Steken vanuit nek naar hoofd bij draaien.

Hey iedereen, waarschijnlijk is dit al wel eens gevraagd, maar ik vind nergens een duidelijk antwoord.
    Van tijd tot tijd (komt met periodes) heb ik namelijk een heel pijnlijk probleem.
    Als ik m'n hoofd draai (soms maar een heel klein beetje), lijkt het alsof er iets 'knapt' in mijn nek schuin achter. Het gevoel lijkt een beetje of er een straal bloed in m'n hersenen wordt gecatapulteerd (ik weet het niet anders te omschrijven). Het soort korten, enorm hevige pijn, waarvan je even helemaal in elkaar krimpt. Een paar seconden of misschien minuten later trekt het dan langzaam weg, maar meestal blijft dan mijn nek wel heel gevoelig voor een tijd.
    Is er iemand die dit probleem herkent, of misschien een idee heeft wat dit kan veroorzaken. Sommige mensen lijken het te herkennen, sommigen hebben geen flauw benul waar ik het over heb (en hebben er dan duidelijk ook nog nooit last van gehad!) maar tot nu toe heb ik nog niemand gevonden die mij een duidelijke antwoord kon geven.
    Alvast bedankt !!

Reactie

dit is iets voor een Chiropractor, laat die eens naar je nek kijken, het lijkt erop dat het daar niet helemaal goed zit. Succes. Brenda

Reactie

ik begrijp jou heel goed,ik heb dit ook al sinds mn jeugd.
    vooral als ik mn hoofd te snel draai.
    ik heb er eigenlijk nooit wat aan laten doen.
    ik denk dat het gewoon bij mij hoort.

gr tessa

Reactie

Ik heb dit ook al sinds ik jong ben! Het 'kraakt' inderdaad soms bij een beweging. Deze 'krak' wordt bij mij nog gevolgd door een 'pijnstroom'. Het is een pijnlijk gevoel en de plek lijkt warm te worden dan! Heb jij dit ook? Heb dit altijd wel op dezelfde plek (altijd links, nooit rechts)

Reactie

Dit probleem heb ik dus ook al van jongs af aan! Dacht echt dat ik de enige was! Het gebeurd zo nu en dan maar die pijn is soms ff niet te verdragen! Iemand een idee wat dit is en hoe dat komt?

Reactie

Toch maar eens naar een chiropractor.

Reactie

Ik ben een meisje van 17 jaar en had dit hiernet ook voor bij het sporten! Ik zocht wat info en kwam meteen hierop. Ik kon het aan mijn trainers niet beter uitleggen dan een krak, een warm gevoel en een straal bloed die naar mijn hoofd ging met een stekende pijn van korte duur. Weet echt niemand wat dit is?

Reactie

Dit is voor alle mensen die ook hetzelfde probleem hebben.

Ik ben 13 en heb dit probleem al sinds mijn 11de. Het is niet erg maar het doet wel verschrikkelijk pijn, een tip is om even rustig te gaan liggen of zitten om even rust te pakken. Ik heb lang gezocht naar iets wat echt werkte maar niks is perfect.

Ik leer er nu gewoon mee leven het gaat bij mij in ieder geval niet meer over. (de dokter vertelde dat je er overheen kan groeien)

Bedankt en succes❤️

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Het komt door de aangezichtszenuw die dan even in de knel zit. Het zit ook maar aan een kant, niks aan te doen. Het is in feite een migraine variant. Heel vervelend, de pijn is echt verblindend/verlammend.

Reactie

Dit heb ik inderdaad ook veel gehad in mijn jeugd. Dan voelt een plek op je hoofd ineens erg warm. Ene grote pijnscheut. Ik dacht hier vandaag aan en dacht, laat ik het eens opzoeken. Nu ben ik al 10 jaar verder sinds de laatste keer dat ik het heb gehad (ben nu 23) dus ik denk dat je er overheen kan groeien?

Reactie

Ben nu 75 jaar al van jongs af aan al last van.
    Het komt totaal onverwachts maar wel bij een draai beweging zowel als rechts als links.
    Ben er dus niet overheen gegroeid.
    Niet mee naarde dokter geweest het is niet anders.

Reactie

sinds mijn 25 ste heb ik ook van die pijnscheuten in mijn nek. Altijd aan een kant, vreselijk pijnlijk .  Pijn ebt snel weer weg. Ben nu 54 en heb deze “krampen” ongeveer 15 maal gehad. Wie weet wat het is en of er iets aan te doen is.

Reactie

Het kunnen natuurlijk spierkrampen zijn. Ik zou je willen aanraden om daarmee naar een fysiotherapeut te gaan

Reactie

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb dit al enkele jaren. Het was eerst iets wat slechts enkele keren per jaar voor kwam, maar momenteel heb ik het dagelijks. De steken zijn soms makkelijk te reproduceren, door mijn hoofd te draaien. Ik heb het m.n. op de linker zijde  van mijn achterhoofd. dicht bij de onderzijde van mijn schedel. Maar er zijn ook perioden, dat het weg lijkt te zijn.

Het overvalt je iedere keer weer als je zo'n tik op je achterhoofd krijgt. Ik ga toch maar eens naar een doctor.

Reactie

ik herken het helaas.

ik heb het ook elke dag een stuk of 10x ofzo.

Bij mij zit de knak en pijnscheut precies in het midden onderaan mijn schedel, dus zeg maar de aanhechting van de nek naar het hoofd.

De pijnscheut duurt maar een paar seconden maar is wel erg.

Omdat ik het nu zo vaak heb kan ik het nog net verbergen.

Ik werk in een winkel en als ik mijn hoofd naar voren buig vanuit een lage positie dan gaat het steevast fout.

Als ik mijn hoofd ween en weer en op en neer draai hoor ik letterlijk gekraak, dus ik vermoed dat er spieren en pezen over elkaar heen draaien die daarbij ook af en toe een zenuw daarin meenemen wat de pijn en het warme gevoel geeft.

Ben er nog niet mee naar de dokter geweest maar ik heb mezelf voor genomen dat als ik er niet meer normaal meer door kan functioneren dat ik dan wel naar de dokter ga.

Herkend iemand dit die er mee naar de dokter geweest is?

mvg,

Arno.

Reactie
Reageer op: Steken vanuit nek naar hoofd bij draaien.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief