Vreemd Gevoel In Hoofd / Concentratie Problemen

he mensen.

Ik heb al meer dan 5 maanden last van dit probleem. Ik heb veel geprobeerd met enkele successen die vervolgens weer terug kwamen.

-wazig zien

- druk op hoofd / achter ogen / boven mijn oren. / oor suizen. / verstopte neus /voorhoofd.

- concentratie problemen/voornamelijk spierpijn nek /hoofd. Maar soms ook verspreid op andere plekken zonder hiervoor bewogen te hebben.

- trillingen / niet kunnen slapen wegens slechte ademhaling / hartkloppingen/ vraar gevoel bij longen / hart/ maag ( borrelend gevoel)

- drank intolerantie / bij roken wordt het erger. Auto rijden is bij mijn geval niet aan te raden wegens wazig zicht / brandende ogen.

Het begon allemaal met mijn ogen en keel. Een rare aanval ik kreeg bijna geen adem werd duizelig kon geen licht of geluid verdragen ging op bed liggen niks hielp de dokter dacht aan een migraine aanval hij adviseerde 2sterke medicatie te nemen zoals advil. Het hielp niks en ik had het gevoel dat mijn hart steeds sneller ging kloppen. Een paniek aanval was de volgende suggestie hier heb ik anti angst/stress medicatie voor gehad. Ik kon slapen maar de volgende dag weer zoon aanval steken op Mn borst ik dacht dat ik dood ging de ambulance kwam en gaf aan weer een paniek aanval. Daar ga je dan vanuit aangezien ik geen idee had wat het anders kon zijn. Later Iging ik hiervoor naar de dokter ik zag zo wazig dat ik het niet meer vertrouwde, hij geeft aan dat ik griep heb koorts 39 graden.  Als ik langer als een week dezelfde symptomen had moest ik terug komen. Dezelfde week kreeg ik symptomen als opgezette klieren keelpijn / hoofdpijn / oorsuizen slecht zicht. Weer naar de dokter die mij doorverwees bloed te prikken. Dus ik vervolgens bellen voor de uitslag. Het was allemaal goed dus hoefde niet langs te komen. Maar ik zat nog Steeds met dezelfde klachten. Ik ging toch naar de huisarts invaller alweer die tegen me praatte alsof ik pshigisch niet in orde was. Ik ben niet dom tuurlijk kan je in je hoofd last hebben van bepaalde dingen waarmee een pshygoloog je Beter kan helpen als een arts. Maar ik zat met die klachten die steeds erger werden. Ik Google Candida waarbij ik deels van mijn klachten voorbij zag komen. Oregano olie + visolie + geen suiker dit 3 weken geprobeerd de symptomen werden minder ik kon eindelijk weer zien zonder dat alles bewoog en wazig was. Die avond kreeg ik weer een soort aanval in bed ik durfde geen oregano olie meer te nemen wegens de candida die of symptomen ik voelde ze allemaal tegelijkertijd. Ik ben gestopt met de oregano en geloof me ik heb me nog 2 week fit gevoeld. Met de gevolgen van dien ik weer ongezond ben gaan leven.  Plots begonnen mijn klachten weer maar nu erger als de vorige keer , ik kon geen licht verdragen dus zonnebril op, last van ademhaling spierpijn. Een constante druk op mijn hoofd een soort band die te strak zat. En nog wat andere vage klachten. Ik begon weer met mijn oregano olie ik Google probiotica waarbij ik appelazijn troebel tegen kwam.  Dit gecombineerd en het ging maar ik kreeg nieuwe klachten tintelingen in mijn nek het gevoel van flauwvallen weer naar de dokter. Ik  vertel hem dat ik last heb van mij hoofd hij ziet dat ik verkouden ben en geeft mij een neuspray mee waar prednison in zat. Waarbij ik al wist dat dat averechts werkt bij schimmel. Ik gebruikte het toch en kon bijna niet meer ademhalen. Gelijk gestopt en zout neussoray gekocht + acrylZuur strong. Mijn dagelijkse zelfbedachte recept : oregano olie+ acrylzuur+neus spray + visolie + vitamine c en. E . Het hielp maar voor mijn gevoel niet gevoeg dus ik maar weer bellen naar de huisarts tijdens mijn bezoek eerlijk geweest over dat ik mijn eigen diagnose had gesteld op basis van mijn klachten. Hij gaf mij gelijk, en ik kreeg een week medicatie mee om te testen.het kan zijn dat ik suikerziekte heb waardoor mijn weerstand slecht is. Hier heb ik nog geen uitslag over.

En raad eens ? Het gaat 20x beter als eerst.

• nog steeds niet helemaal, maar ik ga deze kuur afmaken tot mijn klachten hopelijk zijn verdwenen.

Wie weet dat ik iemand kan helpen hiermee, dokters geven niet vaak de diagnose candida overgroei. Het kan leiden tot vrij diverse klachten. Waardoor het moeilijk is om te vinden.

Reactie

Als er echt zo weinig uit de onderzoeken kimt moet je ook eens kijken of je misschien verkeerd ademt. Zoek eens op ‘chrinische hyperventilatie’, en kijk of daar misschien de oorzaak en de opkossing liggen.

Reactie

Hallo hidde heb je er nog steeds last van?

Reactie

Wil geen hele verhaal schrijven maar jullie helpen allemaal, heb het ook allemaal gehad en komt soms terug en heb er jaren ervaring mee... oplossing is gezond eten en niet vettig en een tijdje van alcohol afblijven en genoeg water drinken en 8 a 9 uurtjes per dag slapen. Gaat vanzelf dan over na een 3 tal weekjes maximum. Nu willen jullie ook weten hoe het komt wss? Een inbalance van de slechte en goeie bacterieen in de darmen! Een slechte darmflora dus... eet genoeg vezels en niks vettigs en de "brainfog" verdwijnt van zelf... het is niks ernstigs geen zorgen daarover... als je meer wil weten daarover kijk filmpjes op youtube met het onderwerp "brainfog" dan vertellen ze u allemaal dat slechte koolhydraten en suikers de boosdoeners zijn. Op een paar dagen tijd clean te eten voel je je al pakken beter en in de tussentijd een goeie tip draag een zonnebril zodat het hoofd niet overspannen raakt door teveel blote licht aan de ogen. Succ6 allemaal

Reactie

Hallo allemaal,

Ik heb erg veel aan dit forum gehad en vind dat ik daarom een antwoord verschuldig ben aan de vele mensen die er naar zoeken. Vaak lees je dat mensen als ze van hun klachten af zijn helaas niet de oplossing opschrijven, dus dat zal ik wel proberen te doen.

Ik had last van een wattig gevoel in mijn hoofd, was niet volledig geconcentreerd, druk achter de ogen, piep in de oren en was angstig. Vooral om dit laatste te erkennen als zeer sociale jongen die altijd midden in de maatschappij stond is lastig.

Stress en druk - en ook slechtere aandacht voor mijn lichaam - hebben er toegeleid dat de klachten langzaam maar zeker zijn gaan opspelen. Uiteindelijk heeft een hyperventilatie er toe geleid dat ik bang werd deze weer te krijgen. De klachten die ik beschreef werden erger en hoe meer ik er op ging letten, hoe erger ze werden. Het gevoel van watten werd erger, piep in de oren, wit wegtrekken en nog veel meer.

Nu, 2.5 jaar verder na echt alles geprobeerd te hebben is de oplossing simpeler dan ik dacht. Angst. Angst zorgt ervoor dat ik steeds meer gefocust raakte op mijn klachten, waardoor die erger werden, ik minder comfortabel werd etc. etc. Alsof ik in een neerwaartse spiraal terecht ben gekomen.

Ik heb Chlomipramine 100mg genomen als angstremmer (anti depressiva) en dat heeft mij geholpen samen met diverse gesprekken bij de psycholoog weer verder te kunnen. De last blijft af en toe, maar ik kan er nu beter mee om gaan en ik weet zeker... hoe meer ik het accepteer hoe beter en lekkerder ik me voel.

Heel veel succes met jullie klachten. Ik hoop dat dit bericht jullie verder helpt !

Groet,
    Thijs

Reactie
Reageer op: Vreemd Gevoel In Hoofd / Concentratie Problemen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief