Ik ontdekte vandaag op het bot achter mijn oor ( aan één kant, de andere kant niet ) 1 a 2 kleine harde knobbeltjes, waarvan eentje een beetje beweeglijk is maar de ander niet. Ze zijn heel klein dus ik denk dat het lymfeklieren zijn, maar aan de andere kant zitten ze niet. Ben eerder wel eens gecheckt op een aantal (permanente grotere ) lymfeklieren in mijn nek, die waren reactief. Maar deze zijn nieuw.
Is dit reden tot zorg of kan ik het even aanzien? Toevallig zat er ook een grote acne puist in die regio; kan het komen dat lymfeklieren daarvan lichtelijk zijn opgezwollen?
Dat zal dan ook de oorzaak zijn van de lymfekliertjes. Niet te veel aanzitten want dan kunnen ze niet weggaan
Oké Dankje voor de snelle reactie. Zal proberen er niet aan te zitten.
Het is dus niet erg dat eentje niet beweeglijk is ? Omdat je wel eens leest dat je daar op moet letten
dat is niet erg
Nu ik er zojuist inderdaad een paar keer hard met mijn nagels over heb gevoeld is het inderdaad nu een stuk groter en roder geworden en gaan opzetten. Heb ik nu iets kapot gemaakt of is dit gewoon een reactie die vanzelf weer weg trekt ?
Kan me nu wel voor mijn kop slaan dat ik eraan zat
Ik had volgens mij toch gezegd: niet te veel aanzitten.... Je veroorzaakt zelf klachten en problemen. Laat ze dus met rust. Zal voor nu niet zo'n probleem zijn