Vreemd Gevoel In Hoofd / Concentratie Problemen

Hypothyreoidie, diabetes, depressie, psychogeen

Reactie

Hypothyreoidie, diabetes, dat kun je toch in je bloed zien? Want dat was gewoon in orde!
    Thanx

Reactie

ik herken me precies in al jullie verhalen over hoe wazig dat gevoel welnie is en dat het eigelijk heel het leven vernaait. om het zo maar te zeggen.

het irritante is, ik lees hier alleen maar klachten. niet lullig bedoel fzo, maar waar staan de echte oplossingen hiervoor?
    zijn die er wel? of is het al iemand gelukt om van zijn/haar problemen af te komen? zoja, hoe dan vertel het me?

mensen die dit rotte wazige droomgevoel niet hebben, begrijpen het helemaal niet. t valt me trouwens ook op dat iedereen vele testen hebben gedaan en dat er nogal vaak uit komt dat alles oke is? vaag hoor! mijn bloedtesten zeggen precies tzelfde en ik ga naar de GGZ maar erover praten helpt echt niet hoor. het onwerkelijke gevoel blijft:S

owja ik ben 16 en voordat ik dit gevoel had ging mijn leventje als puber prima. nu niet meer:( ik mis vooral mijn vreugde, blijheid en het gevoel om te leven.
    en dan nog iets, ik sta er echt niet op te wachten om nog jaren als een 'zombie' verder te leven. gelukkig kwam ik dit tegen, want ik d8 dat ik gek aant worden was!

Sterkte mensen!

Reactie

Ja, dat lijkt er inderdaad op, alsof je liever wegblijft uit de realiteit, uit het volwassen worden. Dromen nemen je mee naar een andere wereld maar ze weerhouden je stappen te nemen in het hier en nu. De vraag is dus volgens mij wat je weerhoudt wakker en fris te zijn en de dag met open ogen te ontmoeten. Is er iets dat je tegenstaat, of dat je met je meedraagt uit je oude realiteit? Als puber heb je het goed gehad, maar ervoor, hoe was het toen? En lijkt je huidige gedrag niet op waar je toen misschien last van had. En trouwens, oplossingen creeer je zelf als er niets medisch mis is met je maar je wel psychisch niet zo lekker voelt. Goed dat je de vraag stelt, dan kunnen de antwoorden gaan komen...

Reactie

Hey hoi,

Zoals je hier boven hebt gelezen, heb ik ook die klachten GEHAD...
    Ik ben er na 10maanden van afgekomen, weet niet hoelang jij hier al mee rond loopt?
    Oplossing is denk ik bij iedereen toch anders,
    wat goed mij heeft geholpen, is accupuntuur, en haptonomie, en iemand in vertrouwen nemen, die dicht bij je staat, en ook vaak ziet.
    ENNN, hoe wazig en naar ik mij ook voelde, ik bleef naar mn werk en alles gaan..
    Ik ben bij mijn tante tijdelijk gaan wonen, en die heeft mij elke ochtend uit bed en alles 'getrapt'.
    Want als je je eraan overgeeft, blijf je erin hangen.

GGZ ben ik ook geweest, met mensen etc praten,
    maar voor mijn gevoel heeft dat niet gewerkt..
    Heb zelfs de dagbehandeling daar gevolgt..waar ik heel snel mee ben gestopt.

Ik denk toch dat je echt je eigen weg er een beetje in moet vinden, wat bij je past?
    Veel mensen vinden bijvoorbeeld haptonomie te zweverig..

Heel veel succes ermee, en hoop dat je hier toch een beetje wat aanhebt!

Reactie

Als de artsen doe jou gezien hebben geen reden zien om je aanvullend te onderzoeken omdat je geen zorgelijke symptomen hebt die met meer medisch onderzoek opgehelderd zouden kunnen worden, is het vrij zinloos, kostbaar en onnodig belastend voor de patiënt. Blijkbaar liggen je klachten niet zozeer op medisch gebied maar meer in je persoonlijkheid of mentaal, dat je angstig geworden bent. En daarvoor kun je juist heel goed naar een psycholoog gaan. Ik hoop dat je begrijpt wat ik zeg en dat je je er niet door beledigd voelt. Ik zeg het om je verder te helpen want volgens mij zit je in de medische hoek op dood spoor, en is het zonde van je tijd die je aan zoveel leuke dingen zou kunnen besteden of aan gericht onderzoek en behandeling van je angsten.

Reactie

uhm ik zal eens wat over mijn geschiedenis vertellen. ik zat op het vwo, maar door de stress ben ik dit schooljaar naar de havo gegaan. het bevalt me prima op havo. verder ben ik altijd wel dromerig geweest, maar ik heb me wel altijd mezelf gevoeld en gelukkig. maar het echte probleem nu is dat rare gevoel, wat ik geen naam kan geven. ik heb het rare gevoel al sinds de herfstvakantie, 2 maanden geleden dus. nu maak ik elke dag anders mee. skivakantie ging ook niet goed, terwijl ik dat al een paar jaar zonder moeite doe:S ik kon wel naar beneden skiën, maar dat gevoel van genieten, adrenaline en dat soort gevoelns. die waren er gwn niet. echt raar, want skiën doe ik normaal juist heel graag!

Op stap gaan beleef ik ook anders dan normaal, dan word ik heel snel al heel wazig. het gevoel alsof ik er niet ben word dan heel erg versterkt.

kortom om het niet te lang te maken: alles is dus veranderd door dat ene gevoel!

maar echt heel erg bedankt voor de tips! ik zal uitproberen wat goed voor mij helpt. en fijn om te weten dat het gevoel ooit weg kan gaan. tot nu toe blijf ik ook werken, naar school gaan en mijn sociaal leven volgen. dit gaat wel met grote moeite allemaal, maar ik doe best.

owja. raar trouwens dat er geen woord of naam voor dit rare gevoel bestaat. zo is het heel moeilijk om aan andere mensen uit te leggen wat dat nare gevoel precies is.

Reactie

Ik heb precies hetzelfde wat Hidde bij t eerste bericht geschreven heeft. ik heb dat gevoel al 3-4 jaar ik hoop nar een snelle oplossing

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Kijk hier eens naar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fibromyalgie

Reactie

Heeey 'waaazig'...

Was benieuwd hoe het met je gaat?
    Heb je al stappen ondernomen?
    Succes!

Groetjes

Reactie

Is het niet heel normaal dat sommige mensen een wat dromerige persoonlijkheid hebben?

Reactie

Dromerigheid en wat afwezig zijn is een gezonde manier om met stress en spanning om te gaan.
    Op het moment dat de persoon zelf als de omgeving hier last van krijgt zou je pas kunnen spreken van een opvallende afwijking.

Reactie

Lees http://nl.wikipedia.org/wiki/Sangu%C3%AFnisch http://nl.wikipedia.org/wiki/Sangu%C3%AFnisch en Flegmatisch: http://nl.wikipedia.org/wiki/Flegmatisch

Reactie

Bedankt voor de intresse in hoe het met me gaat!
    Ik kan wel zeggen dat het ietsjes beter gaat. Ik raak er namelijk steeds meer aangewent om zo te zijn en dat voelt wel iets prettiger aan.
    Maar natuurlijk blijf ik wel zoeken naar een oplossing.
    en de vorige keer bij de ggz heb ik wat testjes moeten maken en daaruit word er overlegd wat ik 't beste kan doen om weer mezelf te worden.

Groeten.

Reactie

Heb al 8 maanden dezelfde klachten als die van Hidde ! Ik heb al alles geprobeerd. Bloed is al 8 keer getrokken, al bij de neuroloog geweest, ...
    Iedereen denkt dat ik het maar in men hoofd steek. Nou ik weet zeker dat dat niet zo is. Ik wil er echt iets aan doen maar je weet gewoon niet wat te doen. Ik hoop dat er hier ooit eens iemand gaat afkomen met een oplossing of gewoon dat ik op een dag opsta en dat het allemaal voorbij is !

Groeten
    Benj

Reactie
Reageer op: Vreemd Gevoel In Hoofd / Concentratie Problemen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief