schouderpijn om gek van te worden

hai allemaal.

ik ben sanne en heb al jaren last van mijn linker schouderblad. ook heb ik veel last van mijn nek, en vaak ook rug. ik heb veel pijnstillers gekregen, maar ik slik niets meer voordat ik weet wat t is. ik loop bij osteopaat, helpt wel wat maar nog steeds niet helemaal, mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is. ik loop al zolang ik me kan herinneren met deze klachten, en ik ben pas 19. fysio helpt even, maar na een paar behandelingen niet meer, er is een foto gemaakt maar was niks op te zien. ik heb steunzolen. de dokter weet het niet meer, en zegt niks voor me te kunnen doen dan pijnstillers en fysio voor te schrijven. heeft iemand een soort gelijk iets, of tips. ik zit altijd vast op die plekken, warmte doet goed. maar t zou fijn zijn, als ik echt eens wist wat het was.

grs sanne

Reactie

hai allemaal.

ik ben sanne en heb al jaren last van mijn linker schouderblad. ook heb ik veel last van mijn nek, en vaak ook rug. ik heb veel pijnstillers gekregen, maar ik slik niets meer voordat ik weet wat t is. ik loop bij osteopaat, helpt wel wat maar nog steeds niet helemaal, mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is. ik loop al zolang ik me kan herinneren met deze klachten, en ik ben pas 19. fysio helpt even, maar na een paar behandelingen niet meer, er is een foto gemaakt maar was niks op te zien. ik heb steunzolen. de dokter weet het niet meer, en zegt niks voor me te kunnen doen dan pijnstillers en fysio voor te schrijven. heeft iemand een soort gelijk iets, of tips. ik zit altijd vast op die plekken, warmte doet goed. maar t zou fijn zijn, als ik echt eens wist wat het was.

grs sanne

Reactie

hai allemaal.

grs sanne

[/quote] hoi sanne ik lees net jou briegt ik ben en vrouw van 36 jaar ik van af 2 decenber hep ik ook zelfte klagten ik wordt er gek van ik hep zo veel pijn stelers gekregen helepen ook niet. ik kom net van dokter af zaldiar hep ik gesikt maar dat hept ook niet ik heul als en kind ik weet ook niet meer ze hepen fotos gekniep ze kunen niet doen hier ik snap niet waarom zijn e doktergeworden ze laten ons pijn lijden
    sorrie lieverd ik had jou willen helpen maar ik kan me zelef eens niet helpen ik ben en turkse vrouw ik kan goed nederlans praten maar kan niet goed schijfen maar ik hoop dat je me begrijpt ik hoop dat iemand is dat die ons kan helpen het doet zo pijn jij kan me begerpen kan niemad uit legen hoe erg dat is dat pijn sanne als je dit leest je bent niet allen met dat pijn ik ben er ok kan iemand onssssssss helpen het doet zo veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel pijn ik kan er niets aan doen ik kan niet mer tegen die pijn doktersssssss asteblieft help onsssssss ik smeek jullie kan iemand ons helpen sniekkkk

Reactie

ben weer wakker geworden van heftege pijn hep moregine pillen gekregen tegen pijn ik hep weer en gelikt ik ben moeeeeeeeeeeeeeeeeeeee van dit pijn kan met wprden niet uit legen het doet zo pijnnnnnnnnnnnnnnnn ik ga starks naar masaje voor eerste keer dokters zegen dat mijn nek wervels versleten zijn daar door hep ik zo heftege pijn als het tegen me spier aan raakt ben 36 jaar ik zit weer met tranen hier acher de pc is iemand die mij kan helpen ek smeek julllie

Reactie

Hoi Sanne en turkse vrouw,
    Mijn vriend had ook altijd heftige pijn in armen schouders,benen en ook vooral in de morgen.Daarbij had hij een hele erge druk op de borst.Hij was altijd een hele vrolijke jongen,maar door de helse pijnen en bij de dokter werd hem verteld dat t tussen de oren zou zitten,had hij op een gegeven moment geen zin meer in t leven.Hij lag vaker op de grond te huilen van de pijn.Wat was t geval,blijkt dat hij fybrmyalgie te hebben.Door alle symtomen te noemen bij de dokter en later bij de reumatoloog zijn ze er achter gekomen.Hij gebruikt nu durogesic pleisters dat zijn een soort morfine pleisters,maar als hij veel stres heeft voelt hij nog veel pijn.Loopt in de nacht rond te lopen van de pijn.Fybrmyalgie is een soort reuma aan de weke delen.Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.Veel sterkte beide.Groetjes Manuela

Reactie

hallo lotgenoten, ik heb al jaren ontzettende pijn in beide bovenarmen, schouders, nek en de laatste tijd ook rug en linkerheup. Diagnose is RSI maar ik heb er zoveel klachten bij dat ik daaraan twijfel...pijn is continu en in hele bovenlichaam eigenlijk,soort kiespijn. Werk meestal door en slik erg veel sterke pijnstillers, waardoor ik nu ook maagtabletten moet nemen..ben iets te gulzig geweest. Ik wil zo graag, maar mn lichaam zegt nee, begrip van omgeving is er eigenlijk nauwelijks, je ziet niks he !
    Heb momenteel ook nog een zweepslag in mijn nek, waardoor ik helemaal verga van de pijn. Weet iemand of ik daar rust mee moet houden, of gewoon doorgaan met wat je normaal ook doet ? Pijn zit nu vooral in linkerschouder en op mn werk moet ik veel handelingen verrichten waarbij armen boven mn hoofd moeten reiken...ik probeer nu met paar daagjes thuis de boel weer op te krikken maar zie het soms niet meer zitten. Ik ben 35 jaar, voel me eigenlijk 23 ondanks de pijn en wil dolgraag hard werken, zoals ik altijd deed..Wie herkent mijn verhaal en hoe ga jij ermee om ??
    groetjes Ellen.

Reactie

Ik ben 56 jaar en nu eindelijk ga ik naar een pijnkliniek,ik slik nu pijnstillers"" lyrica"" die helpen goed voorheen brufen,daar kreeg ik maag problemen van.
    !5 jaar geleden auto ongeluk (whip lash)gehad ,4 jaar geleden kwam het ""carpale tunnel syndroom ""er nog bij,en afgelopen winter een doodsmak gemaakt met skieen.(op mijn schouder)
    Al met al niet goed dus
    Ik verdom het om alleen maar op de bank te zitten dus ik ga door met alles en nog wat,maar...ik moet het wel bekopen met pijn!!.heel veel pijn.
    Ik hoop dat de behandeling die ik ga krijgen aanslaat (het verhitte van de zenuwen,onder plaatselijke verdoving.(heeft iemand daar trouwens al ervaring mee/)
    Na 18 oktober zal ik het weer melden,zowel positief als negatief

Reactie

Hoi Sanne,

Ik heb ook vaak last van mijn rechterschouder. De pijn trekt door in mijn arm, tintelingen en soms valt de arm in slaap, dit komt vaak voor wanneer ik in bed lig. Ik probeer nu vaak op mijn andere zij te gaan slapen. Mijn broer is fysiotherapeut en tijdens een familiebezoekje heeft hij mij een soort van behandelt. Hij heeft ook ostheopatie gedaan en tijdens de behandeling werd ik helemaal eng in mijn hoofd. Mijn broer vertelde mij dat het versleten was. Ik ben visagiste en styliste van beroep dus ik loop heel wat af te sjouwen. Daar komt dan ook nog bij dat ik alleenstaand ouder ben en ik nooit mijn hand ervoor omgedraaid heb om hup even een muurtje te verven, of hup die kast even opzij. Pure slijtage wellicht. Pijnstillers ook gekregen maar die heb ik maar gedumpt bij de apotheek want daar werd ik helemaal eng van. Ik liep als een een soort zombie door het huis en dat kunnen we niet hebben natuurlijk. Soort van zenuwverlammendepillen ofzo.
    Ook ben ik 2 jaar geleden behandeld voor mijn nek maar toen kreeg ik overal pijn:schouders, borstkas en dus mee gestopt want dat kon niet goed zijn. Bleek later door dat getrek aan mijn nek dat ik een lichte nekhernia had opgelopen. Wat wel opviel was bij het trekken aan de nek om de wervels redelijk op hun plek te houden dat ik voelde onderin mijn rug. Dwz alles staat in verbinding. Nu heb ik al jaren onderrugklachten maar leef met de pijn. BIj mijn onderste wervels was te zien dat ik haast geen kraakbeen meer had. Ook al slijtage .Soms kan de pijn ergens anders gevoeld worden daar waar het vandaan komt. Ik merk met veel drukke dagen en gesjouw dat ik meer klachten krijg en probeer rust te houden. Maar ja, dat lukt ook niet altijd.
    Misschien kun je je eens door laten verwijzen door je huisarts naar een neuroloog. Zenuwbeklemming?! Wens je in ieder geval sterkte met het leven met de pijn.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

hallo ellen,

Ik kan je een advies geven,STOP MET BELASTEN EN BLIJF BEWEGEN. Ik heb ook RSI en het is vind ik verschrikkelijk veraderlijk. Ik ben ook doorgegaan ik wilde ook niet stoppnenen vond oprecht dat het wel gign ,maar je gaat je hele spierstelsel misbruiken en dan ben je daar mee zoet mee! Ik heb zelfs tintelingen in mijn gezicht en mijn nek dat is om knettergek van te worden. heel gedoe.

Mensen denken vaak ,och ris wat last van arm of schouder , maar wees aub wijs want daar blijft het niet bij als je jezelf niet in acht neemt. Ik was ook heel geestdriftig en gedreven. En de pijn daar kunje tot opzekere hoogte nog wel doorheen ,maar op eengegeven moment krijg je functie verlies en slechte mototriek.

Resultaat : ben 32 jaar en zit thuis, dag studie, dag carriere, leuk he, kon amper koken. En dan te bendenken dat ik hier al me zit van 1998. Ik was gewoonweg niet te stoppen, heb nog heellang gestruisvogeld.Nu kanik zelf nog geen boekje omhoog houden onm te lezen,geen krant plat op tafel lezen.
    Oh god wat zou ik het achteraf anders hebben gedaan, maarja das altijd he achteraf.

wees wijs sterkte
    Ella

Reactie

Hallo,

Ik heb scoliose, wat jaren geleden is behandel met een corset. Enige klachten waren dat ik niet te lang kon lopen, vooral niet op hakken, dan werd mijn rug moe, vooral onderrug, verder altijd intensief gesport, dansen. Nu een aantal jaren geleden gestopt, sport niet meer, maar toen ik thuis danste kreeg ik een pijnscheut in mijn schouder maar nooit naar de huisarts geweest, de pijn komt en gaat. Het zit onder mijn schouderblad links en de pijn gaat soms naar mijn zij en arm. Ik werk op kantoor en heb ook rsi in mijn rechthand, daar zit nu een ganglion, maar gelukkig klein en ik let op overbelasting, dus onder controle. Maar ik denk dat mijnhouding op kantoor niet goed is. Elke middag en avond ben ik vermoeid, moeie rug, soms met de schouderpijn. Nu heb ik gelezen dat je op oudere leeftijd meer last kan krijgen van vermoeidheid als je scoliose hebt. Heb nooit geen controle meer gehad sinds mijn 20-se ofzo. Ben nu 35 jaar en snel vermoeid mede door dus de lichamelijke klachten. Therapie nodig? Ik pieker hier wel over...ook vermoeiend. Hele dagen op kantoor werken vind ik vermoeiend.

Reactie

Hoi, ik heb ook al 3 jaar last van vreselijke pijn aan mijn rechterschouderblad. Niemand weet wat het is. Al heel veel artsen en therapeuten gezien. Misschien kan je chiropractie proberen. Dat doe ik ook al 4 maanden en het is al een heel stuk minder geworden.

Reactie

Ook ik heb al een aantal jaar goed last van een brandende pijn aan m'n rechter schouderblad.. Ik kan m'n spieren op een bepaalde manier aanspannen en dan voel je het gaan branden.. Soms weet ik gewoon geen houding meer.. Veel last met bijvoorbeeld huishoudelijke taken.

Ben ook zeer benieuwd waar dit vandaan komt en beter nog hoe dit tegen te gaan of op te lossen is..

Reactie
Reageer op: schouderpijn om gek van te worden
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief