alvleesklier en leverkanker.

Mijn moeder viel in een korte tijd erg veel af en begon geel tezien.
    Na wat onderzoeken bleek dat ze alvleesklier en leverkanker heeft.
    Tevens is verteld dat ze niet lang meer zal leven, misschien een week, een maand een paar maanden, dat weten ze niet.
    Wat staat mij tewachten, hoe snel kan zo iets gaan, is er echt niks meer aantedoen!
    Kan iemand mij iets vertellen!!
    Een bezorgde zoon

Reactie

Wellicht was je moeder een diabetes patient. Ik heb dit met mijn moeder meegemaakt en bij haar heeft het niet lang geduurd. De alvleesklier en lever zijn voor het lichaam erg belangrijk en als dit niet goed meer funktioneert door kanker, dan zal het inderdaad een snel aflopende zaak zijn. Je kan hier niets meer aan doen, helaas!

Reactie

Ha Marious, bedankt dat je reageerd, gecondoleerd met je moeder.
    Ze hebben nu een buisje geplaatst bij mijn moeder en de gele kleur neemt af.
    Hoe lang heeft het bij jouw moeder geduurd, vanaf het bericht tot overlijden!
    Heeft ze erg geleden??
    Kon jouw moeder nog goed slikken??
    We hebbemn het niet zien aankomen ondangs dat ze zo veel is afgevallen we gaven namelijk de schuld aan het verdriet die ze heeft omdat ze net haar man, mijn vader dus heeft verloren.
    Kan mij vwel voor mijn kop slaan maar daar schieten we niks mee op.

Reactie

Bezorgde zoon,

Heel veel sterkte!!! Las je bericht en ik moest ff reageren..

groetjes van senna

ps: woorden schieten verder tekort...vreselijk voor je..en je moeder natuurlijk

Reactie

mijn moeder is twee jaar geleden aan pancreaskanker gestorven. het heeft inderdaad geen half jaar geduurd nadat de diagnose gesteld was. eetlust verdwijnt volledig. dus aftakeling gaat snel. mijn moeder heeft haar laatste twee weken in een palliatieve instelling gezeten want pancreaskanker is een pijnlijke kanker. zorg ervoor dat je moeder vooral geen pijn lijdt en een goede pijnbestrijding krijgt. hoop om te genezen moet je niet hebben. vooral niet bij pancreaskanker. meestal wordt het veel te laat ontdekt.

Reactie

een bezorgde zoon,

Veel sterkte voor jou in deze donkere dagen of maanden van je leven ik las net je bericht je hebt je vader al verloren en nu je moeder ook nog dat valt niet mee voor je.

Heel veel sterkte en liefs,
    Serena

Reactie

Hallo Dirk, bedankt voor je bericht, mijn moeder wil thuis sterven. Ze is erg moe en slaapt heel veel. Ze probeerd wel te eten, als is het niet veel maar we halen haar op zodat ze aan tafel zit. Pijn heeft ze niet echt veel, dat zegt ze, of het waar is geloof ik niet helemaal, de dokter komt straks langs. Wat mij opviel is dat ze een hele dikke buik heeft en haar ontlasting stinkt vrezelijk, ze heeft het koud en ziet erg grauw, het is een bot met zakken als je mijn moeder ziet zitten. Dat buisje heeft haar wel haar gele kleur weggenomen.

Reactie

Zodra dat buisje verstopt raakt, zou het weer vervangen moeten worden. Dit zal in de meeste gevallen te laat worden gesignaleerd. Het buisje is overigens een noodgreep. Ik weet niet meer precies hoe lang er zat tussen het plaatsen van het buisje en mijn moeders overlijden, maar denk ongeveer een maand of 6.
    Je geeft zelf ook al aan, dat je moeder erg moe is; de laatste dagen zijn geteld.
    Overigens je mag jezelf in dit geval absoluut niet kwalijk nemen, dat je dit niet eerder hebt opgemerkt i.v.m. overlijden van je vader. Jouw moeder had deze ziekte al en is versneld door haar verdriet omtrent je vader. Gebeurt helaas vaak. Heel veel sterkte gewenst en profiteer omtrent afscheid nemen ervan dat je moeder thuis opgebaard wil zijn. Werkt heel goed op de nabestaanden, althans bij mij.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

hoi ik ben irma
    dit klinkt me bekend in de oren
    mijn man is in januari geopereerd aan de alvleesklier (pancreas)
    ze hebben dan de kop van de alvleesklier ,12 vingerige en de galblaas weggehaald
    maar na vier maanden heeft me man oo nog eens uitzaaingen aan de lever en lymferklieren
    we zitten nu in september maar ze kunnen me niet vertellen hoe lang mijn man nog heeft
    een paar weken tot een paar maanden
    maar bij me man kunnen ze verder ook nixs meer doen
    en dat geeft voor mij een machteloos gevoel
    ik weet precies wat je door maakt en is beslist niet makkellijk
    ik denk dat we dan nog een hele lange weg te gaan hebben
    jij vooral omdat jiji je vader nog eens kwijt ben
    jongen ik wens je heel veel sterkte toe
    en leef van dag tot dag en geniet nog van je moeder (nu het nog kan )
    groetjes irma

Reactie

Dag Mensen,
    Alvleesklierkanker (of Pancreascarcinoom) is mij helaas maar veel te goed bekend: mijn man stierf vorig jaar aan de gevolgen ervan. Hij heeft gelukkig nog 2 heel goede jaren, en 1 minder goed jaar gehad na de operatie (Whipple) waarbij de primaire tumor is weggehaald. Het is geloof ik wel een uitzondering, dat je het nog zó lang redt nadat de diagnose gesteld is !
    Mocht iemand na een (gedeeltelijk) functieverlies van de alvleesklier (die zorgt voor de spijsvertering) last krijgen van heel erg veel en vette ontlasting etc. , zorg dan dat je Pancreasenzymen (PANZYTRAT of dergelijke) van de arts krijgt ! Het is heel belangrijk dat je er zoveel van neemt als het lichaam nodig heeft, en niet de maximale 6 die per dag zijn voorgeschreven !!! Soms heb je er wel 20 nodig ! Helaas weten de meeste artsen niet dat dit zo is, en blijven ze veel te voorzichtig met deze medicijnen.
    Mijn man heeft nog TACE behandelingen in Duitsland(Prof Vogl) gehad, maar helaas heeft dit niet geholpen (en de IZA betaalde het niet !!).
    Schrijf me maar als je iets wilt weten, en sterkte allemaal !

Reactie

ik was 2 jaar al onder kontrole maar de internist wist niet wat aande hand is. toen had ik misselijk en veel afvallen,internist heeft alleen bloed naargekeken maar de bloed was helemaal goed dokter zij dat ik niets heeft,ik was helemaal mager geworden van 68 naar 54 zo mager was ik.mijn tumor was 10 cm bij 10,in nijmegen ziekenhuis radbout kon mij niet opereren. ze durven het niet. en ze zeg, je hebt paar maanden nog gamaar genieten doe maar wat je wil. ik vond zo erg wat ze tegen mij zo iets gezegd hebben, is mensen leven zo minderwaardig.maar ik ben in turkije geopereerd jaar 2005 tot nu toe gaat alles redelijk, maar ik ga elke jaar kontrole naar turkije .wie de hulp nodig is kan ik informeren.

Reactie

Beste Andrien,

Ik las je bericht. Bij mijn man is onlangs ook alvleesklierkanker ontdekt de tumor is 4.6 x 3 cm. Uitzaaiingen naar long lever en lymfklieren heeft hij ook nog erbij.
    Hij is nu al 25 kilo afgevallen en kan bijna niets meer eten. Door de zwakte kan hij niet meer op zijn benen staan en ligt nu al 1 week in een ziekenhuisbed.
    Opereren helpt niet meer. Hij heeft pas 2 keer chemo gehad. 1 week wel de week erna afgeblazen omdat de waardes niet goed waren, de week erna weer wel en de week daarna weer niet. Ze geven hem 20% kans niet overleving maar rekken. De chemo kan de tumor verkleinen of stilleggen zeiden ze. Na de 6e chemo kunnen ze pas een scan maken en dan weten we pas wat de chemo gedaan heeft. Je bent zo machteloos je kunt niets doen. Alleen maar wachten en wachten. Hoeveel tijd mijn man nog heeft zeggen ze niet. Je bent gewoon radeloos.
    Wat is het een verschrikking allemaal. waarom waarom.

Reactie

Mijn man zag ook geel, en had hoge koorts. Via een weblog van een dokter op internet, dokter Huis, kwam ik erachter dat het alvleesklierkanker kon zijn, en dat bleek achteraf ook. Dokter Huis zegt dat het ervan afhangt of de tumor in te kop of in de staart zit, en wat voor tumor het is. Als het in de kop zit dat wordt het sneller ontdekt omdat het dan sneller de galweg afsluit, waardoor de persoon geel wordt en het ontdekt wordt. En volgens hem komt er naast de adenauer tumor ook welleens een IMPT voor in de alvleesklier, en die kun je wel beter overleven. Het hangt daarvan af. Als je vragen hebt moet je hem eens mailen via die site van hem. Ook adviseert hij om je in Leuven te laten opereren door ene dokter Topal. Dat is volgens hem de beste.

Reactie

Neem,ook als ze in Nederland je geen kans meer geven, contact op met het UZ Leuven, Dr Topal!
    Wij kennen iemand die vlgs de chirurg in het Amc niet meer operabel was, maar in Leuven succesvol is geopereerd.

Reactie

Wat is het adres van deze kliniek cq arts. mijn moeder kan ook niet meer geopereerd worden,dus met andere woorden opgegeven.ze hebben haar tijdens het verblijf in het ziekenhuis niks gezegd over de ziekte,en dat ze die had.we kregen het maandag te horen van een arts terwijl we eigenlijk er naar toe gingen voor de diabetes van mijn moeder en hoe dat verder zou gaan.we zijn letterlijk keihard onderuit gehaald,door de artsen die allang wisten dat mijn moeder altvleesklierkanker had.

Reactie
Reageer op: alvleesklier en leverkanker.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief