druk in voorhoofd en achter de ogen (voelt heel gespannen aa

Ik heb al een tijdje een enorme druk in mijn voorhoofd.geen hoofdpijn.
    Dit voel ik ook achter mijn ogen.het is dan net het gevoel dat ik scheel kijk.soms hangt deze onprettig gevoel ook boven en achter mijn rechter oog. Op de een of andere manier staan mijn ogen heel groot en mijn wenkbrauwen hoger.Dit is heel erg vermoeiend en trekt niet weg. Wat kan ik hier aan doen.Ik heb inmiddels een bril, omdat ik dacht dat het aan mijn ogen lag,maar nee dus.Ik maak me toch wel een beetje zorgen omdat ik soms ook even,weg val hier van. zeg maar 1sec een soort van schrik effect wat duidelijk vanuit mijn hood ontstaat. Ik vind het een eng gevoel omdat het dan ook lijkt dat ik ga flauw vallen.WAT KAN DIT ZIJN?

Reactie

beste wies,

ik herken deze symptomen. bij mij is spanningshoofdpijn geconstanteerd. het is precies zoals je het zegt geen echte hoofdpijn maar wel druk in je hoofd.(wat toch zeker zo vervelend is). Toch adviseer ik je een s naar de dokter te gaan en die eens naar je ogen te laten kijken. denk niet dat je iets ergs hebt in je hoofd, want dan heb je heel andere symptomen, als verlamming van delen van je lichaam en epelepsie. laat even weten wat de dokter zei.

groeten

Reactie

Dank je voor je reactie.
    Ik was al van plan om er mee naar mijn huisarts te gaan,en toch
    zeker even een verwijskaart voor de oogarts te vragen.
    Het zou heel goed mogelijk zijn dat het spannings hoofdpijn is.
    Verder is mij duidelijk geworden dat aan mijn moeders kant,bij mijn oma
    heel erg, er veel oog klachten zijn.mijn oma loopt al jaren bij een arts
    omdat de druk op haar ogen niet goed is.Net zoiets als de bloeddruk zeg maar,maar dan op de ogen.
    Ik heb wel een rustgever,die had ik al via mijn psychiater.Oxazepam
    50mg.die gebruik ik zonodig voor de spanning. nu gebruik ik die dus voor de druk in mijn hoofd. een kwart of een halve anders ben ik veel te duf.En dan zakt het redelijk,maar het blijft wel hangen.
    Wat dat betreft heb ik liever gewone hoofdpijn,daar kan ik beter mee
    omgaan als wat ik nu heb.Het is echt ontzettend vermoeiend.Maar goed,binnenkort ff naar de huisarts.

Reactie

kan met je chakra's te maken hebben heb hetzelfde op de plek van me derde oog ... heb je ooit je derde oog open proberen te maken ??

Reactie

Wat was het nu ?
    Heb net hetzelfde voor nu .
    Groeten

Reactie

Ik heb het zelf ook een tijd lang gehad en toen verdween het weer. Ik heb het sinds vandaag weer heel erg die druk tussen m'n ogen in. Bij mij is die druk voor het eerst ontstaan nadat ik naar een third eye binaural beats video had geluisterd op YouTube. Het schijnt een side effect te zijn voor wanneer je te maken krijgt met hogere frequenties en het hoger bewustzijn.

Reactie

Goedemorgen.

heb 9 maanden geleden een hyperventilatie aanval gehad. Dacht dat ik dood ging.

en sinds die tijd erg gespannen. Veel lichamelijke klachten. Nek zit helemaal vast, druk op me ogen. En voorhoofd. Last van me rug. En voel me heel vaak onprettig , weinig zin om dingen te doen. En heb hier ook echt dagelijks last van. Heb het gevoel dat ik hypochondrie heb. Heb weinig vertrouwen in me eigen lichaam.

mensen tips wat je het beste kunt doen ?

ik hoor graag van jullie.

Reactie

Het is mogelijk dat je nog steeds hyperventileert...ook al heb je dan niet zo in de gaten. Ga met de klachten naar de huisarts...

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ja dat zou misschien kunnen. Heb hierdoor heel veel last van spanning. En wazige klachten. En daar word je weer angstig door. Het is een soort cirkel waar je in Zit. En vind het moeilijk om het uit me hoofd te krijgen.

Reactie

Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor adenhalingsoefeningen

Reactie

Bij hyperventilatieklachten kunnen dingen spelen als onzekerheid, teveel hooi op je vork nemen, niet goed naar jezelf luistere etc.

Toch kan er ook een lichamelijke component zijn. Zo kan een schommelende bloedsuikerspiegel zorgen voor allerlei ontregelingen in je lichaam. Daarom beter de geraffineerde suikers zoveel mogelijk vermijden en meer complexe koolhydraten eten, die combineren met wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Dit zorgt voor een langzamere opname en stabielere bloedsuikerspiegel.

Ook kan er sprake zijn van allerlei tekorten aan bepaalde vitaminen, mineralen, aminozuren en bepaalde vetzuren. Denk aan magnesium, vitamine B en D, omega 3 en lysine, om er een paar te noemen. Was zelf wat jaren terug erg duizelig en had last van hyperventilatie door een B12-tekort. Ook zou je serotonine te laag zijn. Dat is op zich bij te sturen, onder andere door goede voeding, genoemde supplementen en wat aanvullende middelen.

Ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en dan vooral iets doen waar jij je prettig bij voelt.

Reactie

Beste Dennis,

Nu dat ik dit lees - ik heb hetzelfde gehad in mei. Sindsdien dezelfde klachten als de meeste hier.
    Ik heb recent een CT scan laten doen ( zit de laatste maanden met sinusitis ) ze hebben niet gevonden. Maar de druk blijft wel erg fel... 🙂

Reactie

Ik heb ook druk op mijn hoofd en last van me ogen me dokter zeg stress maar zeg steeds geloof ik ik heel erg bang de van ik ben bang dat ik dood ga

Reactie

Hoi allemaal,

Ook ik heb last van spanning op mijn voorhoofd. Ik heb het gevoel dat ik altijd aan het "knijpen" ben. Als ik in de spiegel kijk, zie ik weinig. Ik ben dan ook de hele dag bewust en onbewust bezig met mijn ogen (wijd) open te houden en een soort van te vechten tegen die druk op mijn voorhoofd. Wanneer ik moe ben, is dit gevoel keer 10. Ik heb dit nu sinds een jaar ongeveer. In eerste instantie dacht ik.. het zal wel met het ouder worden te maken hebben (ben bijna 29), maar ik merk gewoon dat ik hier doodmoe en ongelukkig van wordt en vraag me toch af of het niet ergens anders vandaan komt en of er wat aan te doen valt.

Iemand tips?

Alvast bedankt!

Reactie

Hoi Dina,

Jouw klachten klinkt als de mijne. Moeilijk om precies onder woorden te brengen wat het nu precies is, waardoor je je vaak onbegrepen voelt.  Heb je bv ook last van prikkende of vermoeide  ogen?

Reactie
Reageer op: druk in voorhoofd en achter de ogen (voelt heel gespannen aa
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief