Bultje op balzak

Tsja, als er dan niet meer gereageerd wordt... Jammer.

Reactie

Ik heb ook 1 grote bult ( zo groot als een knikker) …
    Een jaar of vijf geleden ben ik hiermee naar de huisarts geweest en die vertelde me dat het een haarzakje was.
    Was toen eigenlijk wel opgelucht omdat je meteen van het ergste uit gaat.
    Bij mij is het ook ontstaan nadat ik me altijd met het mesje scheer van onderen.
    De huisarts zelf kon het wel verwijderen!
    Ik zou dan een plaatselijke injectie krijgen en vervolgens zouden ze een klein sneetje maken waardoor hij het geheel eruit kon halen.
    Ik durfde dit toen niet aan en vind het nu nog steeds een beetje eng.
    Maar ben wel van plan om het alsnog weg te laten halen want het hoort daar gewoon niet en het lijkt raar!

Marco

Reactie

Als het bultje zo groot is, zou ik het inderdaad weg laten halen. Die plaatselijke verdoving stelt niets voor.

Reactie

Ik had ook zo'n bultje, maar bij mij ging hij na een tijdje gewoon weer weg. Nu is er echter een nieuw blultje verschenen op een andere plaats. Is het heel slecht om hem te laten zitten of kan ik ook gewoon wachten tot ook deze vanzelf weer weg gaat?

Reactie

Als je er verder geen last van hebt, gewoon laten zitten en niets aan doen.

Reactie

Ik had een bult bij mijn balzak rechterkant ernaast en hij was inwendig en groot en als ik het aanraakte deed het pijn dus toen ik er op drukte via de zijkant met twee vingers kwam er wilt spul uit en daarna beetje bloed wat kan ik hier aan doen???

Reactie

Waarschijnlijk dus een talgbultje. Verder niets aan doen gewoon laten zitten. In de regel gaan ze vanzelf weer weg.

Reactie

Ik ben een 16jarige jongen, en al sexueel actief. Ik vond een paar weken geleden een wit bultje op mijn balzak, dus ik schrok er wel heel erg van. Gelukkig blijkt dit (volgens de reacties hier) gewoon een cyste te zijn, ongevaarlijk. Bedankt, ik ben weer gerustgestelt 🙂

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik denk dat het nog minder kan: het zal waarschijnlijk een talgbultje zijn. Dat zijn de meest voorkomende witte bultjes op de balzak. Maar ook in dit geval: niets aan de hand. Niet aanzitten gewoon zo laten als het is. Zal na verloop van tijd vanzelf weer weggaan.

Reactie

Heb ook een gehad en in de jaren werd hij steeds groter. Ik was ook bang om naar de dokter te gaan.(te genant) maar toch gedaan, en verwees mij naar het ziekenhuis . Daar heeft de chirurg een klein verdovingkje naast het bultje gespoten. (Daar voel je echt niets van) en het bultje verwijderd, en een hechtingkje. Perfect, ingreep van 10 minuten. Altijd doen!

Reactie

ik heb er heel veel oh op mijn penis maar ook op mijn balzak ?

Reactie

Dat zijn dan waarschijnlijk plekjes van fordyce. Een normaal verschijnsel, vooral tijdens de puberteit. Nagenoeg iedereen heeft ze.  Doe gaan naarmate je ouder wordt ook weer vanzelf weg.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Plekjes_van_Fordyce

Reactie

ik heb sinds kort ook zulke bultjes ze doen soms pijn aan het uit einde zit iets wits weet iemand wat ik er tegen kan doen zodat het weg gaat?

alvast bedankt

Reactie

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reactie

gewoon toch naar de huisarts gaan.

die kan hem gewoon weghalen.Ik heb er ook last van gehad.

ook veel te lang mee gelopen.

stelde niet veel voor en ik was erg opgelucht toen ik ervan af was.

Reactie
Reageer op: Bultje op balzak
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief