Eenzijdig vergrote amandel

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Sinds 8 weken is mijn rechteramandel ietwat vergroot. Ik ervaar geen klachten zoals koorts of oorpijn. Ik ben reeds tweemaal bij de ha geweest maar deze geeft aan dat het niets is om mij zorgen over te maken. Volgens hem kan de amandel zelfs groot blijven. Toch zit het mij niet lekker, kan het zo zijn dat een amandel ineens groter wordt en groter blijft?

Reactie

dat zou kunnen. Maar doorgaans gaan er dan toch wel een keer klachten ontstaan.

Reactie

Bedankt voor je reactie Tandor, ik heb weinig klachten. Soms heb ik het gevoel dat ik een brok in mijn keel heb. Dit gevoel zit de ene keer links dan weer rechts en vaak voel ik helemaal niets.

Ik heb het vermoeden dat de klachten stressgerelateerd zijn. Mijn rechteramandel is daarbij niet supergroot maar wel groter dan de linkeramandel. Na een drukke dag lijkt de rechteramandel altijd wat groter.

Ook rijd ik veel in een auto met airco.

Om eerlijk te zijn ben ik bang dat ik keel- of amandelkanker heb (lekker hypochondrisch) maar ik kan deze gedachte niet van mij afschudden.

Reactie

Dat is toch wel wat ver gezocht met een opgezette amandel. De amandel is een verhaal apart. De airco kan daar de oorzaak van zijn. Het brokgevoel kan inderdaad stress gerelateerd zijn.

Reactie

Bedankt Tandor,

Als ik de klachten google dan kom ik continu uit op keelkanker. Maar ja, internet is een slechte raadgever in deze situaties.

Top dat je dit doet! Keep up the good work

Reactie
Reageer op: Eenzijdig vergrote amandel
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief