stinkend navelvocht

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Hallo allen,

Sporadisch heb ik last van een vochtige navel welke niet de lekkerste geur betreft... Ik maak mijn navel elke dag schoon met wattenstaafjes maar niets helpt structureel. Wie weet wat dit kan zijn en wat ik hier tegen kan doen?

Gr. Claire

Reactie

Is dit transpiratie? of zit er een ontsteking? Je hebt misschien een te diep liggende navel omdat je te dik bent? Ik zou vermijden om met wattenstaafjes te gaan werken: ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik doe nooit iets aan mijn navel.

Reactie

Graag wil ik hierop antwoorden.
    Ik heb tot mijn enorme verbazing, want ik kende dit symptoom helemaal niet, vanaf 2001 hier ook last van gekregen en ben toch maar naar de huisarts gegaan. Het heet "smettende navel" en hoe en waarvan het komt weet ik tot op heden niet. Het kan wel met overmatig transpireren te maken hebben, niet met zwaarlijvigheid of zo. Ik kreeg een tube creme mee en wel het advies om met wattenstaafjes, gedrenkt in voorgekookt water, de navel eerst te reinigen en vervolgens wat van die witte creme er in aan te brengen.. Als dit regelmatig gedaan wordt, dan houdt het wel op. Ik ben echter niet zo dat ik het bij hield en het bleef dus om de zoveel tijd terug komen. Ik schrok van de stank die het had en vond mezelf vies, terwijl ik toch mezelf goed was, dus het blijft een raadsel. Op dit moment probeer ik het goed onder controle te houden en 't ziet er naar uit dat het lukt. Dus, ga maar even naar de huisarts, zou ik je aanraden. Dag, vele groeten van Betty.

Reactie

Betty,
    dank voor je reactie! Ben inderdaad ook niet zwaarlijvig of iets dergelijks, eet en leef gezond. Na consultatie bij de huisarts ook een creme gekregen en hiermee is het verschijnsel voorlopig weg. Wel heeft de huisarts me ook even doorverwezen naar de polikliniek chirurgie om toch te kijken of er een bepaalde oorzaak te vinden is. Mocht hier iets uitkomen, dan laat ik het je nog even weten.
    nogmaals dank.
    Groeten Claire

Reactie

Hoi Betty,

Het heeft inderdaad niets te maken of je dik bent of niet. Het kan zijn dat je navel wat dieper ligt en dat daardoor vocht (water en zeep door douchen/bad of transpireren) in je navel komt en blijft.
    Hierdoor ontstaan bacteri?n in je navel en veroorzaken dat nare luchtje.
    Zelf heb ik van de huisarts Jodiumshampoo voorgeschreven gekregen en daarmee moet ik (rondom) mijn navel wassen. Na het douchen heeft de dokter geadviseerd om inderdaad met een wattenstaafje mijn navel droog te maken. Hij zei zelfs dat ik desnoods mijn navel moest fohnen...Ik heb dat niet geprobeerd, dus ik kan je niet vertellen of het helpt.
    Ik moet eerlijk bekennen dat wassen met een jodiumshampoo niet werkt en de shampoo zelf vindt ik ook een naar geurtje hebben.
    Wat ik gemerkt heb, is dat ik minder last heb als ik het behandel met gekookt afgekoeld water met zeezout.

heel veel succes.
    groet,
    Anouk

Reactie

Ik doe er af en toe eens babypoeder op en in de navel.
    Helpt ook goed!

Groetjes, HY

Reactie

Ik heb al zolang ik me kan herinneren af en toe vocht uit mijn navel. De ene keer meer dan de andere. Het klopt inderdaad dat mijn navel heel diep ligt. Ik ga er dan ook vanuit dat het een combinatie is van zeepresten en transpiratie want wanneer het warm weer is of ik veel inspanning heb gehad is het erger. Ik ben wel erg blij dat er meer mensen zijn die hier last van hebben!

Reactie

Hoi,

Heb ik ook wel eens last van. Ik merk het als ik een strakke broek heb aangehad, en de knoop zit op mijn navel. Ik denk dat je navel dan geen lucht krijgt en gaat dan stinken.
    Als ik heupbroeken draag heb ik helemaal geen last.
    Je bent in ieder geval niet de enige.

Groetjes Nina.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Lees ook:

Pus uit navel
    http://www.dokter.nl/forum/Overige-onderwerpen/31374-pust-uit-navel.html

Vieze navel
    http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/83745-Vieze-navel.html

Bloed, vloeistof uit navel
    http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/175596-Bloed-witte-vloeistuf-en-zwarte-rommel-NAVEL.html

Bloederige vloestof uit navel en opgezwollen
    http://www.dokter.nl/forum/Hart-bloed-bloedvaten/78820-bloederige-vloestof-uit-navel.-tevens-voelt-het-opgezwollen.html

Pijn aan navel, rood van binnen
    http://www.dokter.nl/forum/Pijn/110006-Pijn-aan-navel.html

Reactie

ik heb een ander probleem mischien kennen jullie dat wel ik heb wattjes of stofresten in me navel lijkt wel een katoen veld in me navel weet je mischien hoe dat komt want ik douche 3 keer per dag en maak me eigen goed schoon maar me vriendin zegt dat het navel pasta kan zijn net als duo pennotti maar dan een beetje anders kwa smaak

hoop dat iemand mij kan helpen

mvg jaap

Reactie

Al eens geprobeerd om tijdens het douchen gewoon de douchestraal op de navel te zetten. Zo wordt de navel goed schoongespoeld.
    Na het afdrogen eventueel wat talkpoeder erin om het droog te houden. Simpel maar bij mij helpt dat goed. Gewoon iedere dag met de douche spoelen.

Reactie

hoi.

ik heb ook dit probleem sinds een half jaar, ik ben niet dik en mijn navel ligt eigenlijk helemaal niet diep. als ik zweet heb ik er meer last van, ik heb het wel eens gebrobeert droog temaken met een wattestaafje maar dat verergerde het juist , ook goed wassen met shampoo verergerd het. ik wist niet dat er zoveel mensen waren met dit probleem, maar bedankt voor al deze tips.

Reactie

Beste Jaap,
    Toevallig heb ik onlangs iets op tv gezien mbt die vezels in je navel.
    Dit zijn vezels van je shirt,jeans en onderbroek. Door de haren op je buik en rondom je navel worden deze vezels als het ware in je navel verzameld.
    Je kan het ook wel zien. Als je jeans aan hebt gehad zit er een donker blauw plukje in. Als je een witte broek aan hebt gehad met bijvoorbeeld een rood shirt, dan zal er een roze plukje in zitten.
    Klinkt misschien vreemd maar het is echt zo en er zijn veel (voornamelijk mannen die zijn behaarder) anderen die het ook hebben.
    Gr, Robbert

Reactie

Ik ben wel dik en mijn navel licht dus ook best wel diep. Ik heb tot voor kort nooit mn navel schoon gemaakt. Als ik hem schoon maakt ik altijnd last van een soort korstjes. Deze stinken alleen als ik het schoon maak. Wat betreft vocht heb ik hier alleen last van gehad nadat ik het met zeep had gewassen dus im denk dat dat het probleem is. Dat je het dan in ieder geval heel goed moet uitspoelen. Wat pluisjes betreft is dit gewoon heel normaal voor mannen met een behaarde buik, gewoon dat dagelijkse pluisje eruit plukken en je hebt nergens last van, zelfs niet van katoenvelden.

Succes iedereen, en iemand enig idee over mijn probleem?

Reactie

Beetje Sudocrem 's-avonds smeren.

Reactie
Reageer op: stinkend navelvocht
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief