alvleesklier en leverkanker.

Mijn Man is 7 juni op 56 jarige leeftijd overleden aan kanker Hij kreeg 4 dagen daar voor naar nooit ziek te zijn geweest de uitslag van de oncoloog dat er niks meer aan te doen was ze konden de haard van de tumor niet vinden maar hij had wel uitzaaingen in zijn onderste ruggenwervels Naar zijn overlijden een autopsie laten doen en de verlopige uitslag is dat op de kop van de aalvleesklier een verdikking zat maar is nog niet zeker of dit ook de tumor is weten ze pas over 6wekken Wat een Drama kan het nog niet geloven het is zo onwerkelijk maar je moet verder ondanks het grote verdriet

Reactie

Pancreaskanker ontwikkelt zich veel langzamer dan wetenschappers altijd dachten. Dat schrijven onderzoekers van Johns Hopkins Kimmel Cancer Center vandaag in Nature.

Reactie

Ik heb 2 maanden geleden een whipple operatie ondergaan omdat ik alvleesklierkanker had en voel me tot nu toe goed. Ik had geen uitzaaiingen en de tumor zat in de papil van vater.
    Het enige symptoom dat ik had was lichte ontlasting en donkere urine. En dat maar ong. een week. Daarna geen enkel symptoom, maar gelukkig had de huisarts in opleiding het hele onderzoek naar alvleesklierkanker al in werking gezet. Zo hebben ze vroeg de tumor op kunnen sporen en ik maak een hele goede kans dat ik overleef. Alsjeblieft, ga bij het eerste kleine symptoom onmiddelijk naar de huisarts en laat je niet afschepen! Het kan je leven redden!

Reactie

Beste lotgenoten,

Mijn naam is Nathalie, ikzelf mag van geluk spreken de verschrikkelijke ziekt niet hoef te ondergaan. Mijn schoonzus daarentegen wel. In juni vorig jaar werd bij haar pancreaskanker vastgesteld. Operatie was niet meer mogelijk doordat de tumor al te groot is. Nu zijn we februari in het volgende jaar en uitzaaiingen in de maag,lever en longen vastgesteld.Chemo en bestralingen werden bij haar al toegepast.
    Ze is nu nog in de fase van niet beseffen of niet willen te verstaan hoe ernstig de diagnose wel is. Daarentegen is mijn broer (haar man ) die de verschrikkelijk realiteit onder ogen ziet en draagt. Hij zit met enorm vele vragen die alleen mensen kunnen beantwoorden die dit ook meegemaakt heeft met een familielid of kennis.
    Mijn vraag is of iemand bereid zou zijn goe zwaar het ook is om erover te praten bereid zou zijn om voor een deel zijn vragen te beantwoorden. Deze oproep doe ik als zus van een broer die ten einde raad is. Hopelijk vinden wij iemand die bereid is zijn leed te delen die hem verder zou kunnen helpen samen met zijn zonen van 17 en 22 jaar. Mijn oprechte dank en veel sterkte. Groetjes Nathalie

Reactie

Hallo bezorgde zoon,
    Bezorgd mag je zijn. Het is een rotziekte. Bij mijn vader begon het ook met geel te zien. En dat is vier maanden geleden. Het lijkt wel of we in een rollercoast zitten. Hij heeft ook alvleesklierkanker, maar het was nog wel operabel. Tijdens de operatie bleek al dat het uitgezaaid was naar de lever. En ze hebben hem niet verder geopereerd. Mijn vader herstelde snel, en ze hadden goede hoop. Maar nu vier maanden verder, een grootte gezonde man, is nu van 92 kg. naar 78 kg. gegaan. Hij kan niks naar binnen krijgen, en het leven heeft voor hem ook geen kwaliteit meer. Chemo slaat niet aan, en nu weer opnieuw medicijnen om eetlust te bevorderen. Mijn vader heeft geen goede hoop, en wij ook niet.

Ik wens je toch heel veel sterkte, en hoop dat het voor jou beter uit pakt.

Groetjes jacqueline.

Reactie

Hallo, ik wil alleen graag mijn verhaal doen om het van me af te schrijven.
    Twee jaar geleden werd bij mijn moeder Alvleesklierkanker geconstateerd, niet operabel en in een redelijk ver stadium. De voorspelling was 3 tot 6 maanden, ze heeft toen een zware chemokuur gekregen waar ze na 5 maanden mee gestopt is. Ze is na de chemo behoorlijk opgeknapt maar het was aftellen. Vorig jaar zomer kreeg ze weer last en is ze een experimentele chemokuur in A'dam gaan doen. 9 maanden lang maar inmiddels is haar lichaam niet sterk genoeg meer om door te gaan.

Al met al zijn we nu twee jaar later en ben ik dankbaar voor de tijd die ik nog met haar heb. Het einde komt nu wel in zicht en het blijkt toch dat het een hele vervelende soort kanker is. Iedereen die een geliefde heeft in zijn omgeving met deze ziekte wens ik heel veel sterkte toe!

Geniet van elkaar zo lang het nog kan.

Reactie

ik heb een vraag waar licht die ziekenhuis ergens mijn neef is ernstig ziek en de artsen willen niks meer voor hem doen hij is 21 jaar help ons aub

Reactie

Wat bedoel je precies Wendy? Is jouw neef uitbehandeld? Wat vreselijk!

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

hallo,

ik krijg rillingen als ik hier de ervaringen lees.
    mijn moeder heeft waarschijnlijk ook aalvleesklierkanker.
    al weten we op dit moment het nog niet zeker.volgende week krijgt ze een biopsie van de cyste en van de lever,waar ze ook 2plekjes hebben gezien.
    ik weet niet wat ik moet denken,bestaat er toch nog hoop dat het iets anders is???
    ik zal hier in het kort haar symtomen eens opschrijven,misschien kunnen jullie dan eerlijk zeggen wat jullie ervan denken?
    aan wie kan ik het anders vragen,dan aan mensen die het van kortbij hebben meegemaakt of nog meemaken?

sinds een klein jaar klaagt mijn moeder over buikpijn.
    de dokter dacht aan een maagontsteking,en gaf haar medicijnen daarvoor.maar de klachten werden niet minder.na meer dan 6maanden nemen ze een scan waarbij vloeistof word ingespoten.
    ondertussen is mijn moeder redelijk vemagert,en vaak misselijk.
    bij de scan word er een cyste op de aalvleesklier gezien,ze zeggen dan nog niks van die plekjes op de lever.we worden doorverwezen naar leuven.
    tijdens de consultatie in leuven deze week,kregen we dan te horen dat er iets op de staart van de aalvleesklier zit,en dat er ook 2plekjes op de lever zijn gevonden.
    daarom volgt nu biopsie,daar weten we pas binnen een paar weken de uitslag van.
    die onzekerheid is slopend,ook voor mijn moeder die heel erg bang heeft.
    op dit moment heeft ze soms pijn,ze is erg moe en heeft soms weinig eetlust.
    wat denken jullie?
    dit is zo moeilijk.
    alvast bedankt voor een reactie.
    sterre

Reactie

Ik denk dat u de biopsie het beste kunt afwachten omdat dat veel meer duidelijkheid geeft. Hier vindt u betrouwbare informatie over het pancreascarcinoom: http://scripts.kwfkankerbestrijding.nl/bestellingen/documents/Alvleesklierkanker.pdf

Reactie

hey,
    dank je wel voor je snelle reactie.ik heb de brochure gelezen,en er staat heel veel uitleg in.
    ik weet dat het beter is van de resultaten af te wachten.
    maar dan is er die angst en onzekerheid die zo knaagt.
    ik hoop nog steeds op een positieve afloop,maar ik en de rst van onze familie houden toch ook heel erg rekening ermee dat het niet goed is.
    want vanwaar anders die klachten?vanwaar het felle gewichtsverlies(afgelopen 2maanden -7kilo)?
    hoe gingen jullie om met die angst en onzekerheid?

sterre

Reactie

Ik zou er met veel mensen over praten. De last van angst en zorgen worden half zo groot als je het deelt met iemand die je kunt vertrouwen en waar je je veilig bij voelt. Meestal zijn dat familie en vrienden.

Reactie

dank je wel francine voor je reactie.
    ja,ik probeer er zoveel mogelijk met mijn familie over te spreken.
    maar ik wil mijn ouders niet nog meer belasten met mijn angsten en twijfels.mijn moeder is heel erg bang,en die onzekerheid doet haar geen goed.dus wil ik niet ook nog extra belasten.
    ze is odertussen alweer kilo kwijt.
    gho,kon ik deze tijd maar sneller doen gaan.
    binnen enkele dagen krijgt ze die biopsie.zouden ze dan al meteen meer kunnen weten,of duurt dat echt langer???

sterre

Reactie

Ik verwacht dat dit niet lang op zich laat wachten, gezien de ernst van de klachten en de ernst van de verdenking, maar het kan soms wel twee weken duren voordat de uitlag helemaal bekend is.

De eetlust is in het algemeen verminderd door pijn, misselijkheid, braken, een vol gevoel en algemene malaiseklachten. Bij patiƫnten die in aanmerking komen voor een in opzet curatieve behandeling is de voedingstoestand over het algemeen beter.

Om de voedingstoestand te handhaven wordt in het algemeen een diƫtiste geraadpleegd die eiwit- en energierijk voeding adviseert.

Reactie

hallo,

tom,bedankt voor je antwoord.ook al ken je de mensen niet persoonlijk die hier met je praten.het doet toch goed om erover te kunnen praten met iemand.
    ik heb er niet zo een goed gevoel bij,en dat groeit met de dag.
    de klachten schijnen ook te vermeerderen met de dag.
    maar is dat nu doordat ze nu weet dat er iets kan zijn,of is dat omdat het inderdaad zo snel kan toenemen?
    ik heb al veel over dit soort kanker gelezen,en wat ik lees is dat het bijna nooit goed afloopt.enkel indien er een operatie kan gebeuren zou dat de kansen verhogen.
    maar een operatie zou voor onze moeder toch nooit gaan,omdat ze door andere gezondheidsproblemen al een veel te zwak lichaam heeft.
    en het feit dat het zich in de staart bevind is ook niet goed voor een eventuele operatie.en dan zijn er nog die vlekjes op de lever...
    wat zou dit anders kunnen zijn?
    ze is vooral in de morgen misselijk met braakneigingen,kan dan niet of weinig eten.heeft dan pijn,ook naar de rug.
    na het nemen van haar pijnstiller is de pijn te verdragen,en voor de rest van de dag gaat het dan.wel is ze nogal moe,maar dat kan ook van iets anders zijn he?
    morgen die biopsie.ik sprak haar net nog,en ze heeft zo een schrik voor wat er uit de bus gaat komen.zelf heeft ze er niet zo een goed gevoel over,en ik durf haar ook geen valse hoop te geven.
    ik zou haar zo graag helpen,maar ik weet niet wat ik anders voor haar kan doen,buiten er voor haar zijn.
    ik zou zo graag willen dat ik hier binnen een paar weken kan komen schrijven dat het niet datgene is waar we zo voor vrezen.
    maar eerlijk gezegd,ik ben bang dat het allemaal anders komt.

als er iemand over wil schrijven,ik ben er ook voor jullie...

een angstige sterre

Reactie
Reageer op: alvleesklier en leverkanker.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief