Alle tips voor herstel tonsillectomie (amandelen knippen) op rij!

Na alle horrorverhalen te hebben gelezen op verschillende forums, wilde ik graag mijn verhaal delen. Ik ben 23 naar en 7 feb geopereerd. Ik had 3-5 keer per jaar een keelontsteking en een keer een abces gehad. Ik kon er niet meer onderuit en het moest gebeuren. Ik zag er onwijs tegen op maar het is mij tot nu toe erg mee gevallen (nu dag 5).

Ik werd om 15.20 vol spanning de ok in gereden en 16.15 werd ik wakker op de uitslaapkamer. Het voelde erg gek, vergelijkbaar met een goede keelontsteking  omdat ik erg bang was voor bloedingen heb ik het eerste uur meteen 4 ijsjes gegeten. Dit ging eigenlijk wel prima. Om 1930 mocht ik naar huis. Ik had thuis zoveel trek dat ik een eierkoek had gegeten en dit ging. Ik nam pijnstilling en ging slapen. Om 2 uur werd ik wakker met een helse pijn. Ik kon alleen maar huilen en niks hielp. Met moeite een ijsje gegeten en dronk water. De volgende dag had ik nog steeds veel pijn en had van de dokter het advies gekregen om ipv ibuprofen diclofenac te nemen. Ik slik nu 4x 1000 Mg paracetamol en 2x 75 Mg diclofenac.

Het ging al snel beter en ik ben pannenkoeken en broodjes zonder korst en smoothies gaan eten/drinken. ‘s nachts zet ik om de twee uur een wekker om wat te drinken of een ijsje te eten en dit helpt enorm. Zolang m’n keel nat blijft gaat het goed.

Veel succes voor iedereen die nog moet! Het is even doorbijten, maar tot nu toe valt het mij mee.

Wat tips:

zorg dat je zetpillen in huis hebt, de eerste twee dagen kreeg ik paracetamol niet weg.

Zorg voor niet te grote ijsjes, je moet gaat niet ver open na de operatie. Perenijsjes zijn top.

zorg dat je de eerste 3 nachten/dagen niet alleen bent

vanaf dag 1 ben ik elke dag een stukje gaan wandelen, erg fijn om even frisse lucht te krijgen en wat afleiding

smoothies zijn echt een uitkomst om veel binnen te krijgen en voel je je al snel fitter door

zet je wekker elke twee uur en drink een paar slokken water, hoe veel pijn het ook doet

Reactie

Hallo iedereen,

Wat ben ik stiekem jaloers op de mensen die heel weinig last hebben na het verwijderen van hun amandelen 😵. Bij mij is vorige week maandag 25/02 de operatie gebeurd. En zoals bij de meeste dag 1 en 2 redelijk cava. Inmiddels dag 8 en heb net mijn huisarts moeten bellen voor andere pijnmedicatie. Ik slikte dafalgan codeïne en dicoflenac 100 mg. De diclofenac helpt tot hiertoe het beste maar mag er maar 2 per dag van nemen. Dus dokter heeft me nu ook tramadol paracetamol voorgeschreven. Het is een ware hel!!! Ik hoop elke dag dat de pijn minder is maar tot hiertoe valse hoop 😔. Morgen op controle bij de Nko ben benieuwd. Veel sterkte voor degene die nog moeten. Ik wil je niet ontmoedigen maar het is niet bepaald prettig 😑

Reactie

hoi allemaal,

ik ben afgelopen maandag geopereerd en zit vandaag op dag 5 van herstel..

de eerste dagen waren niet prettig en had mega erge pieken met pijn, Maar afgelopen nacht en deze ochtend zijn hels.. wat doet dat pijn zeg.. ik heb gehuild als een klein kind..

eet veel ijsjes en drink veel water! Ik neem/nam 6 keer per dag oxycodon 5mg waarvan ik erg ziek wordt dus nu probeer te stoppen, dan 4 keer per dag 1000mg paracetamol en 3 keer per dag diclofinaq maar daarvan kreeg ik gisteren bloed bij mijn ontlasting dus per direct mee moeten stoppen.

Iedereen veel succes die dit nog moet ondergaan, het is niet leuk maar uit eindelijk voor een goed doel!

Reactie
Reageer op: Alle tips voor herstel tonsillectomie (amandelen knippen) op rij!
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief