draaiduizelingen, licht in t hoofd hoofdpijn

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG
    Reactie

Ik heb het ook gehad.
    Rustig. Opstaan.
    Rustig. Met je hoofd draaien als je in bed ligt
    Rustig opstaan
    Je heeft er ook medicijnen voorr in het begin
    En wat ook helpt. Lang slapen

Reactie

Hallo Ik gebruik er sinds een paar maanden last van het begon eerst heel licht. Maar Sinds een paar weken word het steeds erger. Ook mijn spieren in mijn nek en schouders doen vaan pijn en tintelingen in mijn handen benen. Vooral als ik ga liggen is de draaiduizeling het ergste.  Soms denk ik het gaat vandaag weer beter. Maar da  ga ik savonds ik  bed liggen en dan is het weer heel erg.

Reactie

Hallo Ik heb er sinds een paar maanden last van het begon eerst heel licht. Maar Sinds een paar weken word het steeds erger. Ook mijn spieren in mijn nek en schouders doen vaan pijn en tintelingen in mijn handen benen. Vooral als ik ga liggen is de draaiduizeling het ergste.  Soms denk ik het gaat vandaag weer beter. Maar da  ga ik savonds ik  bed liggen en dan is het weer heel erg.

Reactie

Voor je hele gezondheid is allereerst je dagelijkse voeding belangrijk. Beste kiezen voor volwaardige voeding, met voldoende eiwitten, gezonde vetten en vezels. Suiker berooft je van allerlei voedingsstoffen en kan de bloedsuikerspiegel ontregelen.

Daarnaast kan je tekorten hebben aan bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Tekorten aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B/B12 en vitamine D kunnen ook duizelingen teweegbrengen.

Daarnaast kan nog de invloed van electromagnetische velden spelen, zoals een electrische wekker en draadloze systemen.

Reactie

Jeetje,wat herkenbaar,ik heb deze week al 4x draaiduizelingen gehad en altijd als ik in me slaap omdraai naar links,het duurt 15 sec maar draai snel naar rechts omdat het dan wegtrekt,ik vindt het vreselijk angstig en de arts zegt dat het positie afhankelijk is,erna heb ik ook een rare pijn bovenop mijn hoofd en ben de hele dag suffig.

Waarom moet je de oefeningen van 10 min.zo vaak herhalen want het is verschrikkelijk om het op te roepen?weet iemand dit?

Verdere ik gespannen spieren in mijn nek en best wel veel stress ivm werk.

Ook heb ik dit zomaar een paar maanden geen last,maar al 2 ,5jr schouderproblemen,ik hoop zo dat het een keer wegblijft.

Verder zit ik ook in de overgang omdat je ook leest dat het na de 50e levensjaar optreed.

Reactie

@Jolanda, denk ook aan de invloed van je voeding, tekorten aan bepaalde stofjes, de hormoonhuishouding. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor mijn hormonen. Proberen goed te blijven ademen. Bij inspanning gaan mensen vaak hoger ademen en hun adem inhouden. Je kan advies vragen op natuurgeneeskundig gebied. Ben zelf bij iemand voor andere klachten, die uittest wat mijn lichaam  nodig heeft. Onder andere molybdeen. Nadat hij me een paar capsules daarvan gaf, ontspande mijn schouder binnen een uur.

Reactie

Een aantal jaren geleden kreeg ik voor het eerst draaiduizelingen zo hevig dat de neuroloog dacht aan een brughoektumor. Na een MRI bleek het onschuldige draaiduizelingen te zijn. De klachten gingen niet weg, zelfs niet met oefeningen die de genezing zouden bevorderen. Alles elkaar minstens een maand, waarbij ik liep of ik dronken was.
    Je leert er mee leven. Met gaan liggen, alles zeer behoedzaam doen, wachten tot tot de eerste golf voorbij was en dan langzaam je slaaphouding zoeken. In zo,n situatie denk ik altijd, vervelend maar je gaat er niet dood aan. Dus niet somberen. Tot ik mij zelf genas! (Regelmatig nog steeds kortstondige aanvalletjes.) Mijn truc die mij heeft geholpen. Op bed,op mijn knieën dan zoveel mogelijk op mijn hoofd staan. Ong.10 min. Ik werd misselijk, voelde mij beroerd.
    Ik ging liggen, viel in slaap. Na ong. een half uur wakker en mijn klachten waren over!! Mijn logica. De steentjes zijn weer op zijn plek gevallen. Misschien helpt het één van jullie ook. Ik hoop het, anders vraag je het aan je dokter. Succes!

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik heb sinds kort precies de zelfde klachten, ook met slapen en draaierig wakker worden, vraag me ook af wat het is

Reactie
Reageer op: draaiduizelingen, licht in t hoofd hoofdpijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief