wel beter. Ik verrek echt van de pijn met slikken. Ik kan echt nog niet eten ook al wordt gezegd dat je de 7e dag na operatie weer gewoon kunt eten. Dat zie ik morgen niet gebeuren.
    Wie kan mij opbeuren met goede berichten. Bijvoorbeeld dat het morgen of overmorgen zo goed kan zijn??

Reactie

Ik weet er alles van ik zit nu op de 5de dag na de amandeloperatie en kan ook nog echt niet eten, doet gewoon super veel pijn.
    Alles met slikken ga ik door de grond heen. het is niet overal pijnlijk aan 1 kant het meeste.

Ik zie mezelf ook echt over een dag of 2 al iets eten, ben blij dat ik wat kan drinken. doe over een glas water al 2 uur.

Het is niet zomaar iets dat snel over zal gaan.

Bij jou is het immers wel al 4 jaar geleden hoe is het gegaan uiteindelijk?

Reactie

Ik weet er alles van. Ben 42 en bij mij zijn 2 weken geleden de amandelen verwijderd. Ik heb echt heel veel pijn gehad en ben nu een beetje aan het afbouwen met de pijnstilling maar heb bijna 2 weken dus per dag 4 diclofenac en 4x daags 1000mg paracetamol geslikt. Klinkt als veel maar ik was het echt nodig.
    Ik kan nu eindelijk weer een beetje vast voedsel eten alleen smaakt het nu nergens naar maar ik hoop dat dit tijdelijk is. Kortom, het was zeker geen pretje en blij dat ik het ergste achter de rug heb.

Reactie

Lees ook:

Ervaringen amandelen knippen bij volwassenen
    http://www.dokter.nl/forum/Keel-neus-oren/61206-Ervaringen-met-amandelen-knippen-bij-volwassenen.html

Reactie
Reageer op: Keelamandelen verwijderd, nog steeds pijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief