Warm hoofd

Ik herken ook het warme hoofd, handen en voeten. M.i. komt het bij mij door verstoring van mijn autonome zenuwstelsel. Ik ben nl. ook erg duizelig erbij en heb een lage bloeddruk die op dat moment niet goed omhoog gaat. Heb er ook een soort angstig gevoel bij. Ben nog in onderzoek, maar vermoed dat het ergens in de hormoonhuishouding zit. Mvg. Theo

Reactie

Mijn dochter heeft deze klacht van heet/warm in het hoofd met daarbij ook een misselijk gevoel/ niet lekker/ vermoeidheid/ pijn in de benen 1,5 jr lang gehad. Het was zenuwslopend omdat zij de klachten zo goed als dagelijks had. De huisarts dacht dat het met de groei/ hormonen te mkn had en dat het zou verdwijnen nadat zij was uitgegroeid. In het zh bij het 1ste bezoek was het dat zij naar de psycholoog moest. De psycholoog vond het een lich.kl en verwees terug naar zh. Ik had niet stil gezeten en kwam via medici in de fam. achter dat het de Diane-35 pil zou kunnen zijn die de huisarts tegen acne had voorgeschreven. Nadat mijn dochter 3,5 tot 4 mnd met de pil gestopt was verdwenen de klachten. Het is bijna 2 mnd geleden dat zij de klachten voor het laatst had. Dat behandelende medici de klachten niet i.v.m. de diane 35 brachten betreur ik tenzeerste. Mijn dochter heeft ontzettend geleden onder de klachten. Ze had zo weinig schoolgang dat ik werd aangemeld bij leerlplicht en het AMK te gek voor woorden. Dit alles werkte ook echt niet in het voordeel van mijn dochter. Deze klacht warm/heet hoofd komt veel voor, de oorzaak kan verschillen, reden waarom medici zich behoren te verdiepen in de klachten van patienten.

Reactie

ik ben al 2 maand thuis met een burnout,stres. nu sinds 2 weken heb ik deze symphtomen er bij gekregen, warm hoofd en soms met hevige druk binnen in. wat zegt de dokter, rusten en ontspannen.. leuke dingen doen uit je normale rituelen gaan. nieuwe hobbys zoeken.Helaas blijf ik wel met de miserie zitten. Dan zeggen ze ooh dat kan tot een jaar duren.. zucht ..

Reactie

Overspanning en burnout, algemeen
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBP9a.htm

Overspanning en burnout, het herstel
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBP9b.htm

Reactie

Had en heb ik allemaal nog steeds ik zou je afraden om naar een neuroloog te gaan.
    Deze stelde bij mij MS vast iets waarvan een zeer oppervlakkige kijk op is.
    Het is natuurlijk neurologisch.
    Maar niet te helpen op hun manier.
    Bekijk een de loop van je leven en wat er veranderde.
    Bij mij is dit 90%sociaal te wijten.
    Ook weerhoud ik me onbewust van elke relatie
    bindingsangst omwille verlatingsangst.
    Natte handdoek kan helpen(tijdelijk)
    maar deze zul je nadien weer moeten koelen.
    Ook raad ik intensieve ontspanning oefeningen aan.
    Waaronder bewust mediteren.(silva methode...)
    Gezonde voedsel en voldoende nachtrust zijn ook belangrijk.

Reactie

vond ik ook leuk en kon ik me in terug vinden
    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/23819-hoofd-nek-en-schouder-eindelijk-pijnvrij.html

Reactie

Vooral je zelf pushen in het sociale!!
    Met loop van tijd beter dat sociale als ook je kunnen!
    En ben je minder bereikbaar voor een overbelast hoofd.

Reactie

Leef je nog?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Door het roken kan het ook komen, ik had hier ook vaker last van toen ik rookte. Ook je ademhaling kan de boosdoener zijn, als je te snel ademhaalt kun je het ook flink warm krijgen soms, of als je een onregelmatige ademhaling hebt. probeer eens te kijken of je vaker dan 8 keer per minuut in+uitademt als je uitkomt op een ademhaling van 11 keer per minuut of hoger wijs dat op stress of chronische hyperventilatie. Doordat je ademhaling varieert of op sommige momenten te snel is kun je ook een warm gevoel in je hoofd krijgen.

Reactie

Hallo

Bij mij werkt het om te gaan hardlopen of iets in die trend, dan is het meer in balans aangezien ik een hoog continu denkvermogen heb.

Groetjes

Reactie

Nou ik ben 11 jaar en ik heb een warm gevoel achter mijn nek , ik ben ook duizelig, ik heb een beetje overgeven, en heb hevige koorts.

Reactie

Ik herken veel van de bovenstaande klachten.
    Ik heb al ruim een jaar erge last van een heet hoofd en zweet aanvallen.
    Vooral 'S ochtends.

Is ongeveer begonnen nadat ik mijn spiraaltje verloor (niet laten vervangen). Dus ik dacht eerst dat mijn hormonen weer even in balans moesten komen, maar het gaat niet over. Ik ben 39, dus vind het zelf nog te vroeg voor de overgang. Vlak voor ik mijn spiraaltje verloor heb ik een langdurig traject gehad met veel buikpijn, waar uitkwam dat ik het prikkelbare darm syndroom heb met een gluten intollerantie.
    In dat afgelopen jaar ging het psychisch met mij al meer bergafwaarts en heb ik vier maanden geleden een totale zenuwinzinking gehad.
    Wat niet helpt met de rest van de klachten.
    Ben nu nog wel depressief, maar op de weg terug naar het licht en heb de medicatie bijna volledig afgebouwd.
    Ik gebruik ritalin (add) en nog 1druppel cypramyl (anti depressiva) .
    Ik heb ontdekt dat ik chronisch hyperventileer (verergerd door de stress).
    Ik adem bijna twintig keer in en uit in een minuut. (Dat is veel)
    Als de stress heel hoog zit, krijg ik er ook hartkloppingen bij.
    Dat veroorzaakt waarschijnlijk bij mij het hete hoofd.
    Het helpt iets om rustig in een zakje te ademen (niet zuchten!)
    Ik denk dat mijn veel uiteenlopende vage klachten psychosomatisch kunnen zijn, maar Niet volledig.
    Voel me vooral uit balans...
    Heeft iemand tips om weer lichamelijk en psychisch in balans te komen?
    (Yoga of meditatie ben ik veel te onrustig voor)

Reactie

Je hebt natuurlijk een heleboel klachten die door de hyperventilatie worden veroorzaakt.
    Ademhalingsoefeningen zijn de bete manier om daar iets aan te doen.

Reactie

Ehm, hormonale overgang? Schildklier?
    Misschien hoor. Ben geen autoriteit.

Reactie

Ik heb dat ook wel een:een warme achterhoofd. Zelf heb ik slechte ogen,maar draag geen bril. Als ik goed moet consentreren dan word mijn achterhoofd heel warm. Ik weet ook dat stress of druk een handje meehelpt. Het is zo dat ik dat alleen op me werk heb en niet in andere situaties. Het lijkt er op dat me hoofd het zicht wil verbeteren/corrigeren en daardoor extra moeite doet met het gevolg van warme achterhoofd. Een koude fles water tegen aan houden lost het bij mij goed op.

Reactie
Reageer op: Warm hoofd
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief