Ervaringen met amandelen knippen bij volwassenen?

hoi ik ben danielle 21 jaar.
    de grote dag voor mij was dinsdag 16 mei, na heeeel lang doorgelopen te hebben met chronisch ontstoken amandelen was het voor mij wel een opluchting dat die ellendige dingen er eindelijk uit gingen. (het kon alleen maar beter worden tenslotte)
    Had van te voren veel spook verhalen gehoord en had dus wel gerekend op aardig wat pijn.
    Uit de narcose bijgekomen viel het me allemaal reuze mee,, totdat ik super misselijk werd en zo'n 6x oud bloed heb overgegeven.
    Dat is absoluut geen pretje door zo'n pijnlijke keel.
    mocht wel dezelfde dag nog naar huis (wat ik achteraf niet normaal vind want ik was echt doodziek maargoed zo gaat dat tegenwoordig.. iemand moet je de eerste nacht om de 2 uur wakker maken om te drinken en te kijken ofdat er geen bloedingen zijn)
    heb echt een week niet kunnen eten en dacht dat t nooit meer beter zou worden want in die week merkte ik absoluut geen vooruitgang, en werd zo slap en moe van de papjes en ijsjes die je na een week echt niet meer kan zien! en ik ben trouwens ook aardig wat kilo's kwijt!
    maaar gelukkig precies een week later werd t met de dag beter en nu 2,5 week later voel ik me eigenlijk best wel weer goed ik kan alles weer eten en ga volgende week weer aan het werk.
    wel voel ik dat als ik veel gedaan heb nog sneller moe ben, maar ik hoop dat dat met de tijd ook steeds beter gaat.
    mijn advies is om heeel goed te drinken daardoor gaat de genezing ook sneller en 's nachts drinken is ook heel fijn want als je dit niet doet en de volgende ochtend wakker wordt verga je van de keelpijn bij de eerste slok!
    verder qua pijnstilling geven ze paracetamol 1000 mg zetpillen, ik vond ze niet goed helpen maar veel anders mag je ook niet ivm de kans op een bloeding wel heb ik de eerste dagen diclofenac zetpillen genomen die werken wel goed, alleen ze zijn niet al te best voor je maag en darmen.

nou succes voor iedereen die t nog moet ondergaan, t is een weekje niet leuk daarna voel je je met de dag beter!

Groetjes danielle

Reactie

hoi
    het is voor mijn nu bijna een week geleden dat ik mijn amandelen heb laten knippen
    heb wel veel pijn de eerste dagen gehad en nu eigelijk nog steeds heb het ide dat het een beetje blijft hangen hebben jullie dat mischien ook gehad
    zit nu al 4 dagen met de zelfde pijn in mijn keel en eten gaat ook nog niet zo als het hoort en praten ook niet

m.v.g
    Ron

Reactie

zo ben nu anderhalve week verder en heb gelukkig niet meer zo veel pijn .
    het is wel nog gevoelig maar denk dat dat nu snel weer over is .
    het gekke er aan is dat ik nu alleen nog aan de linkerkant last heb ,maar dat zal wel komen omdat i daar mischien wat vaster zat dan rechts
    hoop dat ik van het weekende er van af ben gelukkig
    gr
    ron

Reactie

Nou als je een abces gehad hebt
    Stelt die amandeloperatie NEITS voor...

Me amandelen zatten aan me gehemelte gekleeft

Reactie

als eerst wil ik je laten weten dat keelamandelen laten verwijderen geen pretje is, ik heb ze zelf afgelopen donderdag ochtend laten verwijderen toen was er nog helemaal niets aan de hand ik heb de eerste twee dagen als een held in het ziekenhuis gelegen maar de derde dag toen ik naar huis mocht heb ik een terugslag gekregen waarbij ik echt pijn heb gekregen en die pijn is nog niet verdwenen ik ben vandaag (maandag) ook opnieuw naar de huisarts geweest om meer en betere pijnstillers te halen en de pijn is nu dan ook beter te dragen. als ik er aan terug denk hoe vaak ik ziek ben geweest van de keelontsteking, ben ik nu blij dat ze eruit zijn ik heb zoveel leuke dingen moeten missen omdat ik dan thuis ziek in bed moest liggen met hoge koorts, dus eigenlijk wil ik je adviseren om gewoon de stap te nemen de pijn die je hebt en die je uit gaat sparen wegen niet tegen elkaar op !!! dus veel succes en als je nog vragen hebt !!!

Reactie

Nou mijn amandelen zijn er 2 weken geleden uitgehaald. En tis echt neit zo erg als dat iedereen zegt hoor!Ik ben 20 jaar!Je heb pijn bij het slikken (eten dus) en praten maar niet meer dan bij een ontsteking. En bij een ontsteking had ik zelf last van een constante pijn en dat had ik na het verwijderen van mijn amandelen niet, dus zolang je niet praat, eet en slikt had ik nergens last van. Ik heb toen ik uit narcose kwam 1 pijnstiller op en dat was ook direct de laatste, ik vond het niet nodig. Na een week kon ik (bijna) alles weer eten, kon sporten, fietsen, zwemmen echt alles!! Dus bij mij viel het allemaal reuze mee en ik hoop bij jullie ook!!!!! Succes hoor!!!

Reactie

De een heeft meer pijn na de operatie dan de ander. Ik heb 10 dagen heel veel last gehad zonder duidelijke verbetering, maar vanaf dat moment ging het ineens heel snel en na ruim 2 weken was ik pijnvrij. Ik ben nu inmiddels 4 weken verder en ben echt blij dat die amandelen eruit zijn.
    Ik heb in de eerste week vanwege lichte koorts wel een paar dagen ontstekingsremmer geslikt (dyclofenac). Ik wil iedereen adviseren daar niet aan te beginnen, ik heb sindsdien namelijk behoorlijke maagpijn. Waarschijnlijk maagslimvliesontsteking o.i.d. en moey daarom nu weer maagtaletten slikken. Dit is mogelijk een bijwerking van Dyclofenac.

Reactie

Ik was toch wel wat nieuwschierig geworden nadat bij mij de amandelen met spoed verwijderd moesten worden dat ik vandaar op dit forum beland. Ik heb zo'n beetje alle reacties gelezen en de een vindt het mee vallen en de ander niet. Helaas moet ik mij ook aansluiten bij de personen die veel last hebben gehad na de operatie. Ik wil hier alleen maar mee aanduiden dat het echt wel verschild per persoon in kwestie van de dikkte van de amandel en hoe vast hij zat. Ik zal even uit de doeken doen wat er met mij aan de hand was.

Ik liep al een tijd met consentratie problemen en kon ook zo ergens in slaap vallen dit ging dan gepaard met luidruchtig snurken en schokken van het ligaam. na een dokters bezoek stond vast dat er een bacterie in de neus zat en die met antibiotica zou moeten verdwijnen. deze keur bleek niet te helpen. Intussen was er ook een scan gemaakt van mijn hoofd en daar zou ik 11-07-2006 de uitslag van krijgen. Het moraal van het verhaal is dat ik die donderdag ochtend om 11:00 al onder het mes lag. Na een bezoek van de KNO arts de volgende ochtend werd mij verteld dat ze mij +/- een pond hebben weg gehaald. Iedereen zegt dat het veel is, maar ik heb geen idee. Weet wel dat het me tegenvalt.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

jeetje! nou ik moet dus de 31e! brrr! ik heb een aantal keren streptokokken gehad en verder vaak keelontstekingen en opgezette klieren en die onzin. en nu moeten ze er dus uit! ik heb het net allemaal gelezen! maareh sja! heeft iemand nog meer tips?? groetjes

Reactie

nou ik ben woensdag 19 juli aan me amandelen geholpen..nou de operartie viel me alles mee.. toen ik wakker werd uit de narcose ging alles vrijwel goed.. de pijn begin je later wel te voelen. de tweede dag ging het zo goed dat ik gewoon dacht dat er niks aan de hand was, en er niks gebeurd was..
    loop niet te hard val stapel als je even geen pijn hebt.. want je krijgt echt nog een tegenslag.. en die heb ik nu
    ik durf gewoon niet meer te gaan slapen omdat ik smorgens en snachts de meeste pijn heb.. weet iemand wat ik daaraan kan doen..verder heb ik 2 nachten moeten blijven..
    het was VERSCHRIKKELIJK daar te slapen.. wat was ik blij dat iknaar huis mocht..
    nog geen 24 uur thuis kreeg ik een bloeding. de arts zei nog als je een bloeding krijgt kom je gelijk terug naar het ziekenhuis en mag je pas naar huis als ik dat zeg.. dus ik naar de acute hulp.. wat was ik weer bang dat ik moet blijven.. nou gelukkig niet.. ze hebben wel me bloedstolsels weggehaad in me keel.. en dat was ni fijn .. maar het verlichtte zeker wel..
    dus ik ben nu weer lekker thuis.. met veel pijn .. maar liever thuis dan daaro in het ziekehuis.. wat is dat verschrikkelijk zeg..

als je nogvragen heb.. stel ze zeker..

Reactie

Hoi,
    Ik ben 18 Juli geholpen aan mijn keelamandelen.
    In het begin helemaal geen last, en ik ging met sprongen vooruit.
    Het gaat nu nog steeds wel goed maar als ik bijvoorbeeld ga eten of drinken lijkt het net alsof het achterin me keel blijft plakken heel erg vervelend! iemand ook ervaring daarmee?
    Voel me wel stukken beter, en het is me allemaal wel meegevallen.
    Liever even knokken tegen de pijn van mijn keelamandelen dan dat ik iedere maand weer met een keelontsteking loop.

Groetjes,
    Jessica

Reactie

nou nou ... wat kan een mens veel ter verduren heben zeg..
    ik lees jullie verhalen hiero allemaal... maar schijnbaar heb ik iets anders mee gemaakt als jullie..
    schrik nie voor de mensen die het nog moeten ondergaan...
    zaterdsag middag zat ik nog lekker da andere antwoord te typen en alles ging vrijwel lekker..
    later in de middag ben ik maar even in de bank gaan liggen want het is veel te warm om iets te doen..en voorla als je je amandelen hebt laten verwijderen.
    lig ik heerlijk te slapen.. word ik wakker.. heb ik toch weer een bloeding en dat terwijl ik gewoon niks deed dan alleen slapen..
    dus wij weer met een snelvaart naar het ziekenhuis . de acute hulp.. kom ik daaraan kijkt de ko arts die dienst heeft in me keel en ziet dat ik een flinke bloeding had..
    hij zegt je word hier zowiezo opgenomen.. nou daar werd ik superblij om da begrijp je wel. het ergste komt nog.. ik moest nog een operatie ondergaan.. en dan zouden ze het dicht hechten in plaats van branden..
    heb weer twee nachten in het ziekenhuis gelegen.. ben vanaf vandaag weer thuis gelukkig...
    ik hoop zoiets niet meer mee te maken want het is verschrikkelijk..
    ze hebb en zelfs mijn maag leeg gepompt omdat ik meer dan een liter bloed verloren ben..
    nou ik ben nu thuis en kijk elke keer in de spiegel omdat ik zo bang ben voor bloedingen..
    ben zo bang dat er weer een bloeding komt...
    het is gewoon te verschrikkelijk voor woorden..
    nu zxit ik thuis met veel pijn .. ik krijg gewoon nog geen ijsje weg.. verschrikkelijk he..
    nou zo ziee je maar.. zo kan het ook gaan

wilde jullie nie bang maken maar toch me avontuur met jullie delen..

groetjes san

Reactie

Ik heb vorige week vrijdag mijn amandelen laten verwijderen. In het begin ging het erg goed, na 2 dagen kreeg ik een terugslag. Steeds een zeurende pijn, erg moe...
    Als ik nu in mijn keel kijk zie ik geen korstjes ofzo.. kan het zijn dat die vanzelf verdwenen zijn? Ik krijg mijn mond nog niet helemaal open.. kan dit kloppen?

Reactie

het kan kloppen dat je je mond niet helemaal open krijgt.. ik kriijg hem nie eens voor de helft open..
    kent ook iemand dat zijn tong verdoofd lijkt.. das pas erg.. das de enigste reden dat ik nie kan eten..
    ik heb al een hele week nie gegeten omdat het werkelijk nie lukt..
    telkens als ik dan loop word ik duizelig.. maar das normaal he als je nie eet..

groetem

Reactie

Ik ben afgelopen dinsdag geholpen. Woensdag mocht ik weer naar huis en het is nu dus 4 dagen geleden dat ik geopereerd ben. Ik heb best veel pijn, vooral 's ochtends als ik net wakker ben. Drinken is pijnlijk en ik durf eigenlijk niet te eten. Ik eet wel yoghurt omdat ik geen vla lust, maar het nadeel ervan is dat ik veel slijmvorming in de keel krijg. Ik ben als de dood dat de boel gaat bloeden omdat ik niet weer terug wil naar het ziekenhuis. Ik voel me heel slap en gammel en kan niet zo goed praten en de ijsjes komen me werkelijk de neus uit. Ik heb me voorgenomen om tot maandag nog op bed te blijven en vanaf maandag weer wat te gaan eten (als ik dat volhou tenminste). Ik durf gewoon niet te eten omdat ik erg bang ben voor bloedingen. Ik hoop maar dat het allemaal snel zal opknappen!
    Groetjes Susanne

Reactie
Reageer op: Ervaringen met amandelen knippen bij volwassenen?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief