Ervaringen met amandelen knippen bij volwassenen?

Hallo allemaal,

Wie heeft ervaring met het knippen van amandelen bij volwassenen? Hoe gaat dat in z'n werk, hoe lang ben je er zoet mee, doet het pijn en is het gevaarlijk?

Ik hoor het graag,
    Groetjes
    Lena

Reactie

ik was 21 toen mijn amandelen eruit gehaald zijn. hoe ouder je bent hoe meer last je ervan krijgt. bij mij is het overigens goed meegevallen.

dit is echter per persoon verschillend, dus ik kan er weinig over zeggen verder.

de eerste 3 dagen wel pijn gehad maar niet echt heel veel. 3 weken mocht ik van de dokter niet werken maar ik had na twee weken weer aan het werk gekund

groetjes

Reactie

Hoi,
    ik was 37 toen ik na een aantal keel ontstekingen besloot mijn keelamandelen te laten verwijderen, toen al vrij snel daarna ik werd gebeld dat het daadwerkelijk kon gaan gebeuren. sloeg de schrik toch enigszins toe, wat had ik mezelf aangedaan.
    Ik vroeg me af hoe zou ik me voelen als ik straks wakker wordt.
    Nu dat viel me erg mee, ik werd erg ontspannen wakker op de uitslaapkamer, moest wel een keer overgeven, en werd daarna overstelpt met raketijsjes.
    een nachtje blijven, en de volgende dat met een zak van de apotheek naar huis.
    Een weekje zit je wel in bed, ijsjes te smikkelen. en je hebt wel 2 a 3 weken nodig om helemaal weer boven jan te zijn.
    echter ik heb nu nooit geen keelonsteking meer en ben blij dat ik ze kwijt ben.

Groet,

Henk

Reactie

Hoi Lena,

ik heb ze vorige week dinsdag laten verwijderen. Ik zag er ook erg tegenop vooral omdat je van iedereen van die spookverhalen hoort dat je er 2-3 zoet mee bent! Nou, mij is het 100% meegevallen. Ik ben meteen toen ik van de OK afkwam goed veel gaan drinken. Natuurlijk heb ik wel pijn gehad maar niet meer dan met een flinke amandelontsteking. De dag erna mocht ik weer naar huis en daar heb ik nog een week op de bank gelegen. Ik heb alleen voor het slapen pijnstillers gebruikt en verder vooral veel gedronken en ijsjes gegeten. Afgelopen weekend ben ik stilaan weer gewoon voedsel gaan eten en dat gaat best. Ik voel me nog wel wat slapjes, maar verder is het me echt meegevallen. Succes!

Reactie

Ook bij mij zijn de amandelen verwijderd toen ik 33 j. was. (nu al eventjes geleden).
    Ik herinner mij nog dat ik de eerste dagen geen stem had, veel water moest drinken, ijsjes eten...en al bij al was het vlug achter de rug. Daarna nooit geen keelontsteking meer gehad.

Reactie

Afgelopen dinsdag heb ik de operatie gehad, gister ging het eten wel aardig goed, maar vandaag jjuist weer niet. het schommeld. Ik hoop dat et snel recovered.

Reactie

Hoi Ik zelf was 24 toen mijn amandelen eruit gingen ik zag er best tegen op omdat ik
    altijd zo moet overgeven naar een operatie.
    En vooral dan met de amandelen maar ik moet toegeven ik heb toen iets gekregen
    waardoor ik dus niet moest over geven.
    Ik heb wel zeker 2 weken pijn gehad en dat zou ik dan ook voor geen goud over willen doen.
    Maar ja het resultaat daarna was prima ik heb nu zeker een aantal keren minder
    keelonsteking in een jaar .Dus het komt allemaal wel goed haha.

Succes ermee
    Groetjes Ivanka

Reactie

Ik heb 3 weken geleden mijn amandelen laten knippen. (ik ben 24) Het is mij best een beetje tegengevallen. Ik heb best wel pijn gehad, maar dat is goed te onderdrukken met de maximale dossis aan paracetamol. Ik heb 6 dagen niet kunnen praten. En na 4 dagen kon ik voor het eerst een witte boterham eten zonder beleg. Het is nu drie weken later en mijn keel is nog steeds niet helemaal genezen. En ik ben nog steeds ontzettend moe.

Hebben meer mensen ervaring met erge vermoeidheid na het knippen van de amandelen?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik (21-3-1972) heb mijn amandelen laten knippen op 4 april 2006 in het antonius ziekenhuis in nieuwegein. Het is nu 10 mei 2006 en ik voel de wond nog wel, maar absoluut geen pijn. Gewoon een raar gevoel. Naar mijn idee heb ik veel meer ruimte in mijn mond.
    Al met al viel de pijn reuze mee, het is inderdaad niet erger dan een amandel onsteking, wat wel erg tegen valt is dat je een week niet kan praten en dat het herstel erg lang duurt, het is niet een weekje en dan klaar.
    Je bent inderdaad de eerste paar weken erg moe, maar volgens mij komt dat ook doordat je gewoon slecht eet (vla en raketjes).
    Binnenkort moet ik weer langs de doktor voor de na-controle, ben benieuwd wat ze gaan zeggen !!!

Reactie

Ik moet woensdag om 8 uur...
    ben nu al doodsbang.. hoop dat ik de zelfde dag weer naar huis mag
    wil er echt niet blijven

Reactie

hallo allemaal ik heb me amandels nu drie en halve jaar geleden laten knippen maar ik heb nog steds last van mijn keel en benm voorduurend ziekdus bij mij heeft het niet geholpen ik kon naar twee dagen weer eten das wel erg snel maar als je je voor ogen houd dat het de tweede dag net zo zer doet als daarna dan komt alles goed

Reactie

Hallo,

Bij mij (33 jr) zijn dinsdag 9 mei, mijn amandelen verwijderd; precies een week geleden dus. Toen ik bijkwam dacht ik, nou als dit het is....(lang leve de morfine....) Nu een week verder komen mij de ijsjes de keel uit. Voor het eerst een beetje warm eten gehad, was erg pijnlijk, maar ontzettend lekker. Want inderdaad, je wordt gammel en moe van alle ijsjes en de lauwe bouillon. In het ziekenhuis zeiden ze bij ontslag; je mag 5 dagen niet alleen zijn en na 7 dagen weer aan het werk.
    Wat mij erg tegenvalt is dat alles gezwollen is en je er ook oorpijn van krijgt (hadden ze niet verteld, maar achteraf wel logisch).
    Nou, als je nog geholpen moet worden: SUCCES!!!, maar iedereen ervaart het op zijn/haar eigen manier en herstelt anders.

Reactie

Ik ben vorige week ook geholpen en heb de hele week maar 2 paracetamols gehad die niet eens hielpen. Ik heb nu nog wel pijn maar ik heb vooral het gevoel dat bij bepaalde bewegingen en na een paar slokjes water aan de zijkanten iets weer openscheurt. Als daar water in komt dan verga ik werkelijk van de pijn en dan krijg ik me toch een oorpijn van hier tot Tokyo niet normaal meer. Is mij ook niet verteld dat je oorpijn kan krijgen. Man dat voelt nog erger dan de keel zelf. Ik hoop echt dat het snel beter wordt want het is niet de bedoeling dat ik straks 3 weken van mn werk thuisblijf. Het eten wil nog steeds niet vlotten. want ik krijg het simpelweg niet door mn keel heen.Het minste vindt ik nog die stank die je in je mond krijgt. Heb ook al een week niet mn tanden kunnen poetsen. Das dus dubbel op. Maar goed nog even volhouden en dan komt alles weer goed hoop ik. Afgezien van de ontzettende oorpijn viel dit me toch mee. Ik had erger verwacht.

Reactie

Nou woensdag zijn mijn amandelen er uit gehaald.
    Die arts zei normaal duurt zo iets tien min.
    bij jou drie kwartier ik heb in jaren niet zo'n moelijk operatie gehad
    want je amandelen zatten vast gekleeft aan je gehemelte.
    Moest met hamer enzo er uit gehaald worden...

moest nachtje blijven maar ik dronk erg veel nam veel ijsco's 😛 hehehe
    ik heb drie maand geleden een abces gehad dus deze pijn is beetje gelijk er aan.
    ik liep zelf zelfstndig met fles invus in me hand naar wc. wou niet in zo'n ding plassen 😛

alleen nu heb ik nog beetje last van duizeligheid, last van me rechteoor (dicht piepent geluid) en me gezicht tintelt nog wat en natuurlijk nog last van me keel.

Al met al viel het reuze mee

Reactie

Ik moet woensdag om 8 uur...
    ben nu al doodsbang.. hoop dat ik de zelfde dag weer naar huis mag
    wil er echt niet blijven

ik moet ook binnenkort en de pijn zie ik nog niet eens zo tegenop .maar wel mijn verblijf in het ziekenhuis,vreselijk.............daar kan ik wel om janken .mijn kids paar dagen niet zien ....en dan daar slapen vreselijk.

Reactie
Reageer op: Ervaringen met amandelen knippen bij volwassenen?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief