Hoe herken je Hersentumor?

Dit zijn geen symptomen van een hersentumor maar wel van angst en chronische hyperventilatie. Ik heb het ook en heb gelijkaardige klachten. Ik had dezelfde schrik (en soms nog steeds) voor een hersentumor al weet ik dat dit niet de symptomen zijn. Het gaat al beter dankzij ademhalingsoefeningen en meditatie. Als ik stress krijg worden de symptomen weer erger.

Reactie

Ik had ook last van draaiduizeligheid. Zelfs bij hap gezeten omdat het zo erg was. Me oren waren uitgespoten en heb nergens meer last van. Wel elke ochtend een licht gevoel in me hoofd!

@FTP ben je met deze klachten naar de ha geweest? (Misschien gekke vraag)

Reactie

Het is niet zinvol om een scan te laten maken. Het zijn toch echt stress gerelateerde klachten

Reactie

Oke bedankt voor jullie antwoorden!

Ik loop nu ook bij een psycholoog. Dus die kan me misschien verder helpen met de angsten!

Reactie

Jess. Ik heb massa's onderzoeken gehad.

Bloedtesten, neurologische testen, EMG en SSEP en een hyperventilatie provocatietest. Ik heb 18 sessies bij een ademcoach gehad die me goed heeft geholpen. Ik heb angstremmers voorgeschreven gekregen maar die heb ik nooit willen nemen. Ik doe nu aan meditatie en mindfulness en na meer dan anderhalf jaar sukkelen begint het nu eindelijk stilletjesaan beter te gaan al heb ik nog goede en slechte dagen maar voorheen waren het alleen maar slechte dagen.

Reactie

@FTP wat fijn dat het wat beter gaat! Ik zit momentueel in een burn out. Dus daardoor kan je ook angsten krijgen...

Reactie

Je kan daar zeker angsten door krijgen. Onze geest kan onze beste vriend zijn maar ook onze ergste vijand. Dat heb ik aan den lijve mogen ondervinden.  Je zal er wel uit raken Jess maar het is een lang proces. Het is goed dat je hulp gezocht hebt bij een psycholoog. Ik wens je het allerbeste.

Reactie

Dankjewel FTP! Jij ook veel succes en sterkte!

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hi,

Mijn advies: laat mensen hier op het forum op afstand niet bepalen of het voor jou zinvol is om wel of geen scan te laten maken. Maak een afspraak bij de huisarts en bespreek dit daar!

Reactie
Reageer op: Hoe herken je Hersentumor?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief