OPGEZWOLLEN LYMFEKLIEREN

Ik heb nu ruim 4 a 5 jaar op verschillende plekken opgezwollen lymfeklieren zitten.(hals, lies oksels enz,ze voelen als kleine knobbeltjes aan) Soms heb ik er nog wel eens last van. Nu ben ik laatst bij mijn dokter geweest en hij zegt dat deze nooit meer verdwijnen...ze blijven altijd voelbaar. Ook zegt hij dat ik hier niet iets erg van kan krijgen zoals kanker. Alleen als ik er nog meer bij krijg ten grote van tuinbonen.
    Ik wil toch een second opinion of iemand mij kan vertellen of het echt niet erg is dat ik al deze opgezwollen lymfeklieren heb?

Ik voel mij daar onzeker over!

Reactie

Ik heb nu ruim 4 a 5 jaar op verschillende plekken opgezwollen lymfeklieren zitten.(hals, lies oksels enz,ze voelen als kleine knobbeltjes aan) Soms heb ik er nog wel eens last van. Nu ben ik laatst bij mijn dokter geweest en hij zegt dat deze nooit meer verdwijnen...ze blijven altijd voelbaar. Ook zegt hij dat ik hier niet iets erg van kan krijgen zoals kanker. Alleen als ik er nog meer bij krijg ten grote van tuinbonen.
    Ik wil toch een second opinion of iemand mij kan vertellen of het echt niet erg is dat ik al deze opgezwollen lymfeklieren heb?

Ik voel mij daar onzeker over!

Hoi,

Ik heb nu al 2 jaar lang opgezwollen lymfeklieren in mijn kaaklijn.

Als ik mijn nek zeg maar span dan zijn ze goed voelbaar.

Ik ben meerdere malen bij een kno arts geweest en test uitgevoerd.

HEt is eigenlijk iets waar je je geen zorgen om moet maken.

Reactie

Langdurig opgezette klier in hals:
    http://www.dokter.nl/forum/Hoofd-hals-schouders/25524-langdurig-opgezette-klier/Page-3.html

Reactie

Meer vragen over: Lymfeklieren hals
    http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=lymfeklieren+hals&sa=Zoeken#1227

Reactie

Lymfeklieren hebben we allemaal en heel veel door je hele lichaam. Meestal zijn ze niet voelbaar, of vallen ze niet op. Het is wel een misvatting dat opzwelling van deze kliertjes meteen kanker betekent. Ook bij hooikoorts, neusverkoudheid of allerlei andere infecties kunnen ze zwellen, dat is vrij normaal. Wanneer de knobbeltjes loszitten van je huid, goed beweegbaar zijn is er geen reden tot paniek. Waarschijnlijk heb je dan te maken met goedaardig gezwollen lymfekliertjes of vetbobbeltjes. Hou ze wel in de gaten, als ze vast gaan zitten op aanzienlijk groter worden, toch weer de huisarts raadplegen.

Gr. D.L.

Reactie

Hallo,
    Het is goed te begrijpen dat u zich zorgen maakt over deze klacht. Ik hebt ook een paar jaar lang opgezwollen lymfeklieren gehad en ook naar de dokter mee geweest. De "diagnose" was - je bent een infectie aan het afvechten - het gaat zo wel over, dit is niet verontrustend. Welke infectie werd niet verteld, en de opgezwollen lymfeklieren kwam iedere keer terug. Vorige week naar een natuurgeneeskundige geweest en het kwam eruit - ik hebt een parasiet - de E.coli infectie in de lymfeklieren zitten! Dit veroorzaakt de bubbeltjes, maar ook laage HB, moeheid enz. Dus laat het a.u.b. onderzoeken!

Reactie

ik heb ook een gezwel in mijn hals ter groote van een tuinboon die ik nog kan bewegen; in mijn achterhoofd is er ook een maar een kleintje. dit is de schrik van mijn leven. maandag moet ik binnen voor foto's en woensdag weet ik meer. Dit is allemaal begonnen met TANDpijn. ik had last van warm en koud op mijn tanden (mijn tandhygiene laat te wensen over). 3 dagen later is die gezwel verschenen. 2 dagen later de 2de. ik begin nu overal wat te voelen. ik hoop dat ik gewoon paranoïa ben maar ik weet wel beter. ik laat jullie later (hopelijk) nog iets weten.

Reactie

Klieren die er pas zo kort zitten, en in combinatie met een acute ontsteking in de mond, dat lijkt toch echt onschuldig te zijn.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Veel mensen maken zich grote zorgen als ze bij zichzelf een vergrote lymfeklier waarnemen omdat ze denken aan lymfeklierkanker of uitzaaiingen van andere kanker. Dit is maar zelden terecht: in het dagelijks leven is 99,9% van de gezwollen lymfeklieren een gevolg van een infectie.

Reactie

Als ik goed overal rondlees zijn opgezwollen lymfeklieren inderdaad gewoon mogelijk en hoeft zeker niet kwaadaardig te zijn. Ik zou pas zorgen maken als je ook last hebt van de andere symptomen: Zweten snachts, haaruitval, pijntjes, opeens afvallen etc...

Maar een aantal van die symptomen zijn ook weer resultaat van iets anders. Je kan jezelf te druk maken en slecht eten, dan krijg je stress en zit je alsnog te zweten in bed.

Kijk goed naar hoe je je voelt en probeer na te gaan of het enige probleem inderdaad de opgezwollen kliertjes zijn. Je zegt zelf 4 a 5 jaar, nou was het echt mis dan had je al lang iets gemerkt....

Reactie

Goede reactie van Steve, realistisch en geruststellend zonder de symptomen te onderschatten. Dank je Steve.

Reactie

Ik heb ook een 3-tal jaren opgezwollen klieren in de hals en lies ... De ene al wat groter als de andere. Ik heb dit in het begin laten onderzoeken, fotos genomen e.d. en er is bloed genomen. Reactie was: ontstekingswaarde in bloed licht gestegen, in ziekenhuis zeiden ze maak u geen zorgen, wel zorgen maken als het 1 klier zou zijn die erg groot wordt... Dusja we zullen dat maar geloven zeker... Soms heb ik er een beetje last van en ze blijven er gezellig zitten, voel het soms als ik slik ook maarja geen reden tot paniek zeker ... andere nadelen merk ik ook niet op na die jaren dus wrsch net zoals bij jullie niks aan de hand denk ik, leuk lotgenoten tegen te komen hier, groeten!

Reactie

Geachte mevrouw,

Graag wil ik reageren op uw verhaal over chronisch gezwollen lymfeklieren in het bereik van hals en hoofd.

Ik heb hier jaren last van gehad en uiteindelijk is er een lymfeklier van c.a. 2 centimeter doorsnede uit mijn hals verwijderd.

Niemand kon mij vertellen wat de oorzaak was.

Ik las een artikel over de problemen die mensen ondervonden door de amalgaamvullingen in hun tanden.
    Gezien het feit dat ik maar drie van die vullingen had en onder het motto van "baat het niet dan schaadt het niet" ben ik naar mijn tandarts gegaan en heb ik de vullingen laten vervangen door composietmateriaal.
    C.a. zes maanden later waren de klachten van gezwollen lymfeklieren verdwenen en tot op heden zwellen ze alleen een beetje bij een verkoudheid e.d.

Ik heb geen enkel bewijs of de klachten door het vervangen van de vullingen verdwenen zijn, maar ik wilde mijn ervaring wel met u delen.

Reactie

Dank je Pieter, voor jouw ervaringsdeskundigheid.

Reactie

Ik heb ook een opgezwolle klier in me hals die zit. DAar all heel me leven pas na een paar jaar maak ik me er druk om hij beweegd gewoondoen hij isniet hard en OOk niet egt zacht ik heb er nooit lastvan gehad ja als ik ziek waa werd die altijd wat grooter als normAal en dan merkt ik et wel dat die er Zat als ik me nek aan rAakte je Ziet em niet aan de buiten kant als ik er lange tijd aan had gezeten kon et welles een beetje pijn doen ik weet wel dat ik er vroeger 2 had waarvan er een weg is gegaan ik weet niet wat het is kan iemant mij dit zEggen

Reactie
Reageer op: OPGEZWOLLEN LYMFEKLIEREN
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief