Een wond die stinkt?

In mijn onderbuik heb ik een wond van een week oud(operatie gehad)
    Nu zijn vandaag de hechtingen eruit gehaald door de huisarts maar vorige week toen ik ging douchen in het ziekenhuis,zei de verpleegkundige dat ik geen zeep mocht gebruiken maar hoe voorkom ik nou dat stinken?

Reactie

Als een wond stinkt dan is dat een slecht teken. Ik zou nog eens terug gaan naar de arts die de operatie heeft gedaan.

Reactie

dat is doodweefsel, en dat gaat rotten.
    ik werk in de zorg en zie het regelmatig.

naar de huisarts gaan!

Reactie

Als een wond stinkt dan is dat een slecht teken. Ik zou nog eens terug gaan naar de arts die de operatie heeft gedaan.

elke wond stinkt dat is normaal.

Reactie

neeh hoor maak je geen zorgen want een wond stinkt altijd Tenzij er pus uit komt en rood wordt

Reactie

Wie kan mij helpen?
    Afgelopen periode ben ik bestraald in de liesstreek ivm een tumor.
    Nu is de huid, waar bestraald is, geheel open, daaronder rood en het stinkt.
    Heeft iemand hier ervaringen mee en is dit "normaal"?
    Lopen lukt bijna niet doordat de wond net in de huidplooi zit waardoor het nog eens extra pijnlijk is.

Ik hoor graag wat reacties!

Groet, Maria

Reactie

Hallo Maria, vraag aan je huisarts om een recept voor Fucidine crème/zalf. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Fucidine. Hoop dat het jou ook helpt.

Groetjes, Nina

Reactie

Hallo Nina,

Bedankt voor je reactie en tip!
    Ik heb nu Cetomacrogol...dit moet ik royaal aanbrengen op Engels pluksel.
    Dat verzacht/verlicht 🙂

Groetjes,
    Marika

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hai, gaat het al beter met de wond?

Reactie

Hallo!

De pijn is al een stuk minder door de zalf.
    De wond is wel nog open en iets groter geworden, deze moet nu gaan helen...dat zal zeker nog een week duren. Nog even volhouden dus...

Groetjes,
    Maria

Reactie

Hallo, ik ken jouw crème niet, maar blij te lezen dat het de goede kant opgaat. Beterschap!

Reactie

Jullie zijn niet goed wijs hier. Wikipediawijsheden rollen heen en weer, daarbij is een doos wijsneusjes opengetrokken. Hier vragen stellen en hopen op een slim antwoord is wel heel erg kotzichtig

Reactie

@wijsheid

Als je er zo over denkt wat doe jij dan in hemelsnaam op dit forum? Ga dan ergens anders spelen.

Reactie

ik heb een operatiewond van een week oud met oplosbare hechtingen. ik maak het iedere dag 2x schoon onder de douche en het ziet er allemaal goed uit. het is niet rood en er komt geen viezigheid uit maar toch stinkt het. wat moet ik doen?

Reactie

Wond gewoon goed schoon houden. Verder niks. Gaat vanzelf over.

Reactie
Reageer op: Een wond die stinkt?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief