Hallo,
Ik heb al enige tijd last van een likdoorn, dit gaf een wat vervelend gevoel tijdens het dragen van schoenen, dus ik besloot likdoornpleisters te kopen. Tijdens het dragen van de likdoornpleisters kwam ik er al vrij snel achter, dat mijn huid rondom de likdoorn wit begon te worden. De likdoornpleister bevat salicylzuur en dat zorgt voor een weke huid (volgens het internet en de pedicure). Likdoornpleisters worden dus enorm afgeraden. Nadat mijn huid er zo wit was geworden ben ik er mee gestopt. Nu is gelukkig de witte huid rondom de likdoorn verdwenen, maar de likdoorn zit er nog wel.. Het puntje wat op de likdoorn zat is verdwenen, dus last heb ik er niet meer zo van. Alleen uiteraard vind ik het cosmetisch gezien niet zo heel mooi ogen (dat er een geel rondje aan de zijkant van mijn voet zit). Naar de pedicure gaan is echt mijn allerlaatste optie, want ik heb bizarre voeten fobie. Heeft iemand wellicht nog een andere tip waardoor ik de likdoorn kan laten verdwijnen? Ik zal even een foto toevoegen met hoe de likdoorn er nu uitziet. (Sorry voor het ranzige beeld). Zou dit vanzelf langzaam verdwijnen of heeft dit toch nog hulp nodig?
Je zou die dan toch weg moeten laten halen. Vanzelf gaat die niet weg
Dat is balen.. Kan ik het zelf ook niet proberen weg te vijlen of raad je dit niet aan?
Dat is niet weg te vijlen. Komt snel steeds weer terug
Kan ik dan ook naar de huisarts gaan om het weg te halen? De pedicure is voor mij nogal een dingetje..
Ja dat kan
Hallo,
Wegens drukte had ik nog geen tijd om een afspraak te maken bij de huisarts voor mijn likdoorn. Ik heb wel om advies telefonisch advies gevraagd.
Nu smeerde iedere dag na het douchen sudocrem op mijn likdoorn in de hoop dat ie dan minder zal worden. Nu net zag ik dat er een stuk fel aan mijn voet hing (op de plek van de likdoorn). Ik heb voorzichtig geprobeerd het fel te verwijderen en dit is gelukt. Nu is de likdoorn ook weg (denk ik). Op het stuk fel zat de likdoorn met het gele puntje. Er zit nu nog een afdruk van de likdoorn op mijn voet met een klein gaatje erin.
Ik hoop dat de likdoorn nu weg is en weg blijft. Last heb ik er ieder geval niet meer van! En het gele plekje is ook eindelijk verdwenen. Zou de likdoorn uit zichzelf toch verdwenen zijn of moet ik nu alsnog naar de huisarts? Ik heb bijna vakantie, dus dan heb ik tijd.
Dat zal je even moeten afwachten. Dat kan ik zo ook niet beoordelen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies