Vreemd Gevoel In Hoofd / Concentratie Problemen

Ik heb al anderhalf jaar last van duizeligheid onzeker gevoel .Ik ben prikkelbaar kan me niet concentreren . Allerlei onderzoeken gehad ze konden niks vinden. Het was stress zeiden de artsen die ik bezocht heb.Ik loop op moment bij een psycholoog en fysio voor de ademhaling maar schiet niks op.Iemand een suggestie die voor mij relevant is.Ger

Reactie

Doe eens de volgende testen:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/

Reactie

Hallo, ik heb precies de zelfde klachten. Heel vervelend wereld word erg klein zo omdat ik er 24/7 last van heb.ook al allerlei onderzoeken gehad maar komt ook niks uit. Weet jij inmiddels al wat het is?

Reactie

Allen,

Dit is een oud topic, maar ik vraag mij af of jullie inmiddels van de klachten af zijn en hoe jullie dit hebben gerealiseerd. Ik ervaar regelmatig hetzelfde, het ene moment erger dan het andere. Nu heb ik as we speak iets bij mij heb ontdekt wat in ieder geval voor nu lijkt te werken. Ik studeer fysiotherapie en daardoor weet ik een en ander over houding. Mij veel op (ook omdat ik wat nekklachten kreeg, spierspanning) dat mijn nek erg ver naar voren stond t.o.v mijn lichaam. Ik ben dit gaan corrigeren, dus nek naar achter en hoofd wat meer naar beneden. Hierdoor staat je nek wat rechter en ontspannen je nekspieren meer. Wat mij opviel is dat ik ineens wat scherper werd ook. Hoe dit kan weet ik niet precies, maar voor m'n gevoel heeft het misschien te maken met een eventuele gedeeltelijke 'afknelling' van bloedvaten dan wel zenuwen die naar je hersenen gaan. Pin me er niet op vast, maar voor nu werkt het voor mij.

Veel sterkte iedereen

Reactie

Kijk eens op ADD Wikipedia!!!!.

Reactie

Hallo San ik ben eigenlijk nog niks verder gekomen op moment werkt mijn hoofd ook even niet mee zwaar gevoel moet van de psycholoog alles opschrijven wat het met me doet hij vindt dat het goed gaat met mij nou ik vind nog van niet moet in september bij hem terug komen.De ademhaling is volgens de fysio weer in orde ik wacht maar weer af wat er gebeurt Ger

Reactie

Hallo Ger,  met mij gaat het nog niet beter, hen nu hormoon pleisters hopen dat die wt verlichting gaan brengen. zit in de pre overgang dus ze denken aan hormoonschommelingen. anders wil huissarts antidepresivia proberen. ik ben er eigenlijk op tegen maar dit kan ook niet langer zo.

Reactie

@An, je zou natuurlijke progesteroncrème kunnen gebruiken, naast goede voeding en bepaalde supplementen. Veel mensen hebben allerlei tekorten, onder andere magnesium en vitamine B. In onze voeding, zeker in dingen als witte rijst, zit weinig aan voedingsstoffen. Dat kan op zich al voor allerlei vage klachten zorgen.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik weet wat je waarschijnlijk last van hebt. Ookal is het een heel oud topic, ik zie nog steeds dat mensen reageren.

De omschreven klachten passen perfect bij 'Derealisatie of depersonalisatie.  Deze gaan vaak samen.  Ik heb het zelf ook. Al 11 jaar, ik zoek zelf nog naar genezing helaas. Maar het schijnt over te kunnen gaan.

Reactie

Over gaan?

Hoe dan?

Reactie

hier hetzelfde. Moedeloos wordt je er van. Kwam dit tegen. Misschien is dit iets om te checken. Lijkt beetje wazig maar ik ga het ook ff uitzoeken. http://www.elektrogevoeligheid.nl/symptomen-van-elektrohypersensitiviteit/

Reactie

Laat alsjeblieft je schildklier testen bij een endocrinoloog. TSH alleen zegt niet veel over de functie van de schildklier. Je moet ook je T3 en T4 laten testen en je schildklier antistoffen. Dit doet me sterk denken aan een auto-immuunziekte van de schildklier zoals Hashimoto of Graves. Ik heb zelf Hashimoto en dat heb ik nog maar recent ontdekt na jarenlang van het kastje naar de muur te zijn gestuurd. Gewone huisdokters testen vaak enkel op TSH en die waarde kan van dag tot dag schommelen, dus daar weet je bitter weinig mee omdat het een momentopname is. In mijn geval is mijn TSH zelfs vaak volledig normaal, net als mijn T3 en T4. Maar ik heb wel verschrikkelijk veel antistoffen, wat wil zeggen dat mijn lichaam mijn eigen schildklier aanvalt (= auto-immuunziekte).

Reactie

Je hebt depersonalisatie  derealisatie!!?

Reactie

Ja hoor ik herken t zeker roken mee stoppen natuurlijk, ik heb ook duizeligheid niet vast op de grond staan en zwaar hoofd en nek , ik denk zelf evenwicht orgaan en stress  heel vervelend

Reactie

Ken het....slaapapneu (osas). Laat eens een slaaponderzoek doen misschien leverd dat wat op

Reactie
Reageer op: Vreemd Gevoel In Hoofd / Concentratie Problemen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief