Septumcorrectie herstel

Hoi!

Een week geleden heb ik mijn tussenschot recht laten zetten. Het probleem nu is dat er veel korstjes zijn die zich ophopen. Van de dokter hoef ik alleen maar een zalfje te smeren, maar is helaas niet tegen de korsten. Mijn vraag is dan ook, hoe lang blijf je last hebben van de korsten en wanneer gaan ze weg? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Reactie

Hallo Tessa,

Ik ben vorig jaar aan mijn neustussenschot geopereerd en moest mijn neus 4 tot 6 keer per dag spoelen met zoutoplossing tot 3 maanden na de operatie toen ik weer op controle moest komen. Ik denk dat het voor iedereen wel verschillend is over hoe lang de korsten blijven zitten.

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben.

Reactie

Tijdens het herstel had ik veel last van korstophoping waardoor ik hoofdpijn had, moe was, en natuurlijk geen luchtdoorstroming. Elke dag moest ik om het uur (10x per dag) flink spoelen met zoutwaterspray (diep genoeg). Een beetje later kort maar stevig snuiten, beurtelings beide kanten vd neus. 3x per dag de neusholten voorzien van een dop ontsmettende zalf, ook voor het slapen gaan. Elke week na de operatie, werd ik nogmaals gezien door de chirurg. Zij reinigde mijn beide neusholtes, binnenin en bovenaan, met spoelzuigers. Dan kwamen er héél wat korsten en slingers droog bloed mee. Wat een verlossing! Week na week verbeterden mijn neusproblemen fel! Ik denk dat dit de enige oplossing is: elke week grondig laten zuiveren bij dienst  N-K-O in het ziekenhuis. Dat is een gewone consultatie.

Reactie
Reageer op: Septumcorrectie herstel
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief