Vreemd Gevoel In Hoofd / Concentratie Problemen

Vitamine B12 tekort ?

Geeft veel klachten en wordt

Niet altijd ontdekt

Reactie

Vitamine b12 tekort. Duidelijk. Maar je hoeft er niet mee naar de dokter te gaan want die doet daar niet aan, weet daar niks vanaf en zal, op advies van de zorgverzekeringen die de dokters achter de vodden zitten, altijd ontkennen dat b12 gebrek een probleem is. Dat vertelde mijn bloedeigen dokter tenminste. Injecties helpen alleen en dat wordt vergoed maar pillen moet je zelf betalen maar die helpen niet als het probleem de opname is. En de zorgverzekeringen willen niet betalen, omdat er te veel mensen met b12-gebrek zijn. Dus ontkennen maar. Volgens mijn dokter dan.

Reactie

Heb al jaren een naar gevoel in mijn hoofd .Ook de andere door jou genoemde klachten zijn mij niet vreemd.Heb problemen met mijn immuunsysteem .Na vele consulten bij div. artsen bleek het een vit b12 te kort te zijn. (chronisch )Krijg nu aljaren spuiten,maar helaas zijn de klachten gebleven omdat het te laat ontdekt werd.Zou dit bij jou ook het geval kunnen zijn?

Reactie

Reageerder 10

Ik herken me enorm erg in jou verhaal. Ik ben 18 jaar en heb geen besef van tijd, locatie, belangrijke dingen intereseren mij niet. Bijvoorbeeld het tehoren krijgen dat mensen in mijn omgeving ernstig ziek zijn maakt mij niks uit. Op school maakt het mij niks meer uit als ik een 2 haal etc.

Dit is bij mij allemaal begonnen in 2016, Ik had mijn laatste examen gemaakt op mavo en die avond heb ik met een paar vrienden een paar biertjes op. De ochtend erna had ik het gevoel dat ik nogsteeds aangeschoten was, dit gevoel heb ik nu ( elke dag ) nogsteeds. Ik word er helemaal gek van. Ik wil de mooie dingen in het leven kunnen beleven en kunnen genieten. Zoals ik nu leef is dat niet zo. Niemand in mijn omgeving snapt me, als ik al de berichten hier boven lees zie ik dat jullie snappen wat ik heb.

De meeste berichten zijn ruim 9 jaar oud,  hopelijk zijn er oplossingen van jullie.

Thanks mensen.

Reactie

Hoi hidde heb het smorgens bijna maar niemand komt er achter ben nog steeds op zoek kloote

Reactie

Dag allen,

Bij waat ik hier allemaal lees, moet ik meteen denken aan prikkelverwerking. Het kan zij  dat de hersenen de hoeveelheid prikkels niet goed kan verwerken.  En in het verlengde daarvan denk ik aan ADD. Al vaker genoemd hierboven. ADD is in de hersenen te herkennen door het meten van hersenactiviteit. Google maar eens. Als het dit is, dan zijn er manieren/structuren te leren. Rust en activiteit afwisselen. Maar dat gaat niet vanzelf en/of makkelijk. Het kan betekenen dat je je manier van leven erg moet veranderen. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Btw ik ben geen arts of psycholoog, heb wel ervaring wbt ADD. En als ADD of iets anders qua prikkelverwerking uitgesloten wordt, probeer dat dan ook als een stap dichter naar de oorzaak te zien.

Reactie

Na lange tijd meelezen hier, en herkennende problemen te herkennen deel ik hier graag mijn ervaring. Ook, wetende hoe het is te leven met dit probleem. En in deze topic verder niks over terug te vinden.

Bij mij moet het ongeveer een jaar of 10 geleden begonnen zijn. Vaak traden de bekende symptomen op.

Symptomen zoals;

Vermoeidheid, Energieloos, Hoofdpijn, Rare druk op het voorhoofd, Duizeligheid, Concentratieproblemen, Geheugenverlies en zoveel meer!

Ik ging hiermee 3 jaar geleden naar de huisarts, waarbij ik helaas steeds weer van het kastjes naar de muur gestuurd werd. En het vaak niet verder kwam dan bloedtesten. En medicatie. Die me helemaal geen stap vooruit helpte.

Na dit alles beu te zijn, ben ik dan maar op het aanraden van mijn ouders naar een psychiater gegaan. Die steeds weer alles op alles zette om toch maar iets te vinden.

Eerst starte er een lange behandeling van medicatie, denkende dat ik een depressie /burn-out had.

Wat later bleek dat de medicatie geen invloed had op alle symptomen en ik me ook helemaal niet beter voelde. Dus er ook wel verder moest worden gezocht.

Na dit alles werden uitgebreide bloedafnames genomen, waarbij heel veel waarden gecontroleerd werden en ook hier weer geen verdere problematiek uit voort kwam. En alles binnen de waarden en normen was gingen we maar verder.

Dan maar slaaptesten doen!? Kwam het door een slechte slaap? Slaapapneu? Ook dat niet...

Weer volgende een hele boel controles, helaas zonder enig resultaat;

-CT-Scans van de hersennen

-Fybromealgie?

-ADD?

-CVS?

-Diabetes?

-Leverziekten?

Na dit alles en steeds weer zonder resultaat waren we bijna ten einde raad en kwamen we tot de laatste oplossing. Een EEG & EP ERP test. Een test die 19 punten in de hersenen test en controleert. Blijkbaar, een test waar niet meteen aangedacht wordt bij deze symptomen. Want heel erg veel vind je niet terug op het internet. Jammer! Want dit heeft voor mij eindelijk de oorzaak gevonden!

Bij mij is vastgesteld uit deze test, dat er een bepaalde afwezigheid van suppressie is in de hersenen. Dit op het centrale gedeelte. Hierdoor worden niet alle prikkels juist verwerkt en worden de hersenen zeer snel overbelast. Je kan het vergelijken met een filter die zich centraal in de hersennen zou moeten bevinden. Deze filter zoi de prikkels moeten aansturen naar correcte delen van de hersenen. Dat gebeurt in dit geval niet, waardoor alles veel drukker wordt en ze overbelast geraken. Hierdoor krijg je een overvol gevoel in de hersennen, en gaan hierdoor niet meer normaal functioneren. En krijg je op termijn te maken al deze bovengenoemde symptomen.

Medicamenteus is er een oplossing, hiervoor werd me iets voorgeschreven. Dus dit blijft afwachten. Verdere mogelijke oplossingen zijn meer ontspannen, drukke of luide geluiden bannen, meditatie(al geloof ik hier minder in) etc. Eigenlijk je hersennen tot rust laten komen dus.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan!

Reactie

1. Beste,ik kan me helemaal vinden in jullie verhalen,ik heb dit nu 13j en je wordt idd moedeloos als je talloze onderzoeken laat doen en telkens negatief(maar goed ook).ook iedere keer als je uw verhaal doet wordt je niet gelooft.dan ga je namelijk zelf op zoek.DEPERSONALISATIE,klinkt erg maar is gewoon te genezen zonder enige medicatie.de bal ligt in uw eigen handen,LIVE YOURE LIFE 😉
    Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Erg late reactie, maar misschien heb/had je last van dissociatie?
    - Derealisatie en/of Depersonalisatie

Reactie

Hallo,

Zou het kunnen dat je  heel gevoelig bent en dat je dus heel veel prikkels absorbeert?  Ik heb namelijk last van dezelfde symptomen die jij beschrijft.   Ik heb veel last van stress en slaap slecht.  Heb recent ontdekt dat ik hoogsensitief bent en dus gevoelig voor depressie, burn-out enz  Misschien moet je de test eens doen van Elaine Aaron?  En als dat het verdict is dan raad ik je aan om alles rustig te doen, op jouw tempo, veel in de natuur wandelen en niet te veel piekeren...

Succes en veel geluk.

Reactie
Reageer op: Vreemd Gevoel In Hoofd / Concentratie Problemen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief