Bultje op balzak

Plekjes van Fordyce zijn lichtgele, lichtverheven papels meestal in groep gelegen op het slijmvlies van de binnenkant van de wang of van de lip, en op de penis of schaamlippen.

Ze zijn asymptomatisch, ze veroorzaken namelijk geen enkele hinder of gevaar.

Bron/Lees verder:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Plekjes_van_Fordyce

Reactie

Ik heb het ook en volgens mij kan het niks kwaad, als je een nog jong bent laat het mischien aan een van je ouder zien die hebben het mischien ook wel bij de jeugd gehad en bij mij komt er ook wit pus uit maarja ik erger me er totaal niet aan ik zie wel hoe het afloopt ๐Ÿ˜›

Reactie

Ik heb 20 jaar geleden meerdere talgbultjes van mijn balzak laten verwijderen. Heb er jaren geen last meer van gehad maar sinds een aantal jaren heb ik er weer een. Deze is nu zo,n twee centimeter groot.
    Ben een paar weken geleden naar de huisarts geweest en die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis. Op 18 oktober word hij onder plaatselijke verdoving verwijderd. Niet prettig maar wel noodzakelijk.

Reactie

hoe haal je die weg?

Reactie

ik ben 13, en toen ik bijna 12 werd, kreeg ik allemaal kleine bultjes op mijn ballen, ze zijn welliswaar maar 1 mm groot of zo, het zijn er wel inmiddels een stuk of 100 of 200, ik schaam me erg, ik heb er de laatste tijd wel irritatie, het jeukt zo ontzettend erg. Iemand een idee wat het is, en volgens mij is het geen luis, ik zie geen eitjes of andere kenmerken, en ik heb het ook niet geschoren

Reactie

Bedoel je Plekjes van Fordyce?

Reactie

Ja, ik had ook gewoon een aantal berichten terug kunne kijken, maar bedankt

Reactie

ik had er gisgter nog geen last van maar vanmiddag begon het te irriteren,,,, ik heb 2 bultjes op me balzak boven elkaar een is open geknepen en er kwam bloed uit..is dat een puiste of..??

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik neem aan dat heet dus ook plekjes van fordyce zijn. Lees daarom de berichten in deze discussie.
    Als je zoยดn bultje uitknijpt kan er inderdaad een beetje bloed uitkomen.

Reactie

Als het er heeeeel erg veel zijn, zijn et hoogstwaarschijnlijk haarzakjes ๐Ÿ™‚

Reactie

Haarzakjes gewoon?

Reactie

k heb er odd een stuk of 8, soms gaan ze vanzelf weg.. nu.lijken ze langer te blijven. Uitknijpen lukt ook niet echt meer. erg vervelend die dingen maargoed. dan maar een xtje naar de huisarts.

Reactie

Plekjes van Fordyce:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Plekjes_van_Fordyce

Reactie

mijn vriend heeft twee hele grote harde bulten op zijn balzak er komt niks uit als je ze uit probeert te drukken wat kan dat zijn?

Reactie

Hoe zien die bulten er uit en hoe groot zijn ze?

Reactie
Reageer op: Bultje op balzak
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief